Ziua Logo
  Nr. 3954 de miercuri, 13 iunie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Metroul inghite un miliard de euro

La atat se ridica suma care va fi investita pentru construirea magistralei care va lega Drumul Taberei, Universitatea si Gara Obor * Lucrarile vor dura 10 ani

Metrorex va investi circa un miliard de euro pentru construirea unei magistrale de metrou care sa faca legatura intre Drumul Taberei, Universitate si Gara Obor din estul Capitalei, a declarat, pentru Rompres, directorul general al companiei,

Gabriel Mocanu.

"Sunt deja realizate niste studii de fezabilitate, insa deocamdata nu putem spune cand ne vom apuca de lucrari, deoarece trebuie obtinuta finantare", a explicat Mocanu. Lucrarile vor incepe pe tronsonul Universitate - Drumul Taberei, costurile in acest caz fiind de 500 de milioane de euro. Lucrarile ar urma sa dureze cinci ani. "Costurile ar putea fi mai mari pentru tronsonul Universitate - Iancului - Gara Obor deoarece pe acest sector sunt multe cladiri vechi si trebuie lucrat cu grija", a spus directorul general Metrorex. Oficialul a spus ca circa 10 ani vor fi necesari pentru realizarea magistralei, urmand ca lucrarile sa se finalizeze intai pe tronsonul Universitate - Drumul Taberei, urmand sa inceapa apoi pe tronsonul Universitate - Iancului - Gara Obor. Pe primul tronson Universitate - Drumul Taberei, metroul ar putea avea urmatoarele statii: Universitate 2, Kogalniceanu, Eroilor 2, Academiei, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Piata Drumul Taberei - Romancierilor - Targu Neamt - Raul Doamnei - Ghencea. In total, toata Magistrala va avea 14 statii, inclusiv tronsonul care va face legatura intre Universitate si Gara Obor.

In ceea ce priveste linia de metrou Piata Victoria (Bucuresti) - Aeroportul Otopeni, aceasta va putea fi construita fie printr-un tunel subteran, fie suspendata pe piloni, fie la nivelul solului pe o infrastructura partial existenta, a explicat, la randul sau, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Exista trei solutii pentru constructia tronsonului de metrou - un metrou suspendat pe piloni, pe care o prefigureaza japonezii de la JBIC (Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala, n.r.) ce asigura finantarea, solutia saparii unui tunel sau utilizarea unei infrastructuri de cale ferata deja existenta pe o anumita portiune", a afirmat Orban, potrivit Mediafax. Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, printr-o hotarare, realizarea unui studiu de fezabilitate pentru constructia magistralei, potrivit lui Orban. "Nu inteleg preocuparea Consiliului General pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate, atat timp cat metroul nu a trecut inca la ei. In orice caz, asteptam rezultatul studiului de fezabilitate", a completat ministrul. (C.P.)

A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Mineriada presei (5231 afisari)
 Solutia Coposu la problema Basescu (3109 afisari)
 Albanezii i-au furat ceasul lui Bush (2696 afisari)
 Ucisa in numele onoarei (2298 afisari)
 Casele celebritatilor (2113 afisari)
 17 ani, niciun vinovat (165 afisari)
 Hayssam, condamnat la 20 de ani de inchisoare in procesul rapirii jurnalistilor (135 afisari)
 George Maior audiat in cazul Coldea (113 afisari)
 Financial Times: Probabil ca Raportul CE din 27 iunie nu va sanctiona Romania (80 afisari)
 O vara fara ordonante (58 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01346 sec.