Problema autostrazilor din Romania naste numeroase controverse in contextul in care, potrivit unui raport al Bancii Mondiale, Romania practica preturi cu 40% mai mari decat media europeana. Bogdan Sgarcitu, reprezentantul constructorul american Bechtel, a anuntat la The Money Channel ca tariful pentru un kilometru de autostrada construit pe tronsonul 2B Campia Turzii-Gilau costa circa 10 milioane de euro, noteaza, joi, NewsIn.
Paradoxal, desi contractul cu Bechtel este unul controversat, iar sumele variaza de la o luna la alta, tronsonul 2B din Autostrada Transilvania pare a fi mult mai ieftin decat realizarea a 58 de kilometri din autostrada Comarnic-Brasov, unde pretul lucrarilor realizate in parteneriat public-privat urca pana la 1,5 miliarde de euro, potrivit informatiilor publicate de EurActiv, ceea ce ar echivala cu 25,5 milioane de euro per kilometru.
De asemenea, pretul pentru un kilometru de autostrada construita de Bechtel pe tronsonul Campia Turzii-Bors, costa 13,2 milioane euro/km, iar cel de pe ruta Cernavoda-Constanta va costa peste 7 milioane de euro/km.
Preturile, in Romania, par astronomice in comparatie cu tarifele ce se percep in Bulgaria, de exemplu, unde un kilometru de autostrada ajunge la 4,22 milioane de euro, iar in Polonia, kilometrul de autostrada urca pana la 5 milioane de euro.