Ziua Logo
  Nr. 3808 de sambata, 16 decembrie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2006-12-16
M_D_L (...@email.ro, IP: 86.126.89...)
2006-12-17 11:57
Brain Drain

Este bine ca se gandeste cineva si la copiii supradotati (termenul imi displace, suna exagerat), din familiile sarace, care nu au posibilitati sa studieze. Daca la terminarea studiilor, acestia ar lucra in Romania si prin munca lor ar duce la dezvoltarea economiei, si-ar plati si datoria fata de noi, cei care contribuim prin impozite la aceste ajutoare. Ar trebui ca acordarea ajutoarelor sa fie insotita si de un contract prin care cei ce le primesc sa lucreze o perioada minima (dupa perioada de stagiatura) pentru statul roman. Altfel, este tot o smecherie, prin care tot felul de organizatii, identifica si recruteaza tineri talentati si pusi pe treaba, pentru a lucra la companii occidentale. Este foarte rentabil sa iei caimacul de la altii si sa nu cheltuiesti mare lucru cu pregatirea fortei de munca supercalificata. Ca sa cresti un copil de la biberon, sa-l treci prin scoala generala, prin liceu si facultate, costa peste o jumatate de milion de dolari (atat ar costa in America). Daca punem la socoteala, ca pentru un copil dat la export, trebuie sa pregatesti cel putin zece, care nu sunt la fel de buni, atunci cheltuielile statului sunt mult mai mari.

Un alt aspect negativ, legat de invatamantul din Romania, este elitismul ("supradotatii") si orientarea exclusiva spre teorie, neglijarea totala a pregatirii in domeniile experimentale, tehnologige (nu ma refer la orele de tehnologie de la clasele mici, ci la pregatirea serioasa, concreta). Programele analitice sunt foarte incarcate si se depaseste puterea de intelegere a copiilor incepand de la clasa a V-a, in special la matematica. Se trece rapid prin materie, fara sa se consolideze cunostintele, se sare brusc la exercitii grele dim culegeri si copii care nu sunt impinsi puternic si ajutati de parinti sau de meditatori, pierd contactul cu matematica. Se creeaza un decalaj mare intre copiii buni la matematica (10 %) si restul clasei. Am ales aceasta disciplina, pentru ca este la baza stiintelor, a ingineriei, a programarii computerelor. Daca ai ramas in urma si acumulezi goluri, nu ai cum sa-ti mai revii.
In Germania diferenta intre cel mai bun elev (student) ditr-o clasa si cel mai putin pregatit nu este foarte mare. Se urmareste ca toti care primesc o diploma, sa aiba un nivel acceptabil de pregatire. Mi-a povestit un profesor de electrotehnica, care a asistat la un seminar cu o grupa de studenti, ca profesorul a desenat pe tabla diagrama fazoriala a transformatorului, de sapte ori, pina au inteles toti studentii. La noi se preda la nivel inalt, pricep doi si restul primesc nota de trecere fara sa stie mare lucru. De practica nici nu mai vorbesc. Stiti ce "tauni" sunt inginerii nostri.
Nu se invata si partea tehnologica, aplicativa, pentru ca nu este in intentia guvernantilor sa dezvolte productia. Noi scoatem "semifabricate", indivizi care stiu numai teorie, pe care strainii ii iau si ii "lustruiesc", ii invata si partea aplicativa strict in domeniul in care au nevoie de ei.

Sa mai spuna si altii ce cred (dar lucruri serioase, nu bascalie de doi lei), ca m-am plictisit sa tot scriu.

Arcturus (...@gmail.com, IP: 24.86.218...)
2006-12-17 20:52
Re: Brain Drain

Ai dreptate, ai sumarizat bine ce se intampla in sistemul de invatamant romanesc.

Vina nu este a celor care pleaca ci a societatii. Atunci cand cineva vrea sa urmeze o cariera in stiinta nu prea are nici o alternativa in Ro. Poate acum dupa EU se vor mai pune la punct universitatile si se vor reintoarce oamenii. S-a mai intampla si la altii. China de exemplu, unde oamenii incep sa se intoarca in universitatile lor si sa produca cercetare de calitate.

Ai dreptate si cu teoria/practica. In tarile din vest se pune mare accent pe rezolvat de probleme concrete insa am impresia ca se poate mai mult si aici. De ex. sistemul scolar pre-universitar in US este cam slab, nivelul este destul de jos.


La 2006-12-17 11:57:36, M_D_L a scris:

> Este bine ca se gandeste cineva si la copiii supradotati (termenul
> imi displace, suna exagerat), din familiile sarace, care nu au
> posibilitati sa studieze. Daca la terminarea studiilor, acestia ar
> lucra in Romania si prin munca lor ar duce la dezvoltarea economiei,
> si-ar plati si datoria fata de noi, cei care contribuim prin impozite
> la aceste ajutoare. Ar trebui ca acordarea ajutoarelor sa fie insotita
> si de un contract prin care cei ce le primesc sa lucreze o perioada
> minima (dupa perioada de stagiatura) pentru statul roman. Altfel, este
> tot o smecherie, prin care tot felul de organizatii, identifica si
> recruteaza tineri talentati si pusi pe treaba, pentru a lucra la
> companii occidentale. Este foarte rentabil sa iei caimacul de la altii
> si sa nu cheltuiesti mare lucru cu pregatirea fortei de munca
> supercalificata. Ca sa cresti un copil de la biberon, sa-l treci prin
> scoala generala, prin liceu si facultate, costa peste o jumatate de
> milion de dolari (atat ar costa in America). Daca punem la socoteala,
> ca pentru un copil dat la export, trebuie sa pregatesti cel putin
> zece, care nu sunt la fel de buni, atunci cheltuielile statului sunt
> mult mai mari.
>
> Un alt aspect negativ, legat de invatamantul din Romania, este
> elitismul ("supradotatii") si orientarea exclusiva spre teorie,
> neglijarea totala a pregatirii in domeniile experimentale, tehnologige
> (nu ma refer la orele de tehnologie de la clasele mici, ci la
> pregatirea serioasa, concreta). Programele analitice sunt foarte
> incarcate si se depaseste puterea de intelegere a copiilor incepand de
> la clasa a V-a, in special la matematica. Se trece rapid prin materie,
> fara sa se consolideze cunostintele, se sare brusc la exercitii grele
> dim culegeri si copii care nu sunt impinsi puternic si ajutati de
> parinti sau de meditatori, pierd contactul cu matematica. Se creeaza
> un decalaj mare intre copiii buni la matematica (10 %) si restul
> clasei. Am ales aceasta disciplina, pentru ca este la baza stiintelor,
> a ingineriei, a programarii computerelor. Daca ai ramas in urma si
> acumulezi goluri, nu ai cum sa-ti mai revii.
> In Germania diferenta intre cel mai bun elev (student) ditr-o clasa
> si cel mai putin pregatit nu este foarte mare. Se urmareste ca toti
> care primesc o diploma, sa aiba un nivel acceptabil de pregatire. Mi-a
> povestit un profesor de electrotehnica, care a asistat la un seminar
> cu o grupa de studenti, ca profesorul a desenat pe tabla diagrama
> fazoriala a transformatorului, de sapte ori, pina au inteles toti
> studentii. La noi se preda la nivel inalt, pricep doi si restul
> primesc nota de trecere fara sa stie mare lucru. De practica nici nu
> mai vorbesc. Stiti ce "tauni" sunt inginerii nostri.
> Nu se invata si partea tehnologica, aplicativa, pentru ca nu este in
> intentia guvernantilor sa dezvolte productia. Noi scoatem
> "semifabricate", indivizi care stiu numai teorie, pe care strainii ii
> iau si ii "lustruiesc", ii invata si partea aplicativa strict in
> domeniul in care au nevoie de ei.
>
> Sa mai spuna si altii ce cred (dar lucruri serioase, nu bascalie de
> doi lei), ca m-am plictisit sa tot scriu.
>


     « Comentariu anterior

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Nistorescu si-a gasit a patra jumatate (3333 afisari)
 Fusereala (2996 afisari)
 CIA si asasinarea lui Robert Kennedy (2955 afisari)
 Romania in cumpana istoriei (2410 afisari)
 De ce nu avem nevoie de raportul Tismaneanu (2331 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02711 sec.