Ziua Logo
  04:52, marti, 3 octombrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »

Anchete

2007-09-13

Comentarii: 2, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

beatle-maniacul
2007-09-13 19:14:00

e mult mai simplu

orice autostrada TREBUIE sa aiba zid de beton despartitor intre cele doua sensuri de mers
astfel nu se mai intra pe contrasens
ai vazut ce simplu e?

avarfreson
2007-09-13 15:41:09

legea odata cunoscuta , poate fi aplicata

discutia trebuie purtata fara menajamente, dar profesional, principial si politicos

de ce sunt la rumunia accidente grave fara numar si parca se tot inmultesc ?

simplu: legea este ignorata, in primul rand nu este cunoscuta !

circulatia a fost reglementata pe plan mondial; Europa este dirijata de
Conventia Viena (8 Nov.1968) la care Romania a aderat in 1980

Constitutia Romania prevede (Art 11) : "tratatul international semnat de RO,
recunoscut de parlament, are prioritate asupra legii Romania" , se aplica
tratatul care este recunoscut, dispozitiile interne daca contravin - nu se aplica!

Sa vedem ce dispune legea, apropos de nenorocitele astea de accidente;

Conventia Viena >>
Art 8 : "soferii trebuie sa aiba tot timpul controlul asupra vehicolului"
Art 13: "soferii trebuie sa controleze vehicolul in toate circumstantele,
astfel incat soferul sa poata efectua orice manevra care este necesara"

( Adica asta e conditia pentru a participa matale la trafic; nu-ti place, nu circuli ! )

Legea RO - adica OG 195/2002
Art 72(4): "pietonii surprinsi si accidentati urmare traversarii prin loc nepermis
poarta raspunderea asupra accidentului, in conditiile in care conducatorul vehicolului a respectat prevederile legale"

iata cum legea interna contravine legii internationale ! o aiureala balcanica !

Romania a semnat conventia de la Viena unde se arata clar ca soferul este
vinovat in toate situatiile (100%) daca a calcat pe cineva, deoarece nu a avut
controlul asupra vehicolului ! nu conteaza restul , daca l-ai calcat pe om !

aberatia cu :
- am circulat pe stanga, pe dreapta
- am avut viteza legala, sau nu am avut viteza legala
- era treaz, beat, drogat
toate acestea sunt amanunte ! important este daca ai avut controlul vehicolului!

(desigur ca legea are amenzi si sanctiuni pentru: viteza prea mare, circulatia pe sens opus, starea de betie, etc., etc. - dar acestea sunt simple abateri !)

accidentele sunt totdeauna produse pentru ca nu a existat controlul volanului!
Europa toata stie regula elementara : ai calcat , platesti ! Rumunia nu stie asta !

cazul cu cei 6 oameni omorati de autocamionul care a dat peste cortegiu ; caz
emblematic : potrivit legii Rumunia , art 72(4) - soferul nu pateste nimic ! a mers
omul pe partea lui dreapta , a avut viteza legala ! ceilalti strica - ce cautau pe
sosea cei din cortegiu ; nu stiau ei ca pietonii nu au voie pe sosea ?

vedeti asadar ce caraghiosi suntem ! in loc de lege , troneaza fara-de-legea !

intrucat este clara si aplicabila conventia de la Viena, soferul trebuie neaparat
sa aiba controlul asupra vehicolului, deci orice dispozitie interna contrara
trebuie abolita neintarziat

Art 72(4) este neconstitutional , trebuie abrogat de urgenta

Concluzie : opinia publica poate exercita initiativa - interesul public mai intai !

prevederea veche : soferul trebuie sa reduca viteza pana la eliminarea oricarui pericol era prevedere comunista dar era inteligenta (conform conventia Viena)

trebuie decis : vrem lege sau nu vrem ? suntem prosti sau ne prefacem ?


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2023 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00557 sec.