Metrorex va investi circa un miliard de euro pentru construirea unei magistrale de metrou care sa faca legatura intre Drumul Taberei, Universitate si Gara Obor din estul Capitalei, a declarat, pentru Rompres, directorul general al companiei,
Gabriel Mocanu.
"Sunt deja realizate niste studii de fezabilitate, insa deocamdata nu putem spune cand ne vom apuca de lucrari, deoarece trebuie obtinuta finantare", a explicat Mocanu. Lucrarile vor incepe pe tronsonul Universitate - Drumul Taberei, costurile in acest caz fiind de 500 de milioane de euro. Lucrarile ar urma sa dureze cinci ani. "Costurile ar putea fi mai mari pentru tronsonul Universitate - Iancului - Gara Obor deoarece pe acest sector sunt multe cladiri vechi si trebuie lucrat cu grija", a spus directorul general Metrorex. Oficialul a spus ca circa 10 ani vor fi necesari pentru realizarea magistralei, urmand ca lucrarile sa se finalizeze intai pe tronsonul Universitate - Drumul Taberei, urmand sa inceapa apoi pe tronsonul Universitate - Iancului - Gara Obor. Pe primul tronson Universitate - Drumul Taberei, metroul ar putea avea urmatoarele statii: Universitate 2, Kogalniceanu, Eroilor 2, Academiei, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Piata Drumul Taberei - Romancierilor - Targu Neamt - Raul Doamnei - Ghencea. In total, toata Magistrala va avea 14 statii, inclusiv tronsonul care va face legatura intre Universitate si Gara Obor.
In ceea ce priveste linia de metrou Piata Victoria (Bucuresti) - Aeroportul Otopeni, aceasta va putea fi construita fie printr-un tunel subteran, fie suspendata pe piloni, fie la nivelul solului pe o infrastructura partial existenta, a explicat, la randul sau, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Exista trei solutii pentru constructia tronsonului de metrou - un metrou suspendat pe piloni, pe care o prefigureaza japonezii de la JBIC (Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala, n.r.) ce asigura finantarea, solutia saparii unui tunel sau utilizarea unei infrastructuri de cale ferata deja existenta pe o anumita portiune", a afirmat Orban, potrivit Mediafax. Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, printr-o hotarare, realizarea unui studiu de fezabilitate pentru constructia magistralei, potrivit lui Orban. "Nu inteleg preocuparea Consiliului General pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate, atat timp cat metroul nu a trecut inca la ei. In orice caz, asteptam rezultatul studiului de fezabilitate", a completat ministrul. (C.P.)
Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/display.php?id=222220&data=2007-06-13