In curand am putea sc�pa de circula�ia sufocat� de TIR-uri, de cozile uria�e pe drumurile principale �i �osele distruse de transporturile agabaritice! Ma�inile de mare tonaj ar putea s� traverseze Romania f�r� s� mai circule pe �osele. Metoda este simpl� �i utilizat� in toat� Europa: TIR-urile sunt inc�rcate in trenuri speciale �i sunt transportate pe calea ferat� pan� la ie�irea din �ar�! Asta isi propune sa faca, printr-un proiect nou, Ministerului Transporturilor.
"Toate camioanele vor fi inc�rcate pe trenuri f�r� s� mai utilizeze infrastructura rutier�. �oferii se pot odihni deoarece trenurile vor avea cabine de dormit �i vagon restaurant �i coboar� dup� 9 ore de mers cu trenul", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Practic, autorit�ile vor s� creeze o �osea feroviar�, care s� traverseze toat� �ara! Se vor folosi vagoane speciale, ce pot transporta chiar �i 20 de tir-uri inc�rcate! "CFR marf� are in dotare 160 de vagoane rol�, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa �i doar cateva ��ri mai au a�a ceva: Eleve�ia, Austria �i Ungaria. Se pot face trei sau patru curse pe zi", a precizat Gra�ian C�lin, director CFR Marf�, potrivit Realitatea Tv.
Adic�, cel pu�in 60 de tir-uri pe zi, pe un singur sens! Au existat mai multe posibile rute, ins� a fost selectat� una singur�. Astfel, trenul special va pleca din gara Bucure�ti Progresul pe direc�ia Ro�iori, Craiova, Filia�i, Targu Jiu, Simeria �i va avea ca destina�ie final� gara Glogov�, in apropriere de Arad!
Ultimele teste vor fi realizate s�pt�mana viitoare, urmand ca acest nou sistem de transport s� fie opera�ional in maximum dou� luni. Mai exist� ins� o singur� problem�: costurile. In conditiile actuale, noul sistem de transport ar fi totu�i scump. Deoarece pentru un traseu efectuat pe �osea se pl�tesc aproximativ 300 de euro, in timp ce pe calea ferata patronii ar pl�ti pentru fiecare tir in jur de 500 de euro. A�a c� acum autorit�ile caut� surse de finan�are pentru reducerea costurilor.