Ziua Logo
  22:45, vineri, 5 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Fapt divers

2008-08-07

Comentarii: 5, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

ionion
2008-08-07 19:42:27

In concluzie : spalati-va cu telefonul mobil pe cap si ziceti ca-i sapun.

simplu ca buna ziua.

Eufrosin
2008-08-07 22:04:52

Sapun

Sapun - bine era!

Mache
2008-08-07 22:39:07

In afara subiectului - pentru Bumerang


Bumerang din Frankfurt (...@gmx.de, IP: 62.157.215...)2008-08-07 18:01
Lieber Mache

La 2008-08-07 15:31:49, Mache a scris:

> La 2008-08-07 14:00:58, FB a scris:
>
> > sa ne explice ce inteligenti sunt americanii ? Care fac cele mai bune
> > avioane ,cumpara cele mai cele transportoare si fabrica cele mai
> > labartoase 4x4 ?
>
> Iata-ma!
>
> Pretene, trebuie sa te dezamagesc. GM, Ford si Chrysler tot dau
> faliment de ani buni, de cand am ajuns eu aici - trebuie ca procedura
> e neobisnuit de indelungata:).


Pai este. Insasi statul american a contribuit si contribuie la prelungirea agoniei prin subventii.

========================
Mache:

Singurele "subventii" sunt poate faptul ca politia si toate insitutiile statului cumpara doar masini americane. Dar asta e ceva normal. N-am auzit de exemplu ca in Germania politia sa aiba Hyundai sau ca frau Merckel sa se dea cu Fiat-ul...
========================

> Intre timp, la enervare, au cumparat SAAB, Volvo, Jaguar, Mazda,
> Daewoo (in regim de lichidare), etc...

In afara de Mazda, restul sunt masini facute de amatori (suedezi) si conservatori inganfati (englezi). Da te-ntreb io asa preteneste, ce te faci cu adevarata concurenta din Germania si Japoni? Ca aaia doare, nu amatoriii amintiti mai sus, la care se mai adauga francezii si italienii. Desi si acestia sunt mai eficienti decat americanii.

=====================
Mache:

Bumerang tu esti cu pluta...Saab si Volvo amatori!?

Concurenta germana practic a disparut de pe piata americana. Pana acum 3-4 ani mai vedeai pe Volkswagen prin top 10 la vanzari, acum ii vezi doar in top 10 la "complains". Au cam inceput sa dispara si de pe strazi. Principalii beneficiari au fost japonezii, si intr-o oarecare masura coreenii

Singurii care si-au pastrat piata sunt cei de la Merceds si BMW care au clientela lor fidela. Dar volumul lor de vanzari e mic. Probabil ca impreuna vand cam 40% din cat vinde Cadillac...

Despre italieni si franacezi nimeni nu prea stie pe aici ca produc masini:)
=====================

> Ideea e ca pentru moment masinile mari sunt in continuare cele mai
> bine vandute. Probabil ca au innebunit si japonezii pentru ca vad ca
> si astia se chinue sa-si faca loc pe piata cu camioane si SUV-uri de
> neam prost de vreo 2-3 ani incoace.

Zi si mie de ude ai stiri din astea. Poate ca io ma uit la programe de tv din arhiva, si d-aia nu-s bune stirile mele. Io asa stiu ca o parte a masinilor americane puternice sunt inlocuite cu masinile germane si japoneze puternice, care consuma jumate. Altii renunta complet la ele si-si cumpara de egzemplu Toyota Camry si Corolla (32 Mio vandute pana azi!) Da si mie un Link la informatiile tale....

=================
Mache:

In primul rand de pe strada. Daca totusi vrei sa vezi niste clasamente, uita-te la link-urile:

http://www.motorauthority.com/news/industry/best-and-worst-selling-vehicles-of-2007/

http://www.thetorquereport.com/2007/08/what_are_the_top_20_best_selli.html

http://www.ridgelineownersclub.com/forums/ridge-off-topic-discussions/22854-2008-ytd-best-selling-vehicles.html

Deci pe 2008 avem:

Ford F Series 274,713
Toyota Camry 239,991
Chevy Silverado 231,320
Honda Accord 205,862

Si asta intr-un an in care petrolul a fost foarte sus. Tine de asemenea cont de faptul ca un Ford F Seies sau un Chevy Silverado costa in medie cat 2 Toyote sau cat 2 Honda.

=================

> > Inca se construiesc masini Ford si GM cu 8 si chiar 10 cilindrii pe
> > benzina !!!
>
> Corectie: , In general e voba de 6 si 8 cilindrii, si e vorba de
> benzina si E-85 care se produce la botul calului si e mai ieftin ca
> benzina..

o fi mai ieftina ca benzina, da tot muuult mai scumpa deact acu 5 ani, right?
====================
Mache:

Right. Numai ca si eu castig azi mult mai mult decat acum 5 ani. Si acum 5 ani si azi benzina era ceva nu se conta in bugetul lunar.

Daca o luam asa, benzina era mult mai ieftina in 1950,.dar presupun ca n-ai vrea sa-ti pui pe declaratia de taxe veniturile din 1950.
====================

> Normal ca se fac masini mari. In general americanul petrece mai mult
> timp ca europeanul in masina, deci vrea o chestie mai comoda. Cine
> crezi ca se inghesuie in cine stie ce spurcaciune cum ar fi Kia Rio
> sau Chevy Aveo sa stea cu genunchii la gura si sa-i amorteasca
> spinarea?

Nimanui nu-i place sa stea cu genunchi-n gura. Si de la <genunchi in gura> pana la und Dodge RAM de ex, mai exist si middle class, unde stai comod fara sa ai 8 cilindrii. Intrebarea este este daca-ti permiti sa mergi cu picioarele intinse? Da americanii cheltuies de multe ori bani pe care nu-i au inca...

================
Mache:

Dupa ce vezi prin curtile dealer-ilor si pe strada, se pare ca-si permit. Oricum pentru cultura ta generala, sa stii ca motoarele in V8 sau V6 au tehnologia DOHC (la GM) sau HEMI (la Chrysler) care le permite sa comute automat de la 8 la 4 cilindrii sau de la 6 la 3...Chestii similare ofera si ceilalti producatori.
================

> > Nu se pot adapta crizei energetice si vor pierde.Nu le plang eu de
> > mila ,dar e clar vor trebui sa schimbe ceva.Daca nu ,supa de urzici e
> > a lor.
> >
>
> Se adapteaza in mod inteligent. Vor produce ceva mai mult etanol
> (primul soc va fi in toamna cand va creste binisor pretul cerealelor
> la export)

Americanii si adaptatul in mod inteligent - vaca si baletul. Cerealele sunt si ele subventionate in USA! Daca le vinzi afara mai scump vinzi mai putin, ca ai concurenta mai mare.

==============
Mache:

Exista subventii pentru cultivarea porumbului pentru etanol, din aceasta cauza fermieirii il cultiva in cantitati tot mai mari. In acest moment cred ca in SUA sunt printre 5 si 10 milioane de masini pe E-85. Practic azi nu se mai vand masini fara flex-fuel (adica din cele care merg si pe etanol -85),

Mi se pare normal sa plateasca subventii fermierilor americani decat sa le plateasca petrolul la preturi umflate arabilor. Apropos, cate masini pe etanol sunt in Germania?
==============

> si masini hibride, iar apoi vor produce masini pe hidrogen.

Masinile hibride sunt inca o poveste, chiar si cele europene. Producatorioi americani de abia au auzit de notiune, ce sa mai zic de experienta. Iar hidrogenul costa si el multa energie ca sa-l produci, plus ca-i cam greu de manuit la benzinarie! Pe de-asupra e si un pic riscant sa-l ai sub fund. Daca ar fi asa simplu, ar fi deja plin cu ele.

===============
Mache:

Or fi o poveste la tine. In tara asta s-au vandut peste 120.000 numai in primele 6 luni din 2008. Nu exista nici un producator de masini de pe piata asta, afara de nemti si de coreeni care sa nu ofere hibrizi.

Cat despre hidrogen, masinile au inceput sa se vanda cel putin doua modele in lease de anul asta (Chevy Equinox si Honda FCX). Vezi de exemplu:

http://www.chevrolet.com/fuelcell/

Oricum aici intr-adevar principala problema e ca sunt inca putine statii ce vand hidrogen...
===============

> Prima oara cand "expertii" au pus cruce masinilor in 8 cilindrii a
> fost prin 1974...

Pe atunci consumul de carburanti al Chinei si Indiei impreuna era mai mic decat al unui Judet din Romania......

===============
Tu ai scris chestia asta fiind beat?
===============

> Nu in ultimul rand, cand or sa dea piticaniile coreene lovitura pe
> piata americana, te rog sa nu uiti sa ma anunti. Pentru moment
> continua sa ofere 10 ani/10000 mile garantie da' tot greu se vand...

Cum am spus mai sus. Pe langa coreeni mai sunt si nemtii. Dar uita ca pana la urma si Chinezii si Indienii fac masini. Cate or vinde nu stiu. dar fiecare masina vanduta in plus este un cui in sicriul industriei de automobile din USA.


===============
Ca se le poata vinde aici trebuie sa le faca aici. nemtii au facut manevra gresita si le-au facut in Mexic, iar calitatea lor s-a dus dracului si de aiai au iesit de pe piata...
===============

alt_cititor
2008-08-08 09:05:14

Eram sigur

Ca banditii sint moldoveni. Astia au hotia si tilharia in singe, la fel ca si predecesorul lor, "marele" Ion Creanga.

Eufrosin
2008-08-08 10:48:24

Re: Eram sigur

Erai sigur, da...

Esti tot atat de sigur si de Ardeleni ca put a oaie sau de Olteni ca nu fac nimic ?
Este usor sa generalizezi, dar Moldovenii ca si noi ceilalti, tot Romani sunt.
Daca e o problema cu hotia, trebuie adresata frateste, nu cu dispret si aroganta.



La 2008-08-08 09:05:14, alt_cititor a scris:

> Ca banditii sint moldoveni. Astia au hotia si tilharia in singe, la
> fel ca si predecesorul lor, "marele" Ion Creanga.
>


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00586 sec.