Cazul unui avion Mig 21 Lancer, lovit in toamna lui 2007 de patru obiecte zburatoare neidentificate, este studiat in prezent la universitati din intreaga lume, informeaza Realitatea TV. Obiectele apar inregistrate pe camera de pe bordul avionului, insa au o viteza atat de mare, incat au fost detectate doar 67 de milisecunde. Incidentul a fost urmarit si pe radar de sotia pilotului, care este controlor de tarfic. Uluitorul caz relatat de pilotul Marin Mitrica a fost primul de acest gen in care s-a demonstrat ca o aeronava a fost lovita de corpuri foarte dure la inaltimi foarte mari.
Pe data de 30 octombrie 2007, locotenentul comandor Marin Mitrica efectua un zbor de verificare cu un Mig 21 Lancer. Cand a ajuns la 6.500 de metri altitudine, el a observat ca ceva nu era in regula."Mi-a disparut cupola, in maniera cea mai proprie a cuvantului, a expresiei" a povestit el. Sticla din cabina pilotului a fost sparta de unul din cele patru obiecte ciudate. Marin Mitrica a fost ranit, iar resturile de geam i-au ricosat in masca de oxigen, foarte aproape de ochi. dat fiind ca avionul se putea prabusi in orice moment, pilotul s-a gandit imediat la aterizare. "Asta a fost primul gand, trebuia sa cobor si sa micsorez viteza, fara sentimente, senzatii de teama sau de panica, nu mi-am permis luxul asta, n-am avut timp", a povestit Mitrica.
Specialistii au exclus rand pe rand toate ipotezele. "In imagini se vad doua corpuri care au o stare de agregare solida, nu sunt translucide si au fost inregistrate de camera de luat vederi dispusa in interiorul aeronavei" a explicat locotenent-colonelul Nicolae Grigorie."Am analizat posibilitatea lansarii de rachete, de trageri cu tunuri ale artileriei terestre dar aseamenea actvititati nu fost desfasurate in timpul zborului. Pasari nu puteau fi pentru ca in Europa nu exista pasari care sa zboare la aceasta inaltime" a adaugat el. Specialistii au aratat ca nu puteau fi nici bucati de gheata, pentru ca cerul era senin, dar nici bucati din vreun avion sau meteorit.