Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), coordonatorul Serviciului 112, a anuntat, vineri, ca, prin adoptarea unei ordonante in sedinta de Guvern, reglementarile au fost aduse la standarde europene, iar problema privind localizarea apelantului va fi rezolvata pana la sfarsitul verii. Ministrul MCTI, Borbely Karoly, a declarat, citat de NewsIn, ca a dat asigurari comisarului european pentru societate informationala si media, Vivian Reding, ca Romania va putea localiza apelantii Serviciului 112 incepand cu luna august. Totodata, Ministerul Comunicatiilor a precizat ca Guvernul Romaniei va finanta anual cu 38 de milioane de lei Serviciul 112.
"Principala problema care ne-a fost semnalata din partea Comisiei, referitor la Serviciul National 112 a fost ca fiecare stat membru este obligat ca pentru orice apel inregistrat din interiorul tarii respective sa existe o localizare. Noi am reglementat acest lucru. Toti operatorii sunt obligati sa implementeze localizarea. Testele pe care le-am facut la nivelul ministerului, impreuna cu ANRCTI (n.r. - Agentia Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei), cu operatorii si cu operatorul 112, acum o luna, au avut rezultate bune, dar au existat anumite aspepte tehnice care trebuiau finalizate, pana in vara acestui an. Eu am spus doamnei comisar Reding ca Romania va fi capabila sa localizeze orice apel, pana in luna iulie -august", a precizat Borbely in cadrul unei conferinte de presa la Cluj.
Circa 75% din apeluri au fost identificate
Totodata, ministrul a tinut sa sublinieze ca nu exista un aquis comunitar cu privire la parametri tehnici care trebuie luati in considerare la localizarea unui apel, iar in momentul de fata, datorita tehnologiei celulare din tara noastra, se poate localiza un apelant, cu o precizie de 1 km. Potrivit ministrului, compatibilizarea softului este cea care pune probleme. "Nu toate centralele prin care trec aceste localizari sunt conforme, insa rezultatele au fost totusi peste asteptari. Circa 75% din apeluri au fost identificate. Mai avem de rezolvat unele asptecte tehnice legate de soft-ware-ul acelei centrale", a spus ministrul.
33 de milioane au fost apeluri false in 2007
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
Centru de preluare a apelurilor de urgenta 112 | |
| |
| |
| |
| |
|
In ceea ce priveste apelurile false, in 2007, din 36 de milioane de apeluri, 33 de milioane au fost apeluri false. Momentan, cei care folosesc serviciul abuziv, pot fi amendati cu 500-1.000 de lei, insa cuantumul amenzilor este infim, potrivit ministrului Borbely Karoly. Acesta a dat exemplu statelor UE care au luat masuri pentru stoparea fenomenului de apeluri false la 112, exemple pe care MCTI le ia in considerare in vederea aplicarii. "Statele din Uniunea Europeana au bombardat cu SMS-uri acel numar, cateva zile, care a apelat abuziv 112, sa se invete minte acel domn, daca vreti, este o campanie de educare. O alta masura a fost redirectionarea acelui numar catre 112. Daca tot vrea sa sune la 112, sa aiba timp, cateva zile sa tot sune la 112, indiferent pe cine doreste sa apeleze. Au dat rezultate in celelalte tari. Noi vom lua in considerare aceste exemple si sa vedem, in urmatoarea perioada, ce astfel de masuri vom lua, pentru ca numarul celor care apeleaza abuziv acest serviciu sa scada cat mai mult posibil", a mai spus demnitarul.