Am si eu o nemultumire la o luare de pozi'ie a domnului ministru!
Cine pe cine educa in tzara asta?Dupa ce obiective, cele de azi ,de maine...
Totul se misca foarte repede,dar invatamantul nu e o joaca!Sa propunem, dupa
interese:teste natzionale,teze cu subiect unic(lucrari cu subiect unic da,dar teze...) si acum inapoi la admitere!Pai acolo nu se pote copia?Pana in 90 ,unii aflau si subiectele.Si mai exista frica si se mai luau masuri...
De ce se ameninta ca notele mici pe care le iau elevii vor afecta profesorii?
Nu se poate ca un an,doi sa se ia note dupa efort,aratandu-le elevilor si parintilor ca s-a terminat cu gluma?
Cand sindicatele propun,mai intreba si pe cei pe care ii pastoresc?
Eu nu vreau un ministru pe placul elevilor si al parintilor,care doresc
diminuarea exigentei in scoala,a materiei la disciplinele fundamentale, ci un colectiv responsabil de greutatile tot mai mari in procesul de invatamant.
Apel la parintii responsabili de efectele educatiei(si sunt majoritariacestia)
Nici scoala n-a scapat de ce se intampla in afara ei!Exemplele de frauadare
erau publicate la vedere, in diverse fituici(ziare ) instrumente electronice deasemenea!Curiozitate,ispita ..Grea problema! Ma mai gandesc..
|
Fraude au fost,sunt multe si in crestere,si vor fi ...Le consider,in primul rand,existente ca efect al tagmei corupatorilor(unii,de profesie..)Societatea are din totdeauna samantza coruptziei,dar acum a dat puternic in floare.Patrunsa de mult si in invat.ea era totusi mica si rusinoasa(care o fi floarea rusinii?In multe domenii este ditamai arborele!).Si ar fi periculos sa faca fructe.De la inceput am intuit ce se va intampla cu testele natzionale,bune, dar corupatorii n-au somn si in timp ,le-au compromis.Da dar coruptzii?Pai daca au fost amenintzatzi pentru slabele rezultate
ale unor elevi, tot mai putzin dispusi la efort intelectual?In loc de o vizita (mai multe!)la scoala, de factorii ierarhic responsabili?Nu se mai ia in seama mediu
familial,de tradizie de a nesocoti cartea ca nu e de mancare?Poate au dorit sa-si apere doar locul de munca,castigul salarial...Nici cu tezele cu subiect unic nu puteau fi mai ferite de ispite.Interesanta e doar teama AEACE-ului,ca raman bucurestenii pe dinafara liceelor!De parca e un secret ca provincia se "transfera"(fara impresarii becalli)an de an pe posturi bune si banoase in capitala.De ce n-am crede ca provincialii se distreza dupa
absolvire de liceu si facultate,in timp ce bucurestenii se distreaza mai la
tineretze?
Articolul 25 din Proiectul de Lege a inv.,are in vedere trecerea la liceu pe baza de examen.Vor fi ,cred ,motivatzi corupatorii ,dar si parintzii bine situatzi material .
Ar fi acum creata barierea in fatza invaziei provinciei?Nici gand!
Daca,din clasa aVII-aIX-a,s-ar da lucrari cu subiect unic la:matematica(discipli
na ordinii si rigorii pentru viatza),lb. romana ,fizica,utilizarea calculatorului cu
putzina teorie conforma cu varsta,o limba europeana din cele ce se studiaza
excuzand teza, cu alte obiective) cam 2-3 pe semestru ,elevii ar fi motivatzi cu;
burse de merit,nota la finele de cl IX -a,criteriu de ierarhie pentru liceu.Generalizandu-se lucrarile la toate displinele ,l-ar motiva la absolvirea a doi ani intr-un an scolar(cum zice si proiectulde lege)
Aoleu ! Ce ne facem Dle Ministru ca obosim pe bietzii copii!Cine mai navigheaza debusolatzi pe net,cine se mai uita noaptea la filme deocheate,
cine mai zburda cu motorul,cu bolidul,cu..Dar cate nu ne ispitesc?Nu s-ar putea
face scoala mai la batranetze?Pai unii chiar o fac! Si sunt partenerii profesorilor in
educarea copiilor lor.Poate isi dau seama ce au pierdut in adolescentza... |