Ziua Logo
  Nr. 2966 de joi, 18 martie 2004 
 Cauta:  
  Detalii »


Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.



Nume:
Parola: 
Utilizator nou »      Parola uitata »
Memoreaza datele de autentificare?

Protestele ceferistilor, in afara legii

Greva pe calea ferata nu se face

Prin semnarea contractele colective de munca nici un sindicat feroviar nu mai poate declansa un conflict care sa permita, in mod legal, greva generala

Cinci federatii sindicale feroviare au semnat contractele colective de munca valabile in cadrul companiilor CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura, ceea ce impiedica declansarea, in mod legal, a unei noi greve generale timp de cel putin un an, cat sunt valabile intelegerile. Contractele au fost semnate marti, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a dispus suspendarea pentru 30 de zile a grevei generale a mecanicilor de locomotiva si a angajatilor din comunicatii feroviare declansata luni dimineata, la ora 7.00. Prin noul contract, feroviarii obtin o crestere cu 12% a salariilor de la 1 martie si minimum cinci tichete de masa, pentru fiecare salariat, de la 1 octombrie. De asemenea, in contract sunt trecute si prevederi referitoare la criteriile de salarizare, la acordarea sporurilor salariale, la concediul de odihna, la drepturile si obligatiile partilor. La negocierea contractului colectiv de munca la nivelul companiilor nationale CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura au participat, conform legii, toate federatiile sindicale reprezentative de la calea ferata. Contractele au fost semnate de cinci federatii, in timp ce alte doua (mecanicii de locomotiva si angajatii din comunicatii feroviare) s-au opus incheierii lor. Contractele colective de munca au fost semnate de federatiile Miscare-Comercial, Drum de Fier, Federatia Ramurii Vagoane, USIFER Atlas si Federatia Sindiactelor Transportatorilor Feroviari. Potrivit Legii 130/1996, contractul colectiv este aplicat tuturor salariatilor din unitate, indiferent de apartenenta sindicala. Potrivit aceleiasi legi, contractele colective pot fi inregistrate chiar daca nu sunt acceptate de toate partile, in cazul in care sindicate care au participat la negocieri refuza sa semneze intelegerea. In cazul conflictului de la calea ferata, este suficient ca sindicatele care au acceptat propunerile administratiei sa incheie contractul colectiv, pentru ca el sa fie aplicat si mecanicilor de locomotiva, si angajatilor din comunicatii feroviare, desi acestia nu sunt multumiti de prevederile lui. In conditiile existentei unui contract colectiv de munca la calea ferata, nici un sindicat feroviar nu mai poate declansa un conflict care sa permita, in mod legal, declansarea grevei generale. Toate conflictele declansate dupa semnarea contractului colectiv de munca sunt denumite in Legea 168/1999 privind solutionarea conflictelor de munca, conflicte de drepturi, care pot fi solutionate doar in justitie. Astfel, mecanicii de locomotiva nu ar mai putea relua greva generala la finalul celor 30 de zile de suspendare dictate de instanta, intrucat nu ar mai avea baza legala. Ei ar putea doar sa atace in contencios administrativ prevederile contractului colectiv semnat de celelalte federatii. Ori, ar putea da in judecata administratia, in cazul in care unul din drepturile prevazute in contract nu este respectat. (C.P.)

A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Luminita Gheorghiu, acuzata de abuz in functie (504 afisari)
 Bertrand Cantat vrea sa convinga ca a comis o crima pasionala (229 afisari)
 Stapanii Politiei (98 afisari)
 Afacerea "Sopronul" (73 afisari)
 Geografia luptei anticomuniste (68 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2004 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00400 sec.