Pentru a putea trimite un articol trebuie sa va autentificati.
![](img/t.gif)
Infruntarea in aer dintre moto-deltaplane si avionete continua!Raliul National Aerian "Memorial Ion Preda&Gelu Bilt" (doi entuziasti piloti antrenori disparuti prematur dintre noi) a continuat ieri cu etapa a II-a, intre Aerodromul Boteni si Aerodromul Sportiv Geamana (Pitesti), pe 63 knm de zbor de navigatie aeriana, cu puncte de control pe traseu. Vitezele de zbor au fost diferentiat alese; pentru moto-deltaplane, de exemplu, echipajul Glavan/Badila, cu aparatul "Apollo-YR-6119" au propus 84-90-95 km/h si au realizat 89%. Ei sunt sustinuti financiar de sponsorul Mobexpert, care le-a cumparat aeronava din Ungaria cu 8.800 de dolari. La categoria avioane ultra-usoare, pilotate tri-axial (cu mansa) echipajul Aeroclubului Romania (Grica/Cheveresan) pe micutul biplan de doar 430 kg (cu piloti si rezervorul plin) "Girex-YR-6118" a parcurs traseul de regularitate aeriana 100-125-145 km/h cu o precizie maxima, 100%, preluand conducerea in clasamentul general. Cateva situatii tehnice si de pilotaj mai deosebit au avut concurentii Daniel Dragomirescu, care pe moto-deltaplanul "Blue Angel-YR-6104" a fost nevoit sa aterizeze langa stana din comuna Butimanu imprumutand doua bujii de la "Dacia" ciobanului si apoi a decolat scurt pe 35 m, haituit de cainii stanii, si Matei Adrian, pe "Carpati II-YR-6123" (Petrolul Campina) care a sosit dupa un ocol de 50 km deviat de o furtuna locala, motodeltaplanul sau inaintand din cauza vartejului puternic cu 15 km/h fata de sol. Astazi, pilotii vor avea de executat o proba noua, impusa de Aeroclubul Romaniei, aterizarea cu precizie cu motorul simulat oprit. In continuare, start pe tronsonul aerian III, Pitesti - Deveselu (Caracal) 108 km. (Georges CRAIOVEANU)
|