Ce faci,domnule? Ii dai afara pe toti si lasi tara asta goala?
La articolul despre Boureanu ai dat un verdict de s-a auzit scrisul prin calculator, la doctori te-ai dat cu toate fortele, te-ai luptatat eroic cu o forumista la fel de luptatoare (dar, consecventa-calitate importanta) pt. ministrul spitalelelor, caruia i-ai transmis un >BRAVA< hotarat.
Bine, domnule, inteleg ca il vezi pe premier >un om de cuvant< si nici nu iti faci probleme de sanatate, dar acuma ai hotarat si expulzarea directoarei scolii. Cred ca stii foarte ca eu nu ma dau tot asa de sanatos pentru ca am boala pe justitie ( de aceea o scriu totdeauna cu litera mica, daca nu e la inceputul propozitiei) si mai am una, pe contradictii ( am zis eu ca este totuna cu judecata precara sau lipsa ei).
Datorita acestei boli incurabile, unde apare contradictia, HOP si eu. In rest stau in banca mea, cum face Dl Presedinte Basescu.
Uite, cum vad eu problemele! Cand Boureanu s-a dus sa-si expuna ideile la dirigintele lui, a fost tratat ca de cel mai bun ascultator din preajma lui, i-a urmarit pasurile, l-a mangaiat pe frunte, au stabilit un ragaz pentru a gandi cele mai stapanite solutii, adica >AFAAARAAAA !!!< .
Un dascal, prin natura meseriei sale, cand apare o situatie delicata, o stare conflictuala, nu are primul impuls al premierului, el este preocupat ca un diriginte adevarat, sa intre in miezul problemei, sa o inteleaga, adica este preocupat sa caute si sa adopte cea mai buna solutie. Dascalul are o situatie mai dificila decat psihologii, psihiatri sau psihoterapeutii pentru ca se confrunta cu varste departe de a fi mature.
Primul impuls al dascalului se identifica cu rolul lui de educator si cand te invita un director de scoala in biroul sau inseamna disponibilitatea lui pentru problemele tale, iti acorda cu bun simt o parte din timpul sau in acest caz, iti ofera retragerea in propriul birou pentru o discutie lamuritoare, cu atat mai de apreciat cand stie deja gravitatea situatiei tale. Directoarea a avut tendinta de moment sa le ofere celor doi intelegerea ei, chiar facand efortul sa coboare la nivelul lor cand a indeplinit dorinta fetei de a ramane singuri. Tot un impuls de moment. Numai unui politist, gardian, jandarm le poti pretinde sa prevada ca un individ ar putea avea un cutit la el si ca pe deasupra l-ar mai si utiliza. Este intruit in acest sens, dar dascalalul, nici intr-un caz.
Daca directoarea scolii a pus la cale revolta elevilor sau nu, inseamna acelasi lucru, ca este iubita de elevi, ca ere aplecare pentru ei, este apreciata, ori dupa 16 ani doar ca director inseamna ceva. Au mai aparut si parinti alaturi de elevi. Aceasta directoare are motive sa se considere umilita de masura luata cand stie ca nu a avut decat cele mai bune intentii, chiar si atunci cand a apreciat ca trebuie sa anunte un politist. Poate i-a spus agresorului de anuntarea politistului cu intentia de a-l intimida sau determina sa plece.
Nu iti va conveni sa ti se plinga copilul ca la scoala Gigel l-a batut, s-a plans dirigintelui sau directoarei si a fost tratat cu indiferenta sau cu strigatura de mai sus.
Contradictia nu ar fi numai ca in situatii similare ai pozitii contrare, ci faptul ca anterior ai tratat cu respect punctul de vedere al Domnului Balaceanu-Stolnici ( indirect si al meu, dupa cum chiar ai apreciat), iar acum te grabesti sa-l combati cu aceeasi matura hotarata, te indoiesti subit de cum a apreciat situatia in intregul ei, fara sa analizezi putin tocmai aspectul esential : nu comportamentul >deplorabil< al directoarei, ci pozitia reprezentantilor MEI si chiar ai MI sunt metehnele principale, pentru ca protestul elevilor nu ar fi aparul fara masura pripita a MEI, iar cei platiti sa intervina preventiv au inlocuit faptele cu vorbe.
Cred ca se poate intampla sa ai o parere contrara celei expuse pe scurt de Dl. academician ( poate avea si Domnia Sa o scapare de moment, explicabila), dar intr-o astfel de situatie tot se impune o delicatete in modul de expunere a contraargumentelor tale oricat de justificate ar fi ele. Altfel nici cu apelativul, nici cu temeinicia justificarii tale nu vei evita sa atingi o coarda sensibila, dintre cele pe care cu siguranta Domnia Sa le are. Crezi ca merita? Sau, altfel spus, crezi ca nu merita nici macar putin efort in justificarea ta , incat sa mentii si respectul cuvenit ? Sper sa nu fiu inteles gresit.
Daca nu e tot o contradictie si faptul ca tocmai ai pledat de curand pentru analiza oricarei probleme in ansamblul ei, atunci ce altceva e? Daca nu sarim dincolo de gardul scolii si ne oprim la vinovatia directoarei, inseamna ca nici nu analizam problema in totalitate si nici nu vom gasi adevaratele cauze. Cu o precizare importanta : nu toate problemele se judeca in ansamblul lor ci in vecinatatea lor, mai apropiata si mai indepartata (depinde), pentru ca fiecare particularitate poate influenta (mai mult sau mai putin) intregul ansamblu. Daca ne indepartam prea mult de miezul problemei riscam sa ajungem la alt rezultat, de regula inutil. Sa-ti dau un exeplu modest. Daca masina ta se opreste dupa ce s-a infundat jiclorul cu gunoaie, poti rezolva defectiunea in vecinatatea imediata, adica la carburator, dupa ce observi ca nu tasneste benzina. Desfunzi jiclorul sau chiar mai cureti si speli carburatorul (scapi de alte gunoaie depuse pentru a nu se mai infunda din nou jiclorul) si ai rezolvat problema de moment. Daca vrei sa te indepartezi prea tare de cauza reala a defectiunii (benzina a avut gunoaiele) risti sa ajungi la producatorul masinii, nevinovat nici cand masina e veche si neintretinuta corect, cu ata mai mult cand masina este chiar nou-nouta. Ai pierdut inutil timpul pentru ca ai fost trimis la plimbare de catre producator, si nici nu te poti plimba, ca masina tot nu ti-a pornit. N ASA ? (nu pot pune apostrof si ghilimele pentru ca apar niste numere iritante, de aceea mai folosesc << >> ). Bineanteles ca, daca vrei, poti sa ajungi si sa speli rezervorul, cand timpul iti va permite, pentru ca acolo mai sunt depuneri. Asta inseamna ca ai mai avansat spre o alta vecinatate, exigenta ta a sporit, dar tot in mod util. In prima instanta a fost necesar sa pornim masina. Daca te duci deja spre unitatea de la care ai cumparat benzina, risti sa ajungi la producatorul benzinei, la procesul lui tehnologic, la exportatorul titeiului si chiar la Sadam Husein. Ori el nu iti va porni masina pentru ca acum este ocupat cu procesul, altfel e saritor de felul lui. La fel si cu scoala, inspectoratul scolar aferent, invatamantul, ministerul, guvernul, presedintia, bugetul si risti sa ajungi nu numai la produsul intern brut, dar chiar la influenta productivitatii muncii sau la vina Presedintelui Romaniei. Sa nu uitam ca evenimentul din scoala se putea petrece si la iesire, in drum spre casa sau oriunde, oricand si printre cauze se afla direct nivelul de educatie (in primii 6-7 ani si in urmatorii) al ambelor parti implicate si tot asa, ajungem tot la potenta educatiei din scoli, la buget si la factorii economici sau politici.
Toate cele bune si cu cele mai bune intentii !
PS. Daca problemele invatamantului cad doar pe umerii directoarei, inseamna ce numelei ei este Acara Pauna. Nu vreau sa spun ca este de vina doar ministrul Hardau de problemele invatamantului ca abia le-a preluat, dar masura luata si invatamantul (in ansamblu !!!) chiar se afla in hardau. Nici observarea preponderenta a culorii vopselei portocalii-proaspete de pe acelasi recipient, nu inseamna ca a disparut de dedesupt cealalta vopse(cu ceva dare degrade), veche de 14 ani, de culoare bleu-bombon.
Nu as fi transmis acest mesaj, daca nu intrevedeam posibilitatile de receptie obiective. Asta nu imseamna ca este si obligatoriu, acum.
Eu sunt dispus sa ma fac inteles chiar si intr-un mod mai direct, bineinteles, nu in privintele dezbatute aici si nu in forum.
|