Ziua Logo
  Nr. 3501 de sambata, 10 decembrie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »

Economic

2005-12-10
traktorist din SMT (...@aol.com, IP: 207.200.116...)
2005-12-10 01:42
Cred ca indienii au cintarit din ochi valoarea uzinei...

Ca valoreaza mai puzin decit fierul vechi din curte.
Au niste poduri rulante mari si grele. Precis fac cite 50-60 dolari bucata ( si sint cam 45 de bucati ! ).
Orasul Stalin nu a avut niciodata clasa necesara unei industrii moderne. Cei mai slabi ingineri erau la Brasov, trageau doua linii la 3 saptamini. Aveau si masini sofisticate care nu au taiat niciodata span. Orasul Stalin era oras " muncitoresc " si baga statul bani cu lopata, Armata lua de acolo, gostatele si SMT -urile aveau obligatia sa cumpere de la traktorul, Hidromecanica o potcovarie. Cind a aparut adevarul, brasov are oamenii cei mai putzin calitzi. Fara ajutorul comunist sint mortzi !

FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 67.71.157...)
2005-12-10 02:46
Re: Cred ca indienii au cintarit din ochi valoarea uzinei...

Ti-am mai spus sa schimbi uleiul.La tractor.Poti sa schimbi chiar tractorul.Cu unul romanesc.Sunt f.bune. Pana nu le cumpara indianul.
Apoi se scumpesc. Fabrica de tractoare Brasov inlocuieste dupa razboi pe cea de avioane.IAR.Aceasta ,fabrica de avioane,au demontat-o rusii si au trimis-o la ei.Despagubire de razboi.Cu meseriasi cu tot.Romani si sasi.IAR 80 a fost un avion de vanatoare excelent ,ce a fost folosit de catre armata romana in razboiul contra bolshevicilor.
Sigur fabrica de tractoare ca si cea de camioane au fost construite in vremea comunismului.N-or fi dintre cele mai moderne.Dar la vremea aceea si-au facut datoria.Tractoarele si camioanele ,construite dupa licenta MAN au ajutat mult economia romaneasca in plina dezvoltare. 

canaris (, IP: 24.200.114...)
2005-12-10 03:14
Re: Cam ai dreptate, Traktorescu...

Cam ai dreptate, Traktorescu... Stii matale ce spui (de data asta), doar esti absolvent de TCM... Adevarul e ca au fost investite sume imense in colosi industriali ce produceau in pierdere, doar ca sa aiba alte industrii ce consuma si ca sa poate fi create locuri de munca (mai exact "goneau" lumea de la tara la oras). Discutam cu un muncitor care a lucrat ca mecanizator la un SMA prin anii '70 si care s-a saturat de conditiile mizere, de cotele din ce in ce mai mici primite de la stat, de volumul mare de munca, motiv pentru care s-a dus si s-a angajat intr-o uzina, a primit un apartament cu 3 camere, avea apa calda, curent, confort (pe cat se putea intr-un cartier muncitoresc) etc etc etc. Cam asa au aparut orasele insustriale, inclusiv Brasovul industrial, cu Racadau, Noua, Astra (Steagul) si Tractorul (nici o aluzie in exemplul de la final...:-) ) Pacat de el, are un centru istoric superb si e situat intr-o zona pitoreasca...

traktorist din SMT (...@aol.com, IP: 207.200.116...)
2005-12-10 06:14
Chiar astazi ascultam la telebiziune....

La 2005-12-10 03:14:38, canaris a scris:

> Cam ai dreptate, Traktorescu...

Era vorba despre traktoare ( mai , fi-ar sa fie, mi-am zis eu si mi-am tras cirnatii prajiti mai aproape ). Era vorba despre tractoarele japoneze pe piata mondiala. Din analiza pietii se arata clar ca tractoarele mijlocii , cam de talia celor vazute pe tarlale si de care ni s-a acrit , au o cerere foarte mica si japonezii chiar au oprit productia pe urmatorii 4 ani. Motivul ? Prea multe tractoare pe piata si prea multi producatori.
Cererea mare este de tractoare f mici, specializate pt orezarii in Asia, dar mai ales de tractoare mari. Prin mari se intelege MARI !
Culturile moderne cer araturi foarte adinci; cum e la strugurii de masa..... Solul trebuie miscat mai jos decit pot ajunge radacinile daca vrei sa ai struguri sa-ti tina de foame, boabe ca ....prunele. Trebuie sa sapi adinc, ca in cimitire !
Va place sau nu, Planeta se aproppie tot mai repede de punctul in care , cu cit se produce la hectar, cineva va suferi de foame. Este nevoie un pic mai mult de 1/2 de acru pt a hrani , la limita , un locuitor. Acum e aprox 0,6si ceva acru de caciula ( si basma ). Daca nu se schimba tehnologia, citiva vor trebui sa sara prinzul. Cu zgriieturile facute cu caii si tractoarele mijlocii de la brasov, de sarbatori luati o bucata de mamaliga si o mincati uitindu-va la pastrama din vitrina.

neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2005-12-10 10:43
Re: Habar nu am de traktoare..da..

La 2005-12-10 02:46:39, FB a scris:

Fabrica de tractoare Brasov inlocuieste dupa razboi
> pe cea de avioane.IAR.Aceasta ,fabrica de avioane,au demontat-o rusii
> si au trimis-o la ei.Despagubire de razboi.Cu meseriasi cu tot.Romani
> si sasi.IAR 80 a fost un avion de vanatoare excelent ,ce a fost
> folosit de catre armata romana in razboiul contra bolshevicilor.


In Ro erau pe vremuri trei uzine de avioane, la Bacau, Brasov si Craiova. Cea de la Brasov era pe departe cea mai buna. E drept ca pe vremea aia erau multi imbracati cu haine cu guler mic si vorbeau saseste.

FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 69.156.120...)
2005-12-10 17:21
Re: Cam ai dreptate, Traktorescu...

Brasovul a fost si inainte de comunism si in timpul lui un centru industrial.
Vorbesti fara tine.Din dorinta de a critica.Sau esti exstaziat si ti-ai luat modele pe Forum.
Fabrica de camioane,tractorul ,Aro ,intrepr. de rulmenti ,etc sunt intr. bune.Binenteles ,concurenta in Europa e mult mai mare decat in America. Sunt cel putin 20 fabrici de tractoare,camioane .
Plus in America ,monopolul unor companii gen GM ce nu lasa nici o concurenta sa traiasca le face viata mai usoara.
Mai gandeste-te un pic.

Si altii sunt absolventi de tcm,chiar daca nu spun asta.Daca ar avea vreo importanta.

spaiu' (...@k.ro, IP: 81.89.8...)
2005-12-10 22:07
Re: Cam ai dreptate, Traktorescu...

La 2005-12-10 17:21:28, FB a scris:

> Brasovul a fost si inainte de comunism si in timpul lui un centru
> industrial.
> Vorbesti fara tine.Din dorinta de a critica.Sau esti exstaziat si
> ti-ai luat modele pe Forum.
> Fabrica de camioane,tractorul ,Aro ,intrepr. de rulmenti ,etc sunt
> intr. bune.Binenteles ,concurenta in Europa e mult mai mare decat in
> America. Sunt cel putin 20 fabrici de tractoare,camioane .
> Plus in America ,monopolul unor companii gen GM ce nu lasa nici o
> concurenta sa traiasca le face viata mai usoara.
> Mai gandeste-te un pic.
> 
> Si altii sunt absolventi de tcm,chiar daca nu spun asta.Daca ar avea
> vreo importanta.
> 
Subscriu. Din aceste fabrici puteau iesi produse bune pentru destule piete externe. Cei de la MAT Craiova exporta destule masini agricole in tarile arabe. Au avut insa norocul de un director care le-a spus, direct, colegilor lui : " Stiu ca toti oltenii vor sa fie sefi. Aici, insa, numai eu sunt sef".
La Tractorul, Aro, Roman, indolenta sau nepriceperea conducerilor au mers mana in mana cu diverse interese politice. Credeti, spre exemplu, ca nu s-ar fi putut gasi un motor performant care sa fie instalat pe acele camioane? Dati-mi voie sa ma indoiesc. Astfel de aliante se fac pana si in Formula 1, unde concurenta e acerba, iar mizele uriase (Sauber, de exemplu, a alergat in 2005 cu motoare Ferrari). Exemplele pot continua, se vor gasi insa destui care sa spuna ca sunt solutii post factum.

Absolvent de TCM

FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 69.156.123...)
2005-12-11 00:33
Re: Cam ai dreptate, Traktorescu...

Ai dreptate pana intr-un punct.De la Brasov poti cumpara camioane cu motoare Raba,Renault,Cartepilar,totul e sa ai bani ptr.optiunea dorita.
La fel si Aro.Cu aro campulung s-au facut marsavii.Americanii au vrut sa cumpere firma,dar s-au opus directorii si psdereii.Pana la urma nu stiu cum s-a sfarsit totul.

ingineru din vancouver (...@yahoo.com, IP: 70.70.214...)
2005-12-11 07:30
Re: Fabrica de tractoare Brasov inlocuieste dupa razboi pe cea de avioane... ce prostie mai e si asta ?

Fabrica de avioane Brasov e bine-mersi la locul ei... la Ghimbav. Or fi furat-o rusii dupa razboi da' a fost reconstruita de Ceasca tot acolo.

Nu stiu cum erau tractoarele, da' camioanele Carpati iar mai tarziu Roman erau niste mizerii tehnice. Te apuca jalea cand ii vedeai pe soferi bagandu-se iarna pe sub motorul diesel de la Roman, cu festila aprinsa (ori cu o cutie de conserve pe post de "candela"), sa incalzeasca baia de ulei, ca altfel n-ar fi pornit motorul ala nici de frica. Mishto tehnologie... Cumva, cred insa ca nemtii de la MAN foloseau alte metode pt. (cam)aceleasi masini...

D-aia parcurile tehnice din unitatile militare romanesti sunt pe post de muzee tehnice in aer liber. Daca n-ar fi fost armata sa cumpere toate rablele de la Steagul Rosu, fabrica aia ar fi disparut la timp. Adica acum vreo 10-12 ani...


La 2005-12-10 02:46:39, FB a scris:

> Ti-am mai spus sa schimbi uleiul.La tractor.Poti sa schimbi chiar
> tractorul.Cu unul romanesc.Sunt f.bune. Pana nu le cumpara indianul.
> Apoi se scumpesc. Fabrica de tractoare Brasov inlocuieste dupa razboi
> pe cea de avioane.IAR.Aceasta ,fabrica de avioane,au demontat-o rusii
> si au trimis-o la ei.Despagubire de razboi.Cu meseriasi cu tot.Romani
> si sasi.IAR 80 a fost un avion de vanatoare excelent ,ce a fost
> folosit de catre armata romana in razboiul contra bolshevicilor.
> Sigur fabrica de tractoare ca si cea de camioane au fost construite in
> vremea comunismului.N-or fi dintre cele mai moderne.Dar la vremea
> aceea si-au facut datoria.Tractoarele si camioanele ,construite dupa
> licenta MAN au ajutat mult economia romaneasca in plina
> dezvoltare. 
> 
> 

FB din Romania (...@yahoo.com, IP: 67.70.35...)
2005-12-11 15:45
Re: Fabrica de tractoare Brasov inlocuieste dupa razboi pe cea de avioane... ce prostie mai e si asta ?

Nu sunt brasovean ,dar asa stiu eu ca pe locul fabricii de avioane IAR s-a construit fabrica de tractoare.Daca este adevarat cele ce spui ,nu cred ca eroarea este atat de mare.
Orice camion diesel fabricat in lume porneste greu iarna.Mai ales daca este uzat si nu are compresie.
Canadienii incalzesc toata noaptea motoarele.Din constructie ,camioanele si nu numai ele au rezistente electrice ce pot fi cuplate la prize.
Camioanele fabricate la Brasov si-au facut datoria.Cu ele s-a construit socialismul ala de care iti bati joc cu atata usurinta si zeflemea.
#Rabele# de 16 ,25 de tone au fost folosite zeci de ani.Pe santiere.
Romania a trecut de la stadiul de tara agrara la tara cu o industrie destul de puternica.In timpul comunismului ,Romania a ajuns pe locul 7 in lume privind exportul de armament.Doar URSS si Cehoslovacia erau in fata.Dintre tarile socialiste. Comunismul ,dupa cum stii nu a fost cea mai mare placere a romanilor.Le-a fost impus de catre rusi.N-au avut ce face si viata si-a urmat cursul.Canadienii aia pe care-i admiri atata si-ti versi ura si desconsideratia catre romani au luptat catre sfarsitul razboiului.
Si din cauza lor ,dar mai ales a americanilor am mancat 50 de ani de comunism. Stramosii tai au luptat contra comunismului.La Odessa si Stalingrad.Americanilor si canadienilor le-a fost frica.De rusi.
Au lasat jumatate din Europa prada rusilor.Decat sa stapaneasca nemtii Europa ,mai bine rusii.Asta a fost in capul americanilor.In rest numai bine.Sper sa fie ceva romanesc de care sa ai o opinie pozitiva.

Si nemtii au avut probleme cu motoarele de tancuri.In al doilea razboi mondial.Nu le puteau porni din cauza frigului de la Stalingrad.
Motorul MAN,(Raba) este motorul de Panzer Tiger.Taiat in doua.

ingineru din vancouver (...@yahoo.com, IP: 70.70.214...)
2005-12-11 20:49
Re: Decat sa stapaneasca nemtii Europa ,mai bine rusii... sigur ! D-aia romanii s-au gandit ca-i mai bine sa lupte...

... de ambele parti. Ca nu se stie niciodata cine "iese".

Bine-nteles ca americanii sunt de vina ca rusii au ocupat juma' de Europa. Poate era mai bine sa-i lase pe rusi sa ocupe TOATA Europa ? Si-asa mari diferente ideologice intre rusi si europeni s-ar parea ca n-au fost si nu sunt nici acum...

Dupa mintea ta creatza, cam ce ar fi trebuit sa faca americanii ca sa-i impiedice pe rusi sa ne ocupe ? Sa bombardeze Moscova cu bombe nucleare ? Pt. Ce ? Pt. shmekerii de romani, care n-au gasit altceva mai bun de facut decat sa declare EI razboi Americii ? (de-au trebuit toti generalii de la Statul Major american sa dea fuga la harta sa vada cine si pe unde naiba mai sunt si romanii astia asa de belicosi...)?

Motoare diesel sunt in toata lumea. Da' numai in Ro am vazut sa fie incalzite cu festila. Oare cum naiba le-or porni ceilalti ? Si daca nu-i asa teribil de complicat (ca tot se dau ei maestri ai tehnicii...), de ce n-or fi adoptat si romanii sistemul ?

Si inca ceva... Motoarele de tanc ale nemtilor au fost dezvoltate pe la inceputul anilor '40. Camioanele "cu festila" se chinuiau sa-si porneasca motoarele prin anii '80-'90. Pt. romani or fi trecut degeaba 50 de ani ??


La 2005-12-11 15:45:15, FB a scris:

> Nu sunt brasovean ,dar asa stiu eu ca pe locul fabricii de avioane IAR
> s-a construit fabrica de tractoare.Daca este adevarat cele ce spui ,nu
> cred ca eroarea este atat de mare.
> Orice camion diesel fabricat in lume porneste greu iarna.Mai ales daca
> este uzat si nu are compresie.
> Canadienii incalzesc toata noaptea motoarele.Din constructie
> ,camioanele si nu numai ele au rezistente electrice ce pot fi
> cuplate la prize.
> Camioanele fabricate la Brasov si-au facut datoria.Cu ele s-a
> construit socialismul ala de care iti bati joc cu atata usurinta si
> zeflemea.
> #Rabele# de 16 ,25 de tone au fost folosite zeci de ani.Pe santiere.
> Romania a trecut de la stadiul de tara agrara la tara cu o industrie
> destul de puternica.In timpul comunismului ,Romania a ajuns pe locul
> 7 in lume privind exportul de armament.Doar URSS si Cehoslovacia erau
> in fata.Dintre tarile socialiste. Comunismul ,dupa cum stii nu a fost
> cea mai mare placere a romanilor.Le-a fost impus de catre rusi.N-au
> avut ce face si viata si-a urmat cursul.Canadienii aia pe care-i
> admiri atata si-ti versi ura si desconsideratia catre romani au
> luptat catre sfarsitul razboiului.
> Si din cauza lor ,dar mai ales a americanilor am mancat 50 de ani de
> comunism. Stramosii tai au luptat contra comunismului.La Odessa si
> Stalingrad.Americanilor si canadienilor le-a fost frica.De rusi.
> Au lasat jumatate din Europa prada rusilor.Decat sa stapaneasca nemtii
> Europa ,mai bine rusii.Asta a fost in capul americanilor.In rest numai
> bine.Sper sa fie ceva romanesc de care sa ai o opinie pozitiva.
> 
> Si nemtii au avut probleme cu motoarele de tancuri.In al doilea razboi
> mondial.Nu le puteau porni din cauza frigului de la Stalingrad.
> Motorul MAN,(Raba) este motorul de Panzer Tiger.Taiat in doua.
> 
> 
> 


     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Noua Romanie si Marea Neagra la un an dupa lansarea Axei (351 afisari)
 Cum a pastrat Maniu legatura cu Aliatii (174 afisari)
 Adrian Stoica, presedinte la FR Gimnastica (109 afisari)
 Andrei Radulescu (69 afisari)
 Turneul asiatic al presedintelui Bush (44 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00586 sec.