Situatia dificila cu care se confrunta piata auto din Europa isi arata tot mai pregnant gravitatea si in Romania. Astfel, vanzarile de autoturisme pe piata romaneasca s-au cifrat in octombrie la 20.478 unitati, in scadere cu aproape 30 la suta fata de octombrie 2007 si cu 14,9 la suta fata de septembrie 2008, conform datelor publicate joi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Criza financiara incepe sa afecteze puternic si principalul motor de crestere economica din Romania: industria auto. Productia nationala de autovehicule a inregistrat o scadere de 5,8 la suta fata de luna similara a anului trecut (29.568 unitati/2008 fata de 31.402 unitati/2007), chiar daca pe ansamblul celor 10 luni consemneaza inca un avans de 14,1 la suta (226.332 unitati fata de 198.278 unitati), informeaza Agerpres.
Cresterea a fost determinata de un avans al productiei de autoturisme cu 11,3 procente, la care se adauga dublarea productiei de vehicule comerciale (plus 94,3 la suta), pana la un volum de 13.177 unitati, acestea regasindu-se preponderent la export.
Exporturile au urcat in perioada de referinta cu 50,1 la suta, la 151.855 unitati. Importul de autovehicule a inregistrat in octombrie o scadere de 24,9 la suta fata de aceeasi luna din 2007, dar o crestere generala la 10 luni de 4,1 la suta.
In clasamentul pe marci, Dacia este in continuare lider cu cele 76.399 unitati vandute (26 la suta cota de piata), urmata de Skoda - 21.541 unitati (cota de piata 7,4 la suta), Volkswagen - 20.902 unitati (7,2 la suta), Ford - 20.680 unitati (7,1 la suta) si Renault cu 20.029 unitati (6,9 la suta), aceste patru marci totalizand impreuna peste 54 la suta din piata auto din Romania.
La autovehicule comerciale a fost consemnata o crestere de 16,1 la suta (44.860 unitati), dar acest segment nu reuseste sa sustina pe plus piata auto din Romania.