Ziua Logo
  Nr. 3156 de miercuri, 27 octombrie 2004 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

"Pfizer", fortat sa retraga reclama mascata

""Pfizer" va elimina toate componentele cu trimitere catre utilizarea medicamentului Viagra din cadrul campaniei educationale pe care o deruleaza", a declarat pentru ZIUA Tudor Ciubotaru, Public Affairs Manager in cadrul acestei companii. Mai exact, Agentia Nationala a Medicamentului (ANM) a anuntat ca-i va acorda ragazul necesar pentru a reglementa modul in care isi desfasoara o asa-zisa campanie de informare si educare pe tema disfunctiei erectile, dar care in fapt este publicitate mascata pentru medicamentul Viagra.

In fapt, sub perdeaua unei campanii de educatie pentru sanatate a populatiei, pe care a demarat-o in anul 2002, compania "Pfizer" a folosit ca suport de comunicare mai multe autobuze de transport in comun. Acestea au fost tapetate cu mesaje de genul "regaseste pasiunea", sustinute de trimiteri catre arhicunoscutul medicament Viagra, prin numele unui site www.infoviagra.ro, precum si prin poza de neconfundat a celebrei pastile albastre, pe care este stantat numele companiei. ""Regaseste Pasiunea" este o campanie de educare si informare asupra disfunctiei erectile si a consecintelor sale, care se desfasoara inca din 2002, pe diverse suporturi media, in spiritul si atitudinea etica a legislatiei in vigoare. Numele de domenii Internet reprezinta prin excelenta conventii, coduri sau asocieri de litere sau cifre. Ele se adreseaza atat profesionistilor din domeniul medical, cat si pacientilor in sectiuni distincte. Mesajul campaniei "Regaseste Pasiunea" este ca acum poti avea o noua viata sexuala implinita, asadar se incadreaza in parametrii unei comunicari profesioniste catre toti cei interesati", sustine Tudor Ciubotaru.

Publicitatea medicamentelor care necesita prescriptie medicala - cum este si cazul Viagra - este interzisa prin Legea publicitatii, precum si prin Ordinul Ministerului Sanatatii si Familiei pentru aprobarea Reglementarilor privind autorizarea de punere pe piata, supravegherea, publicitatea, etichetarea si prospectul produselor medicamentoase de uz uman. Este adevarat ca pe poza folosita in campanie este trecuta denumirea companiei, si nu marca Viagra, dar e greu de presupus ca sunt prea multe persoane care sa se gandeasca la altceva cand este vorba despre o pilula albastra, de forma romboidala, alaturata unui mesaj de genul "regaseste pasiunea". Mai mult, campania a presupus si tiparirea unor brosuri in care se face foarte clar referire la importanta de a face un tratament cu ceva ce este cel mai bun pentru a obtine o viata sexuala implinita.

Magdalena Badulescu, presedintele ANM, a declarat pentru ZIUA ca de la inceput nu a fost de acord cu aceasta campanie. Amanunte referitoare la controversele campaniei derulate de Pfizer puteti gasi si in suplimentul gratuit de sanatate al ziarului, care va aparea in data de 29 octombrie. (S.I.T.)

A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 "Pfizer", fortat sa retraga reclama mascata (129 afisari)
 Tanara violata si crestata de satanisti (94 afisari)
 Britney apeleaza la leacuri babesti pentru a avea copii (91 afisari)
 Candidati ai Uniunii PSD-PUR Judetul Alba (69 afisari)
 "Romania libera" revine la Senat (36 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2004 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00426 sec.