Ziua Logo
  09:48, luni, 22 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Magazin

2006-10-05
morkov din Cehia (...@moucha.ro, IP: 89.24.4...)
2006-10-05 11:41
De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ?

Un tren compus din locomotiva si 20 de vagoane identice. Locomotiva are masa mult mai mare decat a oricarui vagon si o vom analiza. O locomotiva moderna are 8 sau 12 roti identice. Cum ne intereseaza zgomotul produs, vom analiza o singura roata.

O roara este de fapt un disc. Aria acelui disc este PI * R^2. PI este o constanta si o neglijam, la fel si raza rotii care este determinabila experimental. Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.

Johann1999 din Germany (...@yahoo.com, IP: 217.227.148...)
2006-10-05 13:13
Re: De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ?

Ia vino cu ICE-ul nemtesc sa vezi ca nu pacane patratul decat la macaz :-)

Ca tot vorbeam de memorie si memorare, ministrul AVRAM de pe vremea raposatului avea o foarte buna memorie si n-a zis nimeni ca-i tampit, ba din contra, era apreciat ... prin USA si in Vestul Europei (ca la Ceausu... zbiera tovul la ministri si-i dadea afara ca un satrap prost ce era).
O data cica l-a invitat pe Avram ministrul agriculturii al USA (ma rog, cum se spune, ca nu stiu titulatura oficiala) la el acasa. Si Avram i-ar fi spus ca daca ii intoarce gestul in Bucuresti, il impusca Securitatea a doua zi...
Avram asta stia si numele maistrilor de prin sutele de fabrici romanensti. Dar ca a memorat vreodata mai mult de 4 bucati dupa virgula din numarul "pi", nu cred :-)

La 2006-10-05 11:41:10, morkov a scris:
> Un tren compus din ... Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.

alwis46 (, IP: 86.121.162...)
2006-10-05 17:37
Re: De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ? Lui Johann.

Johann,

Avram asta a fost cel mai longeviv ministru comunist.
Nu stiu de unde il scoti de asa istet dar hai sa-ti zic si eu ceva de el.
Conductele de inalta presiune de abur viu si apa de alimentare din centralele termoelctrice, pentru parametri de 575 grd. C si 214 kg/cm2 (am luat valorile maxime ), sunt facute din otel inalt aliat cu crom, molibden si vanadiu.
Luam conducte si vane d-astea de la rusi, dela germani, sau de la cehi, conducte cu pereti grosi dela 28 la 38 mm care aveau o durata de viata de 100.000 ore si vane cu greutatea cam de 1800 kg/bucata.
Ei bine, to'ar'shu Avram, ministrul industriei grele, s-a laudat ca putem face si noi conducte si vane d-astea si ca nu mai este cazul sa le importam si sa cheltuim valuta ca sunt prea scumpe. Conductele romanesti aveau peretii grosi de la 38 la 50 mm iar vanele aveau o greutate de circa 4800 kg/buc iar durata de viata era de 64.000 ore dar cu conditia coborarii parametrilor aburului viu la 545 grd. C si presiunea la 142 kgf/cm2. E adevarat ca astea romanesti erau mai ieftine, dar data fiind greutatea sporita a lor, ieftinatatea inmultita cu greutatea dadea un pret de cost mai mare decat alea de import.
Ne bagam singuri mortul in casa, pardon, termocentrale.
A trebuit sa refacem toate calculele pentru momente si forte statice si dinamice si pentru incarcarile cu sarcini punctiforme si uniform distribuite pentru stalpi, grinzi si plansee. La atata greutate suplimentara, e clar ca ele au fost redimensionate, marite, deci alte costuri in plus.
Intr-o buna zi, Avram, dupa ce ne-a bagat conductele astea pe gat aproape 20 de ani, a fost mutat de la industria grea la ministerul energiei electrice.
Nu a trecut mult timp si intr-o plenara largita cu inaltul activ de partid, la reprosurile lui Pingelaru privind situatia numeroaselor inccidente din termocentrale, Avram a motivat acest aspect prin slaba calitate a conductelor prevazute in proiectele intocmite de ISPE de parca nu el ni le bagase pana atunci pe gat.
Sa nu aud deci de acest Avram.
Pentru noi termoenergeticienii din ISPE, Avram a fost o piaza-rea.





La 2006-10-05 13:13:04, Johann1999 a scris:

> Ia vino cu ICE-ul nemtesc sa vezi ca nu pacane patratul decat la macaz
> :-)
>
> Ca tot vorbeam de memorie si memorare, ministrul AVRAM de pe vremea
> raposatului avea o foarte buna memorie si n-a zis nimeni ca-i tampit,
> ba din contra, era apreciat ... prin USA si in Vestul Europei (ca la
> Ceausu... zbiera tovul la ministri si-i dadea afara ca un satrap
> prost ce era).
> O data cica l-a invitat pe Avram ministrul agriculturii al USA (ma
> rog, cum se spune, ca nu stiu titulatura oficiala) la el acasa. Si
> Avram i-ar fi spus ca daca ii intoarce gestul in Bucuresti, il
> impusca Securitatea a doua zi...
> Avram asta stia si numele maistrilor de prin sutele de fabrici
> romanensti. Dar ca a memorat vreodata mai mult de 4 bucati dupa
> virgula din numarul "pi", nu cred :-)
>
> La 2006-10-05 11:41:10, morkov a scris:
> > Un tren compus din ... Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.
>

Johann1999 din Germany (...@yahoo.com, IP: 200.88.223...)
2006-10-05 23:40
Re: Lui Johann.

Pai vezi? A avut o memorie SELECTIVA ;-) O fi cum zici ca asa aruncau matza de la unul la altul. Doar la raportarea planului se aduna si munca vecinului (deja raportata o data) si se mai rotunjea in sus numarul de purcei la scroafa (stii bancul).
Plus ca ai vazut, tipul a stiut de ce nu merge treaba :) Ca doar el vi le-a bagat pe gat :)))) Gurile rele spun ca, cu toate metehnele lui, nu era asa debandada sub comanda lui. Am reprodus si eu ce mi-au povestit altii.
OK, Doamne-ajuta ca scaparam de toti.
Sunt altii acum care patesc ca si tine ...

La 2006-10-05 17:37:32, alwis46 a scris:

> Johann,
> Avram asta a fost cel mai longeviv ministru comunist.
> Nu stiu de unde il scoti de asa istet dar hai sa-ti zic si eu ceva de el.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00614 sec.