Ziua Logo
  Nr. 3458 de joi, 20 octombrie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2005-10-20
Gargantua (...@hotmail.com, IP: 212.146.94...)
2005-10-20 13:49
Invatamantul romanesc e greoi si represiv

E greoi pentru ca solicita acumularea unui mare volum de informatii inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata reala. E greoi pentru ca prevede sistemul unor teme pentru acasa extrem de vaste si complicate. In sfarsit, pentru ca incearca sa scoleasca, mai bine sau mai rau, pe toti elevii/studentii, in loc sa promoveze competitia si selectia, intr-o societate tot mai concurentiala.
Dar mai intai de toate, invatamantul romanesc este extrem de represiv. Atmosfera de teroare de la ore, inveterata in zeci de ani, a dus acum la reversul medaliei: anarhia generalizata. Cuvantul profesorului continua sa fie determinant in orice situatie, iar reactiile de revolta ale elevilor sunt, la un moment dat, justificate. Disciplina e inteleasa, la noi, sub forma de teroare absoluta, ceea ce atrage indepartarea copiilor si tinerilor de scoala
Mi-a placut foarte mult ideea contestarii notelor de catre elevi. Aceasta masura, ca si reformarea programei intr-un sens mai simplificator, ar putea atenua din defectele mai sus mentionate. Sa vedem cine le va lua!

RazvanM din Bucuresti (...@netscape.net, IP: 194.6.230...)
2005-10-20 14:38
Re: Invatamantul romanesc e greoi si represiv

"Informatii inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata reala".
In urma caror studii stiintifice faceti o asemenea afirmatie?
La 2005-10-20 13:49:35, Gargantua a scris:

> E greoi pentru ca solicita acumularea unui mare volum de informatii
> inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata reala. E greoi
> pentru ca prevede sistemul unor teme pentru acasa extrem de vaste si
> complicate. In sfarsit, pentru ca incearca sa scoleasca, mai bine sau
> mai rau, pe toti elevii/studentii, in loc sa promoveze competitia si
> selectia, intr-o societate tot mai concurentiala.
> Dar mai intai de toate, invatamantul romanesc este extrem de represiv.
> Atmosfera de teroare de la ore, inveterata in zeci de ani, a dus acum
> la reversul medaliei: anarhia generalizata. Cuvantul profesorului
> continua sa fie determinant in orice situatie, iar reactiile de
> revolta ale elevilor sunt, la un moment dat, justificate. Disciplina
> e inteleasa, la noi, sub forma de teroare absoluta, ceea ce atrage
> indepartarea copiilor si tinerilor de scoala
> Mi-a placut foarte mult ideea contestarii notelor de catre elevi.
> Aceasta masura, ca si reformarea programei intr-un sens mai
> simplificator, ar putea atenua din defectele mai sus mentionate. Sa
> vedem cine le va lua!
> 

california din http://ziualibera.blogspot.com/ (...@yahoo.com, IP: 68.186.49...)
2005-10-20 14:46
Re: Invatamantul romanesc e greoi si represiv

Copiii invata comentariile la literatura pe de rost. Si nu li se reproseaza ca plagiaza.
Cei care dadeau la medicina, pe vremea mea, invatau pe de rost cartea de biologie. Pe de rost! Concurenta era acerba, schimbau ordinea cuvintelor in fraza, si picau!
Nu sunt studii stiintifice, sunt observatii personale.

La 2005-10-20 14:38:47, RazvanM a scris:

> "Informatii inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata
> reala".
> In urma caror studii stiintifice faceti o asemenea afirmatie?
> La 2005-10-20 13:49:35, Gargantua a scris:
> 
> > E greoi pentru ca solicita acumularea unui mare volum de informatii
> > inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata reala. E greoi
> > pentru ca prevede sistemul unor teme pentru acasa extrem de vaste si
> > complicate. In sfarsit, pentru ca incearca sa scoleasca, mai bine sau
> > mai rau, pe toti elevii/studentii, in loc sa promoveze competitia si
> > selectia, intr-o societate tot mai concurentiala.
> > Dar mai intai de toate, invatamantul romanesc este extrem de represiv.
> > Atmosfera de teroare de la ore, inveterata in zeci de ani, a dus acum
> > la reversul medaliei: anarhia generalizata. Cuvantul profesorului
> > continua sa fie determinant in orice situatie, iar reactiile de
> > revolta ale elevilor sunt, la un moment dat, justificate. Disciplina
> > e inteleasa, la noi, sub forma de teroare absoluta, ceea ce atrage
> > indepartarea copiilor si tinerilor de scoala
> > Mi-a placut foarte mult ideea contestarii notelor de catre elevi.
> > Aceasta masura, ca si reformarea programei intr-un sens mai
> > simplificator, ar putea atenua din defectele mai sus mentionate. Sa
> > vedem cine le va lua!
> > 
> 
> 

RazvanM din Bucuresti (...@netscape.net, IP: 194.6.230...)
2005-10-20 15:14
Re: Invatamantul romanesc e greoi si represiv

Gargantua (...@hotmail.com, IP: 212.146.94...)
2005-10-20 15:15
Re: Invatamantul romanesc e greoi si represiv

La 2005-10-20 14:38:47, RazvanM a scris:

> "Informatii inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata
> reala".
> In urma caror studii stiintifice faceti o asemenea afirmatie?

In urma experientei personale, ca unul care a petrecut peste 16 ani in invatamantul romanesc.
Foarte putine lucruri din cele pe care le-am invatat la scoala mi-au folosit, insa multe lucruri pe care ar fi trebuit sa le stiu nu le-am invatat la scoala!

> La 2005-10-20 13:49:35, Gargantua a scris:
> 
> > E greoi pentru ca solicita acumularea unui mare volum de informatii
> > inutile, care nu au nici o relevanta pentru viata reala. E greoi
> > pentru ca prevede sistemul unor teme pentru acasa extrem de vaste si
> > complicate. In sfarsit, pentru ca incearca sa scoleasca, mai bine sau
> > mai rau, pe toti elevii/studentii, in loc sa promoveze competitia si
> > selectia, intr-o societate tot mai concurentiala.
> > Dar mai intai de toate, invatamantul romanesc este extrem de represiv.
> > Atmosfera de teroare de la ore, inveterata in zeci de ani, a dus acum
> > la reversul medaliei: anarhia generalizata. Cuvantul profesorului
> > continua sa fie determinant in orice situatie, iar reactiile de
> > revolta ale elevilor sunt, la un moment dat, justificate. Disciplina
> > e inteleasa, la noi, sub forma de teroare absoluta, ceea ce atrage
> > indepartarea copiilor si tinerilor de scoala
> > Mi-a placut foarte mult ideea contestarii notelor de catre elevi.
> > Aceasta masura, ca si reformarea programei intr-un sens mai
> > simplificator, ar putea atenua din defectele mai sus mentionate. Sa
> > vedem cine le va lua!
> > 
> 
> 

neamtu tiganu din nemtia (...@aol.com, IP: 195.93.60...)
2005-10-20 21:25
Re: Esti sigur?

> Foarte putine lucruri din cele pe care le-am invatat la scoala mi-au
> folosit, insa multe lucruri pe care ar fi trebuit sa le stiu nu le-am
> invatat la scoala!
> 
Cum poti sa discerni ce ti-a trebuit si ce nu? Unele lucruri invatate in scoala ti se par AZI uneori de la sine intelese si nu-ti mai dai seama ca sunt urmarea scolii. Si celelelate lucruri pe care ar fi trebuit sa le stii de unde le-ai invatat?

SCOALA TE INVATA SA INVETI, daca nu stii acest lucru scoala ta a fost proasta sau tu un elev mediocru.

Golanul (...@sympatico.ca, IP: 192.75.80...)
2005-10-20 22:37
Re: Esti sigur? Oarecum...

Scoala te invata sa inveti daca ai un profesor bun care apeleaza la capacitatea creierului de a gindi si face corelatii, nu (in primul rind) la cea de memorare. Cind profesorul este slab si nu face decit sa urmeze programa... atunci bagi de seama cit balast este in aceasta programa.

Intr-a sasea am invatat pe de rost toate oasele si toti muschii din corpul uman, tabelul de elemente cu mase atomice, valente etc. Mai tirziu enuntam teorema, lema, demonstratie pentru nu stiu cite sute de teoreme matematice, apoi umpleam pagini de ecuatii diferentiale cu ecuatii partiale la mecanica cuantica, uitind deja care era legatura cu fenomenul fizic... Nu imi mai aduc aminte nici 20% si nu am folosit aproape nimic, niciodata. Cu exceptia meditatiilor pentru un ban in plus, dar asta inseamna de fapt arta pentru arta...

Adica e bine sa inveti cum sa inveti, dar pentru asta e suficient o cantitate rezonabila de memorat combinata cu invatatul tehnicii de invatare - care, fiindca veni vorba, difera de la individ la individ - plus indicatii cum sa gasesti rapid informatia de care ai nevoie.

In concluzie deci, parerea mea bazata doar pe experienta, nu pe studii stiintifice, este ca in scoala se cere prea multa memorizare a unor informatii inutile.

La 2005-10-20 21:25:22, neamtu tiganu a scris:

> > Foarte putine lucruri din cele pe care le-am invatat la scoala mi-au
> > folosit, insa multe lucruri pe care ar fi trebuit sa le stiu nu le-am
> > invatat la scoala!
> > 
> Cum poti sa discerni ce ti-a trebuit si ce nu? Unele lucruri invatate
> in scoala ti se par AZI uneori de la sine intelese si nu-ti mai dai
> seama ca sunt urmarea scolii. Si celelelate lucruri pe care ar fi
> trebuit sa le stii de unde le-ai invatat?
> 
> SCOALA TE INVATA SA INVETI, daca nu stii acest lucru scoala ta a fost
> proasta sau tu un elev mediocru.
> 


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Flavius Biea campion mondial la box (60 afisari)
 Ingineria "Cocos" (52 afisari)
 Scandal la Meteora din Ceahlau (40 afisari)
 Motiunea "Ce faceti cu petrolul Romaniei?" (32 afisari)
 Bucuresti, jungla urbanistica (30 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00557 sec.