Ziua Logo
  14:48, sambata, 10 iunie 2023
 Cauta:  
  Detalii »

Anchete

2007-09-13

Comentarii: 2, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

avarfreson
2007-09-13 15:41:09

legea odata cunoscuta , poate fi aplicata

discutia trebuie purtata fara menajamente, dar profesional, principial si politicos

de ce sunt la rumunia accidente grave fara numar si parca se tot inmultesc ?

simplu: legea este ignorata, in primul rand nu este cunoscuta !

circulatia a fost reglementata pe plan mondial; Europa este dirijata de
Conventia Viena (8 Nov.1968) la care Romania a aderat in 1980

Constitutia Romania prevede (Art 11) : "tratatul international semnat de RO,
recunoscut de parlament, are prioritate asupra legii Romania" , se aplica
tratatul care este recunoscut, dispozitiile interne daca contravin - nu se aplica!

Sa vedem ce dispune legea, apropos de nenorocitele astea de accidente;

Conventia Viena >>
Art 8 : "soferii trebuie sa aiba tot timpul controlul asupra vehicolului"
Art 13: "soferii trebuie sa controleze vehicolul in toate circumstantele,
astfel incat soferul sa poata efectua orice manevra care este necesara"

( Adica asta e conditia pentru a participa matale la trafic; nu-ti place, nu circuli ! )

Legea RO - adica OG 195/2002
Art 72(4): "pietonii surprinsi si accidentati urmare traversarii prin loc nepermis
poarta raspunderea asupra accidentului, in conditiile in care conducatorul vehicolului a respectat prevederile legale"

iata cum legea interna contravine legii internationale ! o aiureala balcanica !

Romania a semnat conventia de la Viena unde se arata clar ca soferul este
vinovat in toate situatiile (100%) daca a calcat pe cineva, deoarece nu a avut
controlul asupra vehicolului ! nu conteaza restul , daca l-ai calcat pe om !

aberatia cu :
- am circulat pe stanga, pe dreapta
- am avut viteza legala, sau nu am avut viteza legala
- era treaz, beat, drogat
toate acestea sunt amanunte ! important este daca ai avut controlul vehicolului!

(desigur ca legea are amenzi si sanctiuni pentru: viteza prea mare, circulatia pe sens opus, starea de betie, etc., etc. - dar acestea sunt simple abateri !)

accidentele sunt totdeauna produse pentru ca nu a existat controlul volanului!
Europa toata stie regula elementara : ai calcat , platesti ! Rumunia nu stie asta !

cazul cu cei 6 oameni omorati de autocamionul care a dat peste cortegiu ; caz
emblematic : potrivit legii Rumunia , art 72(4) - soferul nu pateste nimic ! a mers
omul pe partea lui dreapta , a avut viteza legala ! ceilalti strica - ce cautau pe
sosea cei din cortegiu ; nu stiau ei ca pietonii nu au voie pe sosea ?

vedeti asadar ce caraghiosi suntem ! in loc de lege , troneaza fara-de-legea !

intrucat este clara si aplicabila conventia de la Viena, soferul trebuie neaparat
sa aiba controlul asupra vehicolului, deci orice dispozitie interna contrara
trebuie abolita neintarziat

Art 72(4) este neconstitutional , trebuie abrogat de urgenta

Concluzie : opinia publica poate exercita initiativa - interesul public mai intai !

prevederea veche : soferul trebuie sa reduca viteza pana la eliminarea oricarui pericol era prevedere comunista dar era inteligenta (conform conventia Viena)

trebuie decis : vrem lege sau nu vrem ? suntem prosti sau ne prefacem ?

beatle-maniacul
2007-09-13 19:14:00

e mult mai simplu

orice autostrada TREBUIE sa aiba zid de beton despartitor intre cele doua sensuri de mers
astfel nu se mai intra pe contrasens
ai vazut ce simplu e?


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2023 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00598 sec.