Ziua Logo
  09:59, duminica, 4 iunie 2023
 Cauta:  
  Detalii »

Externe

2008-12-13

Comentarii: 74, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

NormanFinkel5
2008-12-13 01:32:32

Mai usurel Domnilor si Doamnelor, astia vor sa stoarca niste miliarde d'a mokka

Giuseppe Cocos
2008-12-13 01:41:47

efectul Hummer !

Iar asa zisii consevatori tzipau ca din gura de sarpe ca "liberalii" vor sa-i fortzeze sa cumpere automobile nesigure ca s-ai omare......daca mai ztii minte "security moms"...

Giuseppe Cocos
2008-12-13 01:42:45

Un conoscut de-al meu a cumprat un Hamme nou cu 5000 de dolari.

si-l tzine ca un memento al epocii Bush....

Aladin
2008-12-13 01:46:52

Nu pune mai ,cruce nimeni, la nimeni.

Tot shpilul este sa desfiinteze sindicatele (cele mai puternice din lume) care au obtinut cele mai bune salarii pentru lucratorii de oriunde.
Dupa ce au ras fondurile de pensii si au micsorat beneficiile nu pot dormi ca acestia au salarii de necrezut. Asa ca si-au trantit si ei niste salarii de zeci de milioane si cand crapa vaca ei sunt cu sacii in drum spre moara.
Acum prin aceste reorganizari sindicatele cu sula-n coasta vor accepta toate zdrentele de salarii si tot ei (cei ce duc ec.spre faliment) vor sta calare pe situatie.

NormanFinkel5
2008-12-13 02:19:43

Re: Un conoscut de-al meu a cumprat un Hamme nou cu 5000 de dolari./ :-))

:-)) Avem deja si poza.. Asta-i?
http://www.youtube.com/watch?v=mLIbY0NPG6s

La 2008-12-13 01:42:45, Giuseppe Cocos a scris:
> si-l tzine ca un memento al epocii Bush....

Mos Grigore
2008-12-13 02:53:15

Cum ramine cu aialatzi care nu lucreaza sau n-au lucrat acolo....................

n-ar trebui shi ei sa aiba aceleashi beneficii?

Deci tu crezi ca ar trebui sa se duca totzi la fund, NU-I ASA din cauza Union.







La 2008-12-13 01:46:52, Aladin a scris:

> Tot shpilul este sa desfiinteze sindicatele (cele mai puternice din
> lume) care au obtinut cele mai bune salarii pentru lucratorii de
> oriunde.
> Dupa ce au ras fondurile de pensii si au micsorat beneficiile nu pot
> dormi ca acestia au salarii de necrezut. Asa ca si-au trantit si ei
> niste salarii de zeci de milioane si cand crapa vaca ei sunt cu sacii
> in drum spre moara.
> Acum prin aceste reorganizari sindicatele cu sula-n coasta vor
> accepta toate zdrentele de salarii si tot ei (cei ce duc ec.spre
> faliment) vor sta calare pe situatie.
>

Timotei
2008-12-13 03:33:55

DOMNU SEF DE CUIB EVIL-RUS !!! Ia spuneti-ne cum America e condamnata sa mearga cu trotinete d-alea

Ce perduti e amerikanii, nici nu mai spun.
Hai, sa va auda legionarii glasu, sa se imbarbateze.

Pinkie
2008-12-13 05:55:22

De 20 ani se stie ca se termina petrolul si ei tot masini pe benzina fac....



acu sa inchida fabricile sa lase pe altii mai destepti
sa creeze alte modele .... iar in drum sa-i multumeasca lui
Bush .... care 8 ani de zile n-a facut nimic ....

Uite de ce vor sa distruga si Pakistanul ( daca le mai raman bani de
benzina ... :-))

http://www.voltairenet.org/article158707.html

georgems
2008-12-13 07:19:19

Da Ford la Craiova ??

Ce e cu investitia aia ca nu mai stiu nimic, mai e pe rol sau doar spume ?

M_D_L
2008-12-13 09:05:45

Re: Da Ford la Craiova ??

La 2008-12-13 07:19:19, georgems a scris:

> Ce e cu investitia aia ca nu mai stiu nimic, mai e pe rol sau doar
> spume ?
>

Deocamdata cara tot inoxul in Germania. Zic ca retehnogizeaza fabrica, dar distrug toate utilajele "invechite". S-ar putea sa plece fara sa faca nimic, dupa ce ii vor lasa pe olteni cu halele de productie goale, bune de transformat in depozite, sau pentru demolare. La sfarsit americanii vor vinde terenul (aflat la marginea orasului, intr-o zona unde se construiesc vile, dar si mici fabrici).

buratino
2008-12-13 09:22:31

Re: Un conoscut de-al meu a cumprat un Hamme nou cu 5000 de dolari.

era din carton?

La 2008-12-13 01:42:45, Giuseppe Cocos a scris:

> si-l tzine ca un memento al epocii Bush....
>

buratino
2008-12-13 09:23:16

asa e, bre Pinkie Re: De 20 ani se stie ca se termina petrolul si ei tot masini pe benzina fac....

La 2008-12-13 05:55:22, Pinkie a scris:

>
>
> acu sa inchida fabricile sa lase pe altii mai destepti
> sa creeze alte modele .... iar in drum sa-i multumeasca lui
> Bush .... care 8 ani de zile n-a facut nimic ....
>
> Uite de ce vor sa distruga si Pakistanul ( daca le mai raman bani de
> benzina ... :-))
>
> http://www.voltairenet.org/article158707.html
>

buratino
2008-12-13 09:24:26

Re: De 20 ani se stie ca se termina petrolul si ei tot masini pe benzina fac....

daca erea dashtepti luau egzemplu de la Dacia shi faceau Loganuri care merg cu apa :-)

La 2008-12-13 05:55:22, Pinkie a scris:

>
>
> acu sa inchida fabricile sa lase pe altii mai destepti
> sa creeze alte modele .... iar in drum sa-i multumeasca lui
> Bush .... care 8 ani de zile n-a facut nimic ....
>
> Uite de ce vor sa distruga si Pakistanul ( daca le mai raman bani de
> benzina ... :-))
>
> http://www.voltairenet.org/article158707.html
>

buratino
2008-12-13 09:26:48

n-au pus cruce

toate 3 companiile sint in tratative cu Dacia; vor sa produca o masina de mare succes - Loganu'. deja barosanii lor au venit la Dacia pt. un stagiu de 3 luni. in prima luna vor fi numa' ei shi cu Stroe in toata uzina :-)))

carol zwilling1
2008-12-13 09:47:24

Re: Da Ford la Craiova ??

La 2008-12-13 07:19:19, georgems a scris:

> Ce e cu investitia aia ca nu mai stiu nimic, mai e pe rol sau doar
> spume ?
>

Deocamdata e ancorata in port pana la noi dispozitii.......

geek-a-contra
2008-12-13 10:25:53

un articol interesant....

... care demonstreaza lipsa de viziune si, citeodata, imbecilismul managementului comp auto americane. ce-i drept blamabile sint si traditia si obstinarea cu care americanul obisnuit se incrinceneaza sa-si cumpere masina mare si fortoasa.....

da', stai asa.... parca si in Ro se practica chestia asta cu "iote ce masina tzapana mi-am tras". noroc ca nu-s prea multi romani care sa dispuna de bani suficienti......

http://www.usnews.com/blogs/flowchart/2008/11/14/10-cars-that-sank-detroit.html

neamtu tiganu
2008-12-13 12:21:15

Stiati ca..

So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten: 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro- und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer eine solche Spritsparende Karosse haben.
------------------------------
Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au facut-o in serie.

alwis46
2008-12-13 12:52:14

Re: De 20 ani se stie ca se termina petrolul si ei tot masini pe benzina fac....

Ntz, inca de la inceputul anilor '70 marele geniu mondial, liderul liderilor, cel mai luminat dintre intunecati, parintele poporului Pingelaru a prevazut criza din industria petroliera si faptul ca vom avea din ce ce in ce mai putin petrol pe piata iar pentru a "contracara" efectele acestei penurii, in anul 1975 a inaugurat marele combinat de prelucrare a petrolului Petromidia-Navodari !


La 2008-12-13 05:55:22, Pinkie a scris:

>
>
> acu sa inchida fabricile sa lase pe altii mai destepti
> sa creeze alte modele .... iar in drum sa-i multumeasca lui
> Bush .... care 8 ani de zile n-a facut nimic ....
>
> Uite de ce vor sa distruga si Pakistanul ( daca le mai raman bani de
> benzina ... :-))
>
> http://www.voltairenet.org/article158707.html
>

Mache
2008-12-13 13:27:10

Re: Un conoscut de-al meu a cumprat un Hamme nou cu 5000 de dolari.

La 2008-12-13 01:42:45, Giuseppe Cocos a scris:

> si-l tzine ca un memento al epocii Bush....
>

Bey Giuseppe,

Ai ajuns sa minti ca evreul-rus. De unde l-a luat ma? La banii astia il comand si daca trebuie adus de la un dealer din Alaska.

Mache
2008-12-13 14:05:22

Re: Neamtule stiai ca

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

Stiai ca de fapt primul hibrid fabricat intr-o oarecare serie a fost facut de Ferdinand Porsche pe la 1900. Se numea "Mixte". Daca esti curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din Munchen, cand ai vreme.

In alta ordine de idei nemtii matale baga bani grei in cercetari legate de hibrizi. Au un joint venture cu GM si Chrysler numit "GM, Daimler, Chrysler and BMW Hybrid Development Center" (sau asa ceva) in Troy, MI in care baga cu totii sute de milioane de parai pe an in povestea asta. Chestia e ca GM a scos in 2007 (Silverado, Yukon si Tahoe), iar Dodge in 2008 (Durango) pe piata SUV-uri hibride cu motoare V8 care consuma in oras mai putin ca Passat-ul sau Totyota Camry. Dupa cate stiu eu nemtii mai studiaza problema intens fara sa fi produs ceva concret. Oricum pe piata americana nemtii nu vand nici un hibrid si drept sa-ti spun nici in Germania n-am vazut nici un hibrid pe strada...

neamtu tiganu
2008-12-13 14:20:44

Muzeu tehnicii

La 2008-12-13 14:05:22, Mache a scris:

". Daca esti
> curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din
> Munchen, cand ai vreme.
>
----------------------
Am fost de trei ori si am stat cite o zi intreaga de fiecare data. E f. greu sa retii tot ce vezi p-colo. Am urmarit mai ales aviatia si trenurile... auto numai asa pa fuga..
Nici io nu am vazut hibride pe strada, am citit o multime de studii care dovedesc ca hibridu nu ar fi deloc eficient cel putin in circulatia pe autostrada.

De altfel nemtii au o problema cu comercializarea inventiilor, sunt exemple celebre cum ar fi Fax inventat in Ge si comercializat in Japonia, trenu magnetic, ecranele cu cristale lichide si mai nou chiar MP3, comercializat masiv in Japonia, ca sa nu vorbesc de enegia atomica sau tehnica rachetelor.

Mache
2008-12-13 16:09:12

Re: Muzeu tehnicii

La 2008-12-13 14:20:44, neamtu tiganu a scris:

> La 2008-12-13 14:05:22, Mache a scris:
>
> ". Daca esti
> > curios, mai da si tu o raita cand ai vreme pe la muzeul tehnicii din
> > Munchen, cand ai vreme.
> >
> ----------------------
> Am fost de trei ori si am stat cite o zi intreaga de fiecare data. E
> f. greu sa retii tot ce vezi p-colo. Am urmarit mai ales aviatia si
> trenurile... auto numai asa pa fuga..

De acord cu tine. eu nu am zis ca trebuia neaparat sa fi retinut chestia ci doar daca te intereseaza, o poti vedea acolo.

> Nici io nu am vazut hibride pe strada, am citit o multime de studii
> care dovedesc ca hibridu nu ar fi deloc eficient cel putin in
> circulatia pe autostrada.

Pe autostrada e aproape la fel ca o masina obisnuita, cel putin la hibrizii clasici ( generatia I, Toyota, Ford si Honda). La hibrizii mai evoluati (two mode hybrid de la GM si Chrysler, asa numita a doua generatie) e o diferente bunicia si pe autostrada - mai putin eficient ca in trafic urban, totusi mai eficient ca masinile clasice. La generatia a 3-a de hibrizi care o sa apara in 2010 (Chevy Volt, si SUV-ul Equinox Hybrid) va fi o diferenta semnificativa indiferent daca esti in trafic urban sau pe autostrada.

> De altfel nemtii au o problema cu comercializarea inventiilor, sunt
> exemple celebre cum ar fi Fax inventat in Ge si comercializat in
> Japonia, trenu magnetic, ecranele cu cristale lichide si mai nou
> chiar MP3, comercializat masiv in Japonia, ca sa nu vorbesc de enegia
> atomica sau tehnica rachetelor.
>

Mache
2008-12-13 16:16:25

Re: De 20 ani se stie ca se termina petrolul si ei tot masini pe benzina fac....

Pinkie,

Vezi tu cum e, amerlocii si orezarii fac masini hibride, fac masini pe hidrogen (cu pile de combustie sau combustie de hidrogen) si le mai si vand. I-ati frumos bincolul de teatru si cand o sa vezi prima masina hibrida in pe o strada franceza sa nu uiti sa ne scrii. In SUA sau Japonia nu cred ca poti sa mergi mai mult de 5 minute prin oras fara sa vezi macar un hibrid...De masinini pe hidrogen e pacat sa vorbesc ca alea sunt inca SF pe acolo pe la tine...

Hai pa!

La 2008-12-13 05:55:22, Pinkie a scris:

>
>
> acu sa inchida fabricile sa lase pe altii mai destepti
> sa creeze alte modele .... iar in drum sa-i multumeasca lui
> Bush .... care 8 ani de zile n-a facut nimic ....
>
> Uite de ce vor sa distruga si Pakistanul ( daca le mai raman bani de
> benzina ... :-))
>
> http://www.voltairenet.org/article158707.html
>

Eufrosin
2008-12-13 16:30:50

Re: un articol interesant....

Uf mai gicule, nimeni nu le mai zice ca tine...

Americanul patriot, nu-si cumpara o masina mare si puternica ca sa se dea mare cu ea, ci pentru ca asa obisnuiau sa fie majoritatea masinilor americane.
Acolo, doar snobii isi parcheaza fundul in Honde, Toyote, Beemveuri si altele ca astea.

Un Chevy Impala, sau Ford Taurus, sunt relativ mari, dar nu sunt masini de care sa fi mandru.

Aici, e diferit, prostovanu' cum are un pic de bani, vrea sa afiseze cat de tare este el si-si trage o masina pe care de-abia si-o permite. Altii, chiar si le permit, dar tot snobi sunt.

Apropo' de articol, Chevy Astro, au fost poate cele mai reusite vanuri pentru o familie. V6-ele de 4.3 L, accelera incredibil, un vehicul in care dispuneai de spatiu si confort, chiar daca arata relativ comun. Dar nu i-a acuzat nimeni pe americani vreodata, ca fac masini frumoase.





La 2008-12-13 10:25:53, geek-a-contra a scris:

> ... care demonstreaza lipsa de viziune si, citeodata, imbecilismul
> managementului comp auto americane. ce-i drept blamabile sint si
> traditia si obstinarea cu care americanul obisnuit se incrinceneaza
> sa-si cumpere masina mare si fortoasa.....
>
> da', stai asa.... parca si in Ro se practica chestia asta cu "iote ce
> masina tzapana mi-am tras". noroc ca nu-s prea multi romani care sa
> dispuna de bani suficienti......
>
> http://www.usnews.com/blogs/flowchart/2008/11/14/10-cars-that-sank-detroit.html
>

alwis46
2008-12-13 19:58:10

Re: Stiati ca..hai sa va zic si eu o chestie...

Dom' 'giner

Acum multi ani, foarte multi, cred ca acum patruzeci, m-apucai sa pun pe hartie niscai planuri si desene inspirate de mecanismul ceasornicului obisnuit, ala cu arc si balansoar.
Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un mecanism d-asta de tip ceasornic, evident la scara necesara unui asemenea mecanism, in care trebuia sa dai la o manivela sa intorci arcul ca la ceas, arc plasat orizontal sub caroserie si sa pleci din loc cu ajutorul unui volant greu actionat de acel arc, volant plasat transversal in portbagaj.
Evident, totul avea niste angrenaje de cuplare si decuplare prin intermediul unor placi de frictiune cum vazusem ca exista la motoarele navale de mare viteza pentru torpiloare unde se inversa cursa arborelui portelice cu placi d-astea de frictiune.
La vremea respectiva nu prea stiam eu multe si m-am lasat pagubas la fel ca la alte doua idei cand mi s-a spus ca daca se putea, pana acum era inventat.
Cu timpul mi-a trecut ardoarea si am abandonat ideea dar n-am uitat-o si o bagai colea sa radeti de ea....
Ce chestie ar fi, niste masinute din care sa te dai jos din cand in cand sa dai la manivela sa comprimi un arc si pe urma sa pleci din loc.
Nu tu benzina, nu tu poluare, mai curat de atat nu exista.
Pacat ca nu mai am entuziasm...chiar si daca intorci un arc d-ala la 50 de km si tot ar fi ceva.

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

briel
2008-12-13 20:03:12

Ingeri cazand

Industria auto va primi una in freza ... big time.
Toata lumea sa mearga la baie pentru pipi si pe urma sa-si puna centura,
se aterizeaza fortat.

Cica politici fiscale de succes ... adica bani INVENTATI si FARA ACOPERIRE REALA. Un sistem care a tinut timp de decenii, iar acum crapa.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=aGvwttDayiiM&refer=home

briel
2008-12-13 21:01:52

Partea urata a acestei increderi in succes continuu este ca increngaturile

se trag in jos una pe alta. Toata lumea a aflat de Bernard Madoff, vanzatorul de iluzii.

http://www.nytimes.com/2008/12/13/business/13fraud.html?pagewanted=1&_r=1&partner=rss&emc=rss&adxnnlx=1229145550-CZczzp8Z/JMGGNMC63D5WA

Cu siguranta nu este singurul si trebuie sa ne asteptam la noi dezvaluiri si la noi persoane.

Hokusai san
2008-12-13 21:23:31

CUM E MACHE, MAI ESTI TARE MINDRU DE ECOMOMIA sua, IN CAZUL ASTA de falimentara industrie de auto-

mobile americana, care va dispare in anul 2009?????

roy
2008-12-13 21:40:05

Re: Stiati ca..

In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este initiativa lui Shay Agassi.

Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei a fost prezentat in urma cu cateva zile.

http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/

Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel de retzele si acolo.

Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern. Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:

> So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> eine solche Spritsparende Karosse haben.
> ------------------------------
> Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> facut-o in serie.
>

Hokusai san
2008-12-13 22:40:24

Re: Ingeri cazand

Vrei sa zici politici fiscale de ''succes'', dar si citi ecroci gen evreul Bernard Madhoff, au jefuit Sistemul Financiar american?!

L
a 2008-12-13 20:03:12, briel a scris:

> Industria auto va primi una in freza ... big time.
> Toata lumea sa mearga la baie pentru pipi si pe urma sa-si puna
> centura,
> se aterizeaza fortat.
>
> Cica politici fiscale de succes ... adica bani INVENTATI si FARA
> ACOPERIRE REALA. Un sistem care a tinut timp de decenii, iar acum
> crapa.
>
> http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=aGvwttDayiiM&refer=home
>

neamtu tiganu
2008-12-13 22:54:32

Prima mea inventie

La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:

> Dom' 'giner
>
> Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> mecanism d-asta de tip ceasornic,
----------------------------
Am proiectat o chestie care dupa parerea mea era ceva absolut normal, nu vedeam nimic care ar fi avut caracteru unei inventii cel putin asa cum priveam lucrurile atunci. M-a pus draq sa merg la niste clienti potentiali si sa le arat treaba, lucru de care au fost incintati. Mindru nevoie mare cind am iesit m-a luat sefu la ranga... cum de-mi permit sa arat asa ceva, de ce nu am patentat chestia inainte?

Pinkie
2008-12-13 23:12:02

America am impresia ca o sa puna cruce pe mai multe, nu numai pe industria auto.

Mache
2008-12-13 23:57:46

Re: Stiati ca..hai sa va zic si eu o chestie...

Alwis,

Cu toata stima ideea e ingenioasa, nu trebuie uitat faptul ca orice arc doar inmagazineaza energia necesara comprimarii, nu o si amplifica pe baza principiului conservarii energiei. Nu cred ca ideea e imposibila insa chiar la o eficienta de 100% cred ca dai la manivela zile bune ca sa faci 50 de km. Asta chiar daca e vorba de eficienta de 100% (fara frecari si alte pierderi)...

Stiu ca indienii lucrau sau lucreaza la o masina cu aer sau azot comprimat, care pana la urma se bazeaza pe acelasi principiu ca si cel enuntat de tine. De asemenea (stiu cat-ti place marinaria) pe la inceputuri au existat torpile navale cu aer comprimat...

La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:

> Dom' 'giner
>
> Acum multi ani, foarte multi, cred ca acum patruzeci, m-apucai sa pun
> pe hartie niscai planuri si desene inspirate de mecanismul
> ceasornicului obisnuit, ala cu arc si balansoar.
> Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> mecanism d-asta de tip ceasornic, evident la scara necesara unui
> asemenea mecanism, in care trebuia sa dai la o manivela sa intorci
> arcul ca la ceas, arc plasat orizontal sub caroserie si sa pleci din
> loc cu ajutorul unui volant greu actionat de acel arc, volant plasat
> transversal in portbagaj.
> Evident, totul avea niste angrenaje de cuplare si decuplare prin
> intermediul unor placi de frictiune cum vazusem ca exista la
> motoarele navale de mare viteza pentru torpiloare unde se inversa
> cursa arborelui portelice cu placi d-astea de frictiune.
> La vremea respectiva nu prea stiam eu multe si m-am lasat pagubas la
> fel ca la alte doua idei cand mi s-a spus ca daca se putea, pana acum
> era inventat.
> Cu timpul mi-a trecut ardoarea si am abandonat ideea dar n-am uitat-o
> si o bagai colea sa radeti de ea....
> Ce chestie ar fi, niste masinute din care sa te dai jos din cand in
> cand sa dai la manivela sa comprimi un arc si pe urma sa pleci din
> loc.
> Nu tu benzina, nu tu poluare, mai curat de atat nu exista.
> Pacat ca nu mai am entuziasm...chiar si daca intorci un arc d-ala la
> 50 de km si tot ar fi ceva.
>
> La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
>
> > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > ------------------------------
> > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > facut-o in serie.
> >
>
>

Mache
2008-12-14 00:03:44

Re: Stiati ca..

Roy,

Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din motive de dezinteres al pietei.

Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului va creste binisor...

La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:

> In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> initiativa lui Shay Agassi.
>
> Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> a fost prezentat in urma cu cateva zile.
>
> http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
>
> Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> de retzele si acolo.
>
> Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> ------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
>
> > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > ------------------------------
> > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > facut-o in serie.
> >
>
>

Mache
2008-12-14 00:13:26

Re: Prima mea inventie

Neamtule,

Seful tau avea dreptate. Presupun ca si pe desenele voastre ca si pe restul documantatiei apare o speficicatie care clasifica gradul de confidentialitate. Aici, la o faza din asta te-ar fi rugat sa pleci si pe cat posibil sa nici nu te mai intorci la lucru vreodata...

Unde lucrez eu, se patenteaza fiecare maruntis care are un aer cat de cat de originalitate pentru ca altfel risti ca intr-o zi sa te puna cineva sa platesti daune pentru o chestie care ai facut-o tu (la firma unde lucrez asta chiar s-a intamplat in anii '70 si a fost tare nasol dupa cate zic ai batrani). Sigur ca exista si ocazia sa-l pui pe concurent sa-ti plateasca pentru ce ceva ce orium nu folosesti, mais voila: e patentat de tine si e pacat sa nu-i amaresti zielele.... Din momentul in care se decide ca ceva merita patentat incepe sa ticaie ceasul si se lucreaza 24/7 pana se intocmeste toata documentatia pentru patentere, chiar daca, costurile de acesteia sunt mult peste profitul pe care-l va aduce patentul.

La 2008-12-13 22:54:32, neamtu tiganu a scris:

> La 2008-12-13 19:58:10, alwis46 a scris:
>
> > Dom' 'giner
> >
> > Vroia mandea sa inventeze o masina de patru locuri actionata de un
> > mecanism d-asta de tip ceasornic,
> ----------------------------
> Am proiectat o chestie care dupa parerea mea era ceva absolut normal,
> nu vedeam nimic care ar fi avut caracteru unei inventii cel putin asa
> cum priveam lucrurile atunci. M-a pus draq sa merg la niste clienti
> potentiali si sa le arat treaba, lucru de care au fost incintati.
> Mindru nevoie mare cind am iesit m-a luat sefu la ranga... cum de-mi
> permit sa arat asa ceva, de ce nu am patentat chestia inainte?
>

Olga Khan
2008-12-14 00:27:40

si incepe industria de carute???

ca sint uscaturi destule prin Arizona sa manince magarii ..... :-)))))))
Si ma mai framinta curiozitatea ca ce se va intimpla dupa ce toate magazinele de haine de moda se inchid ... de unde ne imbracam?!?!?!? China nu m ai produce decui nu ne vinde ... :-(((( ... o sa luam pe noi ca arabii cearceafurile???

Mache
2008-12-14 00:29:23

Re: CUM E MACHE, MAI ESTI TARE MINDRU DE ECOMOMIA sua, IN CAZUL ASTA de falimentara industrie de auto-

La 2008-12-13 21:23:31, Hokusai san a scris:

> mobile americana, care va dispare in anul 2009?????
>
Mon cher,

Nu am motive sa fiu ingrijorat. Criza de acum se simte pe moment mult mai tare in afara SUA decat inauntrul ei. La fiecare vant tras pe dealul Capitoliului se prabusesc bursele din Asia si Europa. De exemplu dupa dezia de Joi bursele din afara SUA au cazut liber in timp ce cea americana chiar a crescut un pic. In traducere libera asta inseamna, cu tot regretul, ca tu cel ce-ti platesti taxele intr-o tara UE vei plati mai mult pentru scamatoriile de pe piata imobiliara americana, decat va palti americanul mediu...

Cat despre industria auto, fii linistit. Totyota si Honda cersec indurare la picioarele tronului Mikado-ului, Volkswagen si Daimler (cel putin) susura si ele discret la urechile lui Frau Merkel ca ceva trebuie facut pentru ca fabricile lor sa poata relua lucrul in ianuarie 2009, nici francezii de la Renaul si Citroen nu se lasa mai presjos, numai ca toate astea se intampla cu mult mai mare discretie decat circul mediatic legat de Detroit.

Nu trebuie sa le plangi de mila lui GM, Chriysler si Ford pentru ca au toate sansele sa ramana bine merci pe piata mult dupa ce nimeni nu-si va mai aminti de nici unul din noi doi. Pastreaza-ti lacrimile pentru alta ocazie...

Atamild
2008-12-14 03:30:37

Re: si incepe industria de carute???

La 2008-12-14 00:27:40, Olga Khan a scris:

> ca sint uscaturi destule prin Arizona sa manince magarii .....
> :-)))))))
> Si ma mai framinta curiozitatea ca ce se va intimpla dupa ce toate
> magazinele de haine de moda se inchid ... de unde ne imbracam?!?!?!?
> China nu m ai produce decui nu ne vinde ... :-(((( ... o sa luam pe
> noi ca arabii cearceafurile???
>
Ce-ti trebuie haine, in Arizona? O pereche de cizme din Texas, nu-ti ajung ?! Da ;-), glumesC:-),
Matilda

Mos Grigore
2008-12-14 03:31:45

Vezitzi yu de Nostradamus......shi mai scarpina niste milionari intre.........URECHI

roy
2008-12-14 07:11:28

Re: Mache

Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:

1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca incarcata cu catzel si cu purcel.

Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi sprijinit ideea asta.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:

> Roy,
>
> Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> motive de dezinteres al pietei.
>
> Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> va creste binisor...
>
> La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
>
> > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > initiativa lui Shay Agassi.
> >
> > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> >
> > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> >
> > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > de retzele si acolo.
> >
> > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> >
> > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> >
> > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > ------------------------------
> > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > facut-o in serie.
> > >
> >
> >
>
>

Hokusai san
2008-12-14 10:05:24

Re: si incepe industria de carute??? / Cearceafurile le taiem si coasem camasi, fuste si izmene din

ele, daca mai gasim ata in magazine! :)))))


La 2008-12-14 00:27:40, Olga Khan a scris:

> ca sint uscaturi destule prin Arizona sa manince magarii .....
> :-)))))))
> Si ma mai framinta curiozitatea ca ce se va intimpla dupa ce toate
> magazinele de haine de moda se inchid ... de unde ne imbracam?!?!?!?
> China nu m ai produce decui nu ne vinde ... :-(((( ... o sa luam pe
> noi ca arabii cearceafurile???
>

Olga Khan
2008-12-14 11:06:25

Re: si incepe industria de carute??? / Cearceafurile le taiem si coasem camasi, fuste si izmene din

La 2008-12-14 10:05:24, Hokusai san a scris:

> ele, daca mai gasim ata in magazine! :)))))
>
>
In Arizona din Yucca Schidigera, un tip de cactus se obtine si ac si atza!!!! Locuitorii - Indieni Americani - cu asta rezolvau treburile si este mai rezistent decat ata din bumbac. :-))))) nu ingheata planta aici in desert niciodata.

muresanu
2008-12-14 13:02:17

Bicicleta.

Daca in Olanda,China, Japonia si Danemarca ministrii merg cu bicicleta la lucru? De ce nu si in USA?
Mai dau si ei jos din halcile alea de osanza. Cand vad balenele alea, parca vad
pe Ghitza din cotet!

Liviu2002j
2008-12-14 13:49:46

Gligorie, parca nu mai Ieste rasul LU' matale ...

Hai spune drept acum, cati "mangoti" ai bagat in industrai auto ?! Te-ai bazat pe faptul ca o sa dea bani de la fraieri si la astia daca au dat bancilor ... Ce naiba s-a intamplat, te-au suntat ?!!! Nu ai mai avut informatiile corecte de la sursa ?! Ti-o fi facut-o Mache te pomenesti ... Asa-i cand iti calci pe principii si aduci in organizatie lupi tineri !!!

Liviu2002j
2008-12-14 13:55:09

Specialistu' in pile de combustie facute din "pilitura" de fier revine !!!

La 2008-12-13 16:16:25, Mache a scris:

> Pinkie,
>
> Vezi tu cum e, amerlocii si orezarii fac masini hibride, fac masini pe
> hidrogen (cu pile de combustie sau combustie de hidrogen) si le mai si
> vand. I-ati frumos bincolul de teatru si cand o sa vezi prima masina
> hibrida in pe o strada franceza sa nu uiti sa ne scrii. In SUA sau
> Japonia nu cred ca poti sa mergi mai mult de 5 minute prin oras fara
> sa vezi macar un hibrid...De masinini pe hidrogen e pacat sa vorbesc
> ca alea sunt inca SF pe acolo pe la tine...
>
> Hai pa!
>
Aoleuuuu, acum ai inceput sa ridici in slavi masinile japoneze !!! Cred ca intr-adevar este cam nasol pe acolo ...

P.S. Ce zici, poti ajunge pana la Ecuator cu o masina hibrida si cu bermudele "on" ?!!!

Liviu2002j
2008-12-14 14:13:59

Au inceput deja sa se sparga baloanele de sapun !!!

Si daca-mi amintesc bine atunci cand s-a "semnat" contractu' am avut intotdeauna indoieli si am comentat totul sub rezerva "daca se va produc vreodata vreun autoturism Ford acolo" !!!

Ideea vinderii la fier vechi (otelul inox este valoros si se merita transportat in SUA !) si a vanzarii terenurilor de sub fabricile asa numit "relocate" este veche si in deplina desfasurare. In Bucuresti sunt bagati bine niste evrei care au cumparat fabricile din centru pe nimic, le taie si le dau la fier vechi (cu ajutorul de o bucurie tampita a celor care au lucrat zeci de ani acolo si nu se stie ce se va intampla cu ei peste 10 luni insa ziua de astazi conteaza si nimic mai mult !!!) dupa care isi pierd urma prin vanzarea terenurilor la niste "parteneri de afaceri" tot evrei care construiesc in draci ansambluri rezidentiale pe care le vand dupa cum stim castigand astfel incat le ies si banii care i-au dat pe fabrica, si cei pe care i-au luat o data pe fierul vechi (salariile fraierilor nici nu intr in discutie ...) si cei dati la vanzarea trenului si in plus cine stie ce alte afaceri "olaterale" ai ies d aici !!!

Ia sa vedeti ce ansamblu de locuinte "frumos" va rsari langa Craiova ... Tot sa consumi ! Unde mai pui spagile pe care le vor lua aia de prin administratie care vor da autorizatiile si vor face utilitatile !!!

Liviu2002j
2008-12-14 14:18:59

SUA va ajunge "din urma" Rusia !!!

Ca doar se vrea cea mai mare superputere mondiala !!! Asa le vor ramane bani sa dezvolte ca lumea industria de armament ... Ca tot se vaitau unii pe aici ca rusii nu fac autoturisme (ca lumea) ! Uite ca amerecanii vor sa-i ajunga din urma !!!

P.S. Mama-mama ce comentarii vor urma acum ... Astept provincia globalizata !!!

Liviu2002j
2008-12-14 14:21:40

Mai bine l-ai comanda direct in Rusia ...

La 2008-12-13 13:27:10, Mache a scris:

> Bey Giuseppe,
>
> Ai ajuns sa minti ca evreul-rus. De unde l-a luat ma? La banii astia
> il comand si daca trebuie adus de la un dealer din Alaska.
>
Ca din Alaska prin stramtoarea Bering nu mai este decat un pas ... Si apoi este posibil ca in Rusia sa gasesti un pret chiar mai mic ! Oricum tu mergi des acolo si nu ai decat sa-l pui intr-un container !!!

Mache
2008-12-14 16:06:29

Re: Mache

La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:

> Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
>
> 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> vedere, autonomia de voiaj foarte redusa

Modelul Volt e proiectat sa aiba o autonomie de cam 65 km (40 mile), pentru ca statisca arata ca ~80% din americani fac mai putin de 40 de mile pe zi, in medie. Problema nu e cea a statiilor de incarcare ci a duratei de incarcare a bateriilor. Cele mai perfromante baterii Li-Ion necesita cam 6-7 ore in reteaua SUA de 110V si 3-4 ore in reteaua europeana de 220V. Se pleaca de la prezumtia ca beteriile vor incarcate in garaje, acasa peste noapte sau de la motorul cu combustie al masinii in timpul mersului.

> 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0).

Modelele la care se gandesc americanii (Volt & Equinox) si japonezii (Toyota Prius plug-in) vor avea un mic motor cu combustie pe ciclu Atkinson care fie va incarca bateriile fie va functiona direct ca motor de propulsie, tocmai ca sa nu ramai in pana in mijlocul drumului...

> 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> incarcata cu catzel si cu purcel.

Pentru Volt si Equinox ele vor fi sub masina, capacitatea probagajului nu va fi afectata. Nevasta-mea are un hibrid din prima generatie (Mercury Mariner) iar portbagajul nu e afectat de loc, bateriile fiind tot sub masina.

> Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> sprijinit ideea asta.

Aici e problema. Costul (relativ) va fi scazut doar daca benzina va fi scumpa. Volt va iesi pe piata pe la $30000. Un mid size V6 cum ar fi Chevy Malibu, Toyota Camry, Ford Fusion, Potniac G6 sau Honda Accord pleaca de la sub $17000-$20000 in curtea dealer-ului - deci daca petrolul e la sub $4/galon mai nimeni nu o sa cumpere hibrizii de generatia a doua. De exemplu in SUA acum cand benzina e sub $2/galon si etanolul pe la $1.6/galon, hibrizii ruginesc prin parcarile dealer-ilor si cele mai bine vandute masini sunt din nou SUV-urile si camioanele de neam prost...

Guvernul vostru sprijina idea asa cum o fac multe alte guverne, pentru ca sa existe o evaluare mai corecta a costurilor, un plan viabil de implementare si pentru ca nimeni nu stie unde va fi pretul petrolului in urmatorii ani. Dezvoltarea unui astfel de sistem ia timp si daca te apuci sa lucrezi la el doar cand esti sufocat de pretul petrolului, esecul e garantat.

La 2008-12-14 07:11:28, roy a scris:

> Problemele principale sunt trei , dupa parerea mea:
>
> 1. retzeaua de alimentare care trebuie sa fie foarte densa avand in
> vedere, autonomia de voiaj foarte redusa
> 2. problema pshihologica (mie personal nu mi-ar place ca sa ma uit tot
> timpul sa vad daca nu ma apropiu de 0)
> 3. In plus nu mi-e clar cat loc ocupa bateriile in portbagaj. Daca
> mult, masinile astea nu vor putea servi de exemplu taxiuri. Probabil
> acesta este factorul care determina folosirea lor in tzari relativ
> mici, unde nu se parcurg distantze serioase si lumea nu pleaca
> incarcata cu catzel si cu purcel.
>
> Cat despre cost, imi inchipui ca este foarte scazut si foarte
> concurent benzinei obisnuite. Altfel guvernul israelian nu ar fi
> sprijinit ideea asta.
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> La 2008-12-14 00:03:44, Mache a scris:
>
> > Roy,
> >
> > Masinile alea vor fi pe sosele numai daca pretul petrolului va fi
> > destul de sus. Daca nu sare de $100-$150 pentru o perioada
> > indelungata (de peste 6 luni sau un an) atunci ideea va muri din
> > motive de dezinteres al pietei.
> >
> > Ceva similar s-a incercat in Norvegia anilor '90 (date fiind enormul
> > lor potential hidroelectric) dar a murit pentru ca era mai costisitor
> > decat masinile clasice. Pe o asemenea chestie mizeaza GM cu modelul
> > Volt in 2010 si Toyota cu plug-in Prius in 2012, dar totul depinde de
> > evolutia pretului la petrol. Personal cred totusi ca pretul petrolului
> > va creste binisor...
> >
> > La 2008-12-13 21:40:05, roy a scris:
> >
> > > In Israel se lucreaza la o retzea de masini electrice complet. Este
> > > initiativa lui Shay Agassi.
> > >
> > > Masinile vor fi productzie Renault-Nissan. Retzeaua de incarcare va fi
> > > de doua feluri. Schimbare de baterii in statziile de benzina si mii de
> > > incarcatoare electrice raspandite pe strazi. Primul pilot al retzelei
> > > a fost prezentat in urma cu cateva zile.
> > >
> > > http://www.autobloggreen.com/tag/Shay-Agassi/
> > >
> > > Agassi a perfectat cu guvernatoarea Hawai-ului instalarea unei astfel
> > > de retzele si acolo.
> > >
> > > Autonomia de circulatzie va fi deocamdata cam 120 de kilometri (cam
> > > putzin). Masinile vor fi ieftine si in plus subsidiate de guvern.
> > > Primele masini vor aparea in vreo doi ani.
> > > ------------------------------------------------------------------------------------------------
> > >
> > > La 2008-12-13 12:21:15, neamtu tiganu a scris:
> > >
> > > > So hatte auch das Hybrid-Auto in Deutschland Startschwierigkeiten:
> > > > 1973 bauten Ingenieure der technischen Hochschule Aachen den ersten
> > > > VW-Bulli mit Hybridantrieb. Das Auto konnte wechselweise mit Elektro-
> > > > und Verbrennungsmotor fahren. Nur wollte kein Deutscher Wagenbauer
> > > > eine solche Spritsparende Karosse haben.
> > > > ------------------------------
> > > > Prima masina hidrida a fost construita in Germania in 1973? Da nu a
> > > > interesat pa nimeni atunci, intre timp japonezii au prins ideea si au
> > > > facut-o in serie.
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>

Hokusai san
2008-12-14 16:10:10

Cearceafurile le taiem si coasem camasi, fuste si izmene din / Ace avem, am facut provizii pentru o

viata, sotiei ii place sa coasa.

Daca nu mai e ata in magazine, ne trmiti ata de cactus, aici in Transilvania? :))))))))


La 2008-12-14 10:05:24, Hokusai san a scris:

> ele, daca mai gasim ata in magazine! :)))))
>
>
> La 2008-12-14 00:27:40, Olga Khan a scris:
>
> > ca sint uscaturi destule prin Arizona sa manince magarii .....
> > :-)))))))
> > Si ma mai framinta curiozitatea ca ce se va intimpla dupa ce toate
> > magazinele de haine de moda se inchid ... de unde ne imbracam?!?!?!?
> > China nu m ai produce decui nu ne vinde ... :-(((( ... o sa luam pe
> > noi ca arabii cearceafurile???
> >
>
>

     Pagina  din 2      Pagina urmatoare

« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2023 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00974 sec.