|
|
Comentarii: 4, forum ACTIV
srelu 2009-07-07 00:00:45 |
Stimata doamna, dumneavoastra ati trecut vreodata prin vreo scoala ?
| |
"La liceele cu prestigiu - cate unul sau doua in fiecare judet - rezultatele foarte bune sunt explicabile, intrucat cei mai buni profesori s-au grupat acolo"
Cred ca asta este cea mai mare prostie pe care am auzit-o despre invatamant, in ciuda faptului ca am lucrat multi ani in cadrul ei si am auzit multe nazbatii.
La cele mai bune licee se grupeaza profesorii cu cele mai multe relatii. De ce ? Pentru ca la aceste licee sunt copii celor mai de vaza personaje si reprezinta o mina de aur pentru vanatorii de relatii.
Rezultatele bune ale liceului se explica simplu prin faptul ca faima lor atrage cei mai buni elevi. Care mai sunt si selectati printr-un examen de admitere in liceu.
Puteti sa fiti Mafalda corpului profesoral, daca elevul nu invata, tot e degeaba.
Daca insa aveti in fata o clasa de elevi hotarati sa invete, o vor face chiar daca le trimiteti la ore profesori de popice. Vor invata acasa, singuri sau ajutati de parinti, vor face meditatii.
Ma rog, in cele spuse de mine este o doza de exagerare, dar ideea este ca ceea ce este decisiva este mai mult calitatea elevului si mai putin cea a profesorului.
Pretentia profesorului care se impauneaza cu rezultatele muncii elevului este pur si simplu nesimtire. | |
| |
Razvratitul 2009-07-07 13:54:23 |
Re: Stimata doamna... O postare plina de afirmatii "destepte ca oaia cu jug". Normal
| |
daca ati lucrat "multi ani in cadrul prostiei (ma rog, "al EI ") ". Iar trebuie sa recunosc faptul ca acel clasic in viata din capul "satului" a avut dreptate in legatura cu poporul de tampiti creat de o scoala tampita.
Ca sa-ti poti da pareri despre invatamant invata mai intai! Si incepe cu logica si limba romana. Desteptii de academicieni care au pus pe primul plan ACORDUL FORMAL si doar tolereaza ACORDUL DUPA INTELES (deci logic) tot nu te-au putut ajuta.
La cele mai bune licee paza si in general examenul au fost mai serioase. In mod normal rezultatele au fost mai stranse. N-am folosit mai modeste sau mai mici caci au fost mai corecte.
Sigur ca intervin si alti factori, inclusiv cei amintiti dar care nu sunt exclusivi.
Cu un plus modic de cheltuiala se pot organiza teze unice si examene de bacalaureat CORECTE care sa evalueze corect atat elevii cat si (prin ricoseu) pe profesorii acestora. Pentru asta e necesar un marga (substantiv comun) si nu o abramburica (tot s.c.). Si niste partide serioase si cinstite care sa urmareasca binele tarii, nu al buzunarului lor. | |
| |
Razvratitul 2009-07-07 14:19:22 |
Statistici si comparatii eronate si deci inutile, ba mai grav, nocive. Fara subiecte si bare-
| |
muri de corectare absolut corecte si complete, cu cerinte de rezolvare clare, paza la lucrarile scrise riguroasa nu se va ajunge la rezultate concludente.
Pretul acestor examene este mult sub 1% din cheltuielile efectuate in timpul scolii pentru insusirea cunostintelor,deprinderilor si capacitatilor testate. Aduceti la macar un procent acest pret si cheltuielile (cele 99%) din timpul anilor isi vor mari eficienta de trei ori!
Este necesara o singura conditie : SA VRETI si SA GANDITI ! | |
| |
M_D_L 2009-07-07 20:40:52 |
Re: Statistici si comparatii eronate si deci inutile, ba mai grav, nocive. Fara subiecte si bare-
| |
La 2009-07-07 14:19:22, Razvratitul a scris:
> muri de corectare absolut corecte si complete, cu cerinte de rezolvare
> clare, paza la lucrarile scrise riguroasa nu se va ajunge la rezultate
> concludente.
> Pretul acestor examene este mult sub 1% din cheltuielile efectuate in
> timpul scolii pentru insusirea cunostintelor,deprinderilor si
> capacitatilor testate. Aduceti la macar un procent acest pret si
> cheltuielile (cele 99%) din timpul anilor isi vor mari eficienta de
> trei ori!
> Este necesara o singura conditie : SA VRETI si SA GANDITI !
>
Domnule, la tezele unice corecteaza profesorii de la clasa, care au facut tot timpul meditatie cu aproape toti elevii din clasa. Le cunosc scrisul, sunt intelesi cu parintii ce semne sa faca odraslele lor pe lucrari. Deci notele nu se acorda corect. Comisia de examinare nu este neutra, cat timp corectorul principal este chiar profesorul de la clasa. Nici supravegherea din timpul tezelor nu este cum ar trebui, pentru ca elevii discuta intre ei, copiaza unii de la altii, chiar le dau indicatii unii profesori.
Nici nu se poate face o admitere corecta la diverse categorii de licee, pe baza unui singur tip de test. Deci la clasele de matematica, informatica, fizica intensiv, ar trebui sa se dea probe mult mai grele la matematica, nu ca pentru toata lumea, ca sa le rezolve si aia de la filologie. Ar mai trebui sa dea si o proba suplimentara, la disciplina principala de la profilul respectiv (informatica, fizica, etc.).
Ar mai trebui ca admiterea la liceu sa se faca si in functie de a doua limba straina studiata in timpul gimnaziului, ca sa nu o ia copiii din nou cu invatatul altei limbi. | |
| |
« Sumar articole
Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.
|
|
|
| |
|
|
|