Ziua Logo
  19:55, duminica, 27 septembrie 2020
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2009-09-05

Comentarii: 14, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

the
2009-09-04 21:59:09

scrie si matale ca ziaristii culti

Moni "ca si" Columbeanu ...

Olga Khan
2009-09-04 21:59:09

Judecata asta ma surprinde total de la un adult si barbat matur.
Si masina mea produce 224 Cai Putere si merge la fel de bine la viteza mica in zona rezidentiala si scoala ca pe freeway!!! Asta e gogomanie romaneasca precum o femeie n-are reflexe de condus un automobil sau alta legenda urbana moderna.

Atamild
2009-09-04 22:42:21

Care, doamna? Este vre-o doamna pe aici? Poate o sotie pe care sa si-o tie!

In reclame si pe masinarie.
:-)
Matilda

Ghita Bizonu'
2009-09-04 23:10:05

lasa ca si altii conduc cam la viteza asta ... nepoatat-mea la 1 luna dupa ce si=a luat carnetu

a ramas fara. 110 pe podu baneasa ...Colegi de serviciu cu 120-130 pe podu Floreasca....

vida clara
2009-09-05 01:39:08

Nu stii ce stie totzi soferii,nea ioane,ci totzi mecanicii.

Ca soferul are alta treaba.Mai ales daca nu e inscris la formula 1 si nu e chiar in timpul concursului.
Un sofer bun e un sofer ce ii respecta pe ceilaltzi,nu unul care scuipa pe ei.
Sa-si ia duduia una mai micutza,daca stie ca calare pe una mare devine varavasha.

vida clara
2009-09-05 02:27:49

Hai sa-ti spun de "TIR"-ul de mare tonaj,nea ioane...

...ca multi mai datzi in gropi cand va uitati la ele.
"TIR"ul ala de mare tonaj" incearca sa respecte un proces tehnologic impus,mai nea ioane,impus nu de altcineva ci de societatea intreaga.
El nu e in intrecere cu matale ci are treaba cu ceasu si cu telefonu mobil,ca suna sefu mereu si il plezneste cu biciul.
Ia sa fie de acord societatea (in intregul ei)si sa impuna o viteza comerciala,profesional.
Ia sa fie de acord societatea ca intreaga raspundere pt comportamentul oricarui angajat sa revina sefului (lupului) nu angajatului (adica,mielului) si atunci nu ai mai vedea bolizi alergand,ci mergand in pasul lor impus.
De la omenii astia,de la soferi,societatea fura intr-un hal fara de hal.
Nu ca fura,ci talhareste.Daca s-ar plati corect,altele ar fi preturile pe piatza.Asa,se mentin false,dar se scot prin pielea unora ca ei.Mai vorbim.

Ion Caramache
2009-09-05 06:14:11

Re: Care, doamna? Este vre-o doamna pe aici? Poate o sotie pe care sa si-o tie!

La 2009-09-04 22:42:21, Atamild a scris:

> Care, doamna? Este vre-o doamna pe aici? Poate o sotie pe care sa si-o tie!
> In reclame si pe masinarie.
> :-)
> Matilda
>
Nu vezi ca-i gelos pe Monica care nu vrea pe grosana masinarie din cauza de chelie?

Budapestanul
2009-09-05 08:52:48

Re: Hai sa-ti spun de "TIR"-ul de mare tonaj,nea ioane...

Szevasz Klarika.

Ti-as arata niste depasiri pe autostrada ale camionagiilor , cand semnul "depasire interzisa pentru vechicule cu tonaj mare" e pus bine mersi. Ca s anu mai povestesc de faptul ca numai in urcus se poate depasi si a minimum sa tina depasirea 3 minute la viteza comerciala......... Aici maleg de toti camionagii nuneaparat de cei romani sau unguri.

Alf
2009-09-05 11:43:10

Debraiati, va rog!

Situatie similara cu ziaristii, din presa scrisa sau din audiovizual. Asezati la volanul unui trust de presa, intangibil si care cu mult a infatuare si nesimtire, dau palme si scuipa in dreapta si in stanga dupa cu ii taie capul sau la ordin, fara ca cineva sa le faca sau sa le poata face ceva. Precum se vede din textul de mai sus, nu ti se baga salariul pe card in caz ca nu-l porcaiesti pe Basescu. La Ziua e periculos sa iesi din rand? Risti o inscenare?

vida clara
2009-09-05 12:16:22

Re: Hai sa-ti spun de "TIR"-ul de mare tonaj,nea ioane...

La 2009-09-05 08:52:48, Budapestanul a scris:

> Szevasz Klarika.
>
> Ti-as arata niste depasiri pe autostrada ale camionagiilor , cand
> semnul "depasire interzisa pentru vechicule cu tonaj mare" e pus
> bine mersi. Ca s anu mai povestesc de faptul ca numai in urcus se
> poate depasi si a minimum sa tina depasirea 3 minute la viteza
> comerciala......... Aici maleg de toti camionagii nuneaparat de cei
> romani sau unguri.
> La 2009-09-05 08:52:48, Budapestanul a scris:

> Szevasz Klarika.
>
> Ti-as arata niste depasiri pe autostrada ale camionagiilor , cand
> semnul "depasire interzisa pentru vechicule cu tonaj mare" e pus
> bine mersi. Ca s anu mai povestesc de faptul ca numai in urcus se
> poate depasi si a minimum sa tina depasirea 3 minute la viteza
> comerciala......... Aici maleg de toti camionagii nuneaparat de cei
> romani sau unguri.
>

Budapestane,un camion are limitare de viteza,maxim 90 .Daca e incarcat,mai ales daca e incarcat,la vale se duce mai mult dar la deal nici vorba.
Omului acela i se cere,ca la orice alta meserie(zidar,tamplar,etc) productivitate maxima.Care face mai putzin cade din schema.
Tu cu turismul,optezi,daca sa mergi mai tare sau mai incet de 90,el nu.
Aici in Spania,ca sa-ti dau doar un exemplu dupa o ruta ce se face zilnic de ani de zile,camionul desemnat pt a o acoperi azi,sa zicem,are de parcurs 385 km in 4 ore si 30 de minute (cat itzi da voie discul).Cu o medie de 80 la ora,in teorie itzi iese ca-tzi este necesar 5,01 h.,dar numai folosind integral autostrada.
Dar sefii te obliga sa folosesti autostrada cat mai putin posibil (costa) si sa mergi pe national.
In afara de asta,nu conteaza ca ninge,ca ploua,ca apar lucrari in traseu,ca apar aglomerari si uneori blocaje,ca ai restrictionari de viteze,tu doar trebuie sa acoperi distantza impusa intr-un timp determinat.Nu o faci tu,o face altul.
Intre politzie si exploatatori(era sa-l pun in ghilimele dar nu are rost) exista un fel de acord tacit.
Ca sa intelegi ce spun,imagineaza-ti o cusca mare cat doua camere obisnuite,despartzita la jumatate de un grilaj.
In fiecare din cele doua separari ai cate un lup,care nu incape prin grilaj sa treaca in cealalta parte.
Acum,aici,bagi un miel,in care din cele doua sectiuni vrei,zidesti usa,si pleci.
Mielul,incape prin grilaj,asa ca are,nu se poate spune ca nu,libertatea optiunii.
Lupii insa,nu-l papa de tot pt ca trebuie sa mai manance si maine.Asa,fiecare isi impune doar cate o ciosvarta,lasand sa se refaca (ca coada la gustere) si asa isi au traiul asigurat.
Publicul larg,nu e bine informat.Cand a venit cineva din Romania,la mine,a condus turismul meu.Era o fata,cu nu multa experientza,si mergea cu maxim 90.Am rugat-o sa mearga cel putin cu 100 ,si s-a cam suparat pe mine,ca o scot dintr-ale ei,Am tacut,si am terminat parcursul,eliminand vorbe.
Ce se intampla?Camioanele merg cu 90.Autostrada are doua sau trei benzi.Camionul nici intr-un caz nu are voie sa foloseasca banda trei.Intre ele se depasesc nu atat din "vina" omului cat din diferentzele greutatzii ce poarta in acel moment(creste sau scade "demarajul").Pe ses,si pe distantza larga,un camion incarcat va depasi unul gol,dar cel gol il prinde din urma si il depaseste la prima inclinare "pozitiva".Inchpuietzi o sageata de 24 de tone,intrecandu-se cu una cu 19,837 si cu alta goala (13-14 tone) manate fiind de tot atatzia 480 de cai putere.
Mai simplu iti vine sa iei un sac de nisip in spate si sa incerci sa fugi,mai intai pe ses,apoi urcand 10 trepte,si tot cele 10 trepte alergandu-le,la vale.
Un turism cu 90 intre un sir de camioane tot cu 90 este ca un iepure intre elefantzi.Spatiile de franare sunt extraordinar de diferite.Asta nu inseamna ca omul cu turismul nu poate merge pe unde vrea,e drumul tuturora,ci ca incurca productia.Si-apoi,tu mergi cu masina pe care o ai,si stii ce este,dar un sofer angajat,lucreaza cu "mistria" ce io da seful.Uneori i-o schimba si de trei ori pe zi.
Pe de alta,pretzurile la produse le vrea mici,dar nu e nici un produs din viatza noastra care sa nu aiba inclus in el,pretzul de transport.
Daca societatea in general,ar consimtzi sa plateasca cat ar costa,dar sa detensioneze atza asta intinsa la maximum,ar proceda la "industrializarea" transporturilor.
Adica,s-ar lucra dupa un proces tehnologic prestabilit.
In mod real,spre ex la spanioli,o viteza comerciala de 70 km pe ora(desi e mare) ce ar face:
In primul rand,"exploatatorul" nu isi mai propune sa acopere cei 385 km in 4,30 h pt ca acum,cu noile calcule este necesar 5,41 h pt acoperirea aceleiasi distantze si nu incape intr-un disc,dusul si intorsul.Si-atunci si-ar restrange raza,Dar asta implica pretz mai mare al produsului finalinseamna nestoarcerea la maximum energiilor dintr-un om (numesc aici soferul angajat),inseamna tratarea soferului ca om si nu identificarea lui cu masina.Mai vorbim.


vida clara
2009-09-05 12:23:42

Fiecare camion ar trebuisa aibe scris pe el,asa:

"Scuzatzi-ma ca va deranjez,dar,in folosul dumneavoastra,se lucreaza.Trebuie sa acopar o distantza determinata intr-un timp determinat,pt ca dumneata sa nu platesti,in final,mai mult"

Ion Caramache
2009-09-05 17:30:34

Stil grosan de gazetar analist baban

srelu
2009-09-06 04:06:04

Re: Care, doamna? Este vre-o doamna pe aici? Poate o sotie pe care sa si-o tie!

La 2009-09-05 06:14:11, Ion Caramache a scris:

> La 2009-09-04 22:42:21, Atamild a scris:
>
> > Care, doamna? Este vre-o doamna pe aici? Poate o sotie pe care sa si-o tie!
> > In reclame si pe masinarie.
> > :-)
> > Matilda
> >
> Nu vezi ca-i gelos pe Monica care nu vrea pe grosana masinarie din
> cauza de chelie?
>

Spre deosebire de tine, domnul Grosan a reusit sa evite o cacofonie. Desi nu trebuia, in privinta numelor proprii nu este cazul sa le eviti. Nu poti reboteza oamenii.

Hantzy
2009-09-06 07:22:28

cratima la ZIUA online

La 2009-09-05 17:30:34, Ion Caramache a scris:


> " Caragiale Ion Luca" ca sa evite pardalnica caco-fonie ?
>
***************
Despartirea unui cuvant in silabe de catre soft-ul de redactare este, din pacate, preluata in textul online, desi cuvantul respectiv nu se mai afla la capatul randului. Nu e prima data cand am remarcat aceasta deficienta a editiei online.
Iar evitarea cacofoniei cred ca era un pretext, dinadins exagerat, pentru a atrage atentia. Domnul Grosan prefera adesea subiectele minore si, probabil, incearca astfel sa le bombeze.


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2020 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00657 sec.