Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.
![](img/t.gif)
Spaniolii nu au auzit de produsele romanestiUn sondaj efectuat in Spania despre imaginea tarii noastre arata ca Romania nu si-a promovat cum trebuie interesele in Peninsula Iberica * 90% dintre cei chestionati nu au de gand sa viziteze Romania in urmatorii doi ani si doar 1% ar veni aici pentru o afacereCetatenii spanioli nu cunosc foarte multe lucruri despre Romania si dovedesc o slaba cunoastere a produselor romanesti, releva un studiu cantitativ privind perceptia asupra Romaniei si a produselor romanesti in Spania, realizat de Institutul de sondare a opiniei publice Gallup - Spania, in perioada 24 noiembrie-12 decembrie 2005. Volumul esantionului a fost de 1028 de persoane cu varste de 16 ani si peste, cu o eroare tolerata de +/- 3% la o probabilitate de garantare a rezultatului de 95%. Potrivit studiului, 40% dintre subiecti manifesta indiferenta cand sunt intrebati ce sentimente le trezeste Romania ca destinatie turistica, 33% au sentimente pozitive, iar 25% dintre respondenti "mai degraba negative". 90% dintre cei chestionati nu au de gand sa viziteze Romania in urmatorii doi ani, 6% o vor face ca turisti, iar 1% pentru a face afaceri. Circa 73 dintre subiecti sunt atrasi de ideea de a vizita orasele medievale din Transilvania, 70% ar dori sa vada Bucurestiul si doar 37% dintre spanioli vor sa mearga in zonele de ski din Muntii Carpati.
Ceausescu, in top
Nicolae Ceausescu a fost mentionat de 15% dintre cei chestionati, Nadia Comaneci de 12%, iar Gica Hagi doar de 6% dintre subiecti. Aproximativ 66% dintre subiecti nu au putut mentiona numele vreunei personalitati romanesti din domeniul culturii, sportului, politicii sau orice alt domeniu de care a auzit, in timp ce 3% au pomenit de Dracula. Spaniolii nutresc sentimente pozitive (29%) cand vine vorba de produsele de artizanat sau arta traditionala romaneasca si au sentimente negative (17%) cand se gandesc la automobilele produse in Romania. Aproximativ 47% dintre subiecti sunt de parere ca produsele romanesti au cam aceeasi calitate cu cele din alte tari est-europene, in timp ce doar 1% spun ca produsele fabricate in Romania sunt mai bune.
Media spaniola, negativa
De asemenea, cercetarea releva faptul ca perceptia asupra Romaniei si a romanilor este mult mai buna in cazul cetatenilor spanioli care au intrat in contact direct cu romani, decat in cazul celor a caror perceptie a fost mediata de mass-media spaniole. Studiul este prima evaluare ampla si exacta a perceptiei asupra Romaniei si produselor romanesti peste hotare. Cercetarea constituie, potrivit agentiei mentionate, un instrument la dispozitia autoritatilor si a diferitelor industrii nationale, interesate de intarirea prezentei produselor romanesti pe pietele de profil din Uniunea Europeana. Alegerea Spaniei ca spatiu de cercetare a fost motivata prin relatiile de prietenie traditionale dintre cele doua tari, legaturile culturale puternice, importanta pietei spaniole pentru exportatorii romani si numarul mare de cetateni romani prezenti in Spania. (R.A.)
|