1) La un aeroport pasagerii pot fi controlati oricand. Daca security officer-ul vrea, te poate trece prin filtru si de 10 si de 20 de ori. Acest lucru nu este valabil doar in SUA. Avionul poate avea escala iar tu ca pasager te imbarci pe alta aeronava. Avionul vine dintr-o tara tip bananier, in care securitatea este foarte laxa si destinatia finala este intr-un stat care cere conditii ridicate de securitate: asadar lipsa unui control la escala echivaleaza cu scaderea securitatii intregului parcurs.
2) Ceea ce scrie pe hartie la un aeroport nu este intotdeauna valabil: am un amic care are o parapanta. Fireste ca a vrut sa o ia la bagaj de mana, pentru a fi manipulata cu toata precautia. Parapanta se incadra in limitele dimensionale si de masa acceptate de companie si nici nu este trecuta pe lista produselor interzise la bordul aeronavei. Security i-a spus: NU SE POATE. Amicul meu a facut scandal si a venit un superior al celui de la control si i-a spus zambind amicului meu asa: "Stimate domn, va pot opri din calatoria dumneavoastra numai daca MI SE PARE ceva suspect. Daca veti opune rezistenta veti sfarsi in arestul politiei pana cand va veni un reprezentant legal al statului dumneavoastra, numai pe baza acestei suspiciuni. Asadar aveti de ales: parapanta la cala sau parasiti aeroportul." Chestia asta s-a intamplat la Munchen, nu in SUA.
3) Chiar si in lipsa unui control de securitate, un stat poate face controale epidemiologice sau de alta natura.
4) Articolul suna ca si cum "Ministrul Cioroianu a fost umilit pentru ca i s-a spus sa isi inchida mobilul la bordul aeronavei, si asta in ciuda faptului ca avea de primit apeluri importante." |