Ziua Logo
  15:22, joi, 4 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Infractorii virtuali 'pandesc' tranzactiile online pentru a obtine informatii confidentiale

Compania internationala de software specializata in solutii de securitate de date - G Data avertizeaza persoanele care prefera sa cumpere online cu ajutorul cardurilor ca perioada sarbatorilor este cea mai 'vanata' de infractorii virtuali, informeaza Agerpres.

'In cursa pentru cumparaturile de Craciun ne asteptam la o activitate crescuta din partea infractorilor online, care vor desfasura actiuni ce tintesc informatii despre cartile de credit sau despre utilizatori. Printre cele mai preferate inselaciuni sunt facturile fictive sau cererile de plata, pe care infractorii le folosesc pentru a atrage posibilele victime catre website-uri false unde sunt incurajati sa-si introduca informatiile de acces', a explicat Ralf Benzmûller.

Potrivit specialistilor companiei, cea mai des utilizata inselaciune pentru a obtine informatii de la utilizatori este trimiterea de email-uri de phishing, al caror format se potriveste de cele mai multe ori cu forma email-urilor din partea unor organizatii importante.

'In vreme ce in trecut email-urile de phishing erau imediat recunoscute datorita izbitoarelor greseli de ortografie, in prezent acestea sunt adesea perfecte atat din punct de vedere al formei, cat si al limbajului, ceea ce le face imposibil de recunoscut la o prima vedere. Banci renumite, servicii de expediere cu baze automate de livrare si colectare si producatori de jocuri pe calculator sunt sursa preferata a modelelor pentru aceste genuri de email', a adaugat reprezentantul G Data.

Printre sfaturile pe care G Data le da amatorilor de achizitii online pentru a preintampina situatiile neplacute se gasesc: folosirea unui program antivirus actualizat, firewall si filtre HTTP, neaccesarea unor fisiere considerate suspecte primite pe e-mail, verificarea datelor magazinului online prin care urmeaza sa se efectueze tranzactia.

Conform celei mai noi statistici intocmite de RomCard, compania care proceseaza tranzactiile cu carduri in Romania, comertul electronic cu plata online a crescut, in primele noua luni ale anului 2009, cu 75 la suta fata de acelasi interval al anului trecut, ajungand la valoarea de 69,5 milioane de euro.

Per total, in primele trei trimestre din acest an, s-a inregistrat o medie de 83 de euro pe tranzactie, aproape aceeasi valoare medie din 2008, respectiv 84 euro/tranzactie.

Z.O.
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00493 sec.