In secolele trecute astfel de intamplari adevarate despre actiunile dracesti nu uimeau pe nimeni (pentru ca omenirea acelor vremuri era constienta de realitatea puterii diavolului - n. tr.). Astazi insa, unul din semnele crizei spirituale la care asistam, consta din aceea ca omul modern, in pofida "iluminismului" si a "intelepciunii" sale, fiind confruntat din nou cu astfel de experiente nu mai este capabil sa si le explice, pentru ca a pierdut trairea vietii duhovnicesti care sa-l ajute la aceasta.
Cercetatorii actuali ai fenomenelor extraterestre, in incercarea lor de a explica fenomene care au devenit prea evidente pentru a mai fi ignorate, s-au alaturat cercetatorilor din domeniul psihiatriei si psihologiei, pentru a formula o "teorie unificata", care sa permita analiza globala a acestor fenomene atat psihice, cat si fizice. Dar acesti cercetatori nu fac altceva decat sa perpetueze metoda moderna "rationala" a gandirii de sorginte luminista pentru a cerceta un domeniu spiritual, nedandu-si seama insa ca acesta nu poate fi investigat cu mijloacele stiintifice "obiective", ci exclusiv cu instrumentul credintei.
Lumea fizica este neutra din punct de vedere moral, ea putand fi cunoscuta relativ usor in urma observatiei stiintifice; dar lumea nevazuta a spiritului comporta entitati (fiinte) atat ale binelui cat si ale raului, pentru care cercetatorul stiintific nu poate avea instrumente "obiective" de discriminare, decat in conditiile in care el accepta revelatiile referitoare la ele pe care Adevarul intrupat, adica Iisus Hristos, le-a adus oamenilor.
Astfel, cercetatorii contemporani ai fenomenului extraterestru plaseaza cartile Sfintei Scripturi, scrise sub insuflarea Duhului Sfant, pe acelasi plan cu textele spiritiste de inspiratie demonica, neputand din aceasta cauza distinge intre activitatile demonice si cele efectuate de ingeri.
Dar ei acum stiu (dupa o lunga perioada in care stiinta a fost dominata de prejudecati materialiste) ca exista un domeniu al realului de esenta nefizica ale carui efecte sunt observabile in fenomenele extraterestre. Dar cata vreme ei vor persista sa abordeze acest domeniu in mod "stiintific", ei vor continua sa fie dusi in eroare, cu aceeasi usurinta cu care este inselat cel mai naiv "individ de legatura".
Cand incearca sa determine cine sau ce se afla in spatele fenomenelor extraterestre si care ar putea fi semnificatia lor, acesti cercetatori cad prada, inevitabil, celor mai fanteziste speculatii. Vallee insusi se marturiseste dezarmat in fala manifestarilor extraterestre, neputand spune daca ele sunt "un mecanism scapat de sub control", o "reuniune solemna de intelepti" plina de bunavointa (asa cum ar vrea sa ne faca sa credem mitul "extraterestru"), sau o "teribila monstruozitate superumana a carei simpla contemplare duce orice fiinta omeneasca in pragul dementei", adica o monstruozitate care este, prin natura ei, demonica.*
* The Invisible College , p. 206
|