Ziua Logo
  Nr. 3439 de miercuri, 28 septembrie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2005-09-28
Pacuraras din Valea Ciorii (...@yahoo.com, IP: 80.97.171...)
2005-09-28 15:47
Apa ca un bivol negru...Apa si o junca alba...

Sa va povestesc o intamplare..
De vreo 2 saptamani, in satul vecin cu al meu a murit - dupa o lunga suferinta, cum suna expresia - un om.
A fost ultimul dintr-o serie de patru prieteni buni din acel sat.
Toti 4 s-au prapadit de tineri - 50-55 de ani - intr-un interval de 2 ani.
Unul a facut infarct la o nunta, altul a murit in caruta in timp ce-si mana caii, iar doi dintre ei au fost muscati de cancere.

In urma acestei ultime morti din cele 4, zvonurile care circulau soptit au inceput a fi spuse cu voce tare...Si iata ce vorbesc oamenii:
Realitatea face ca in urma cu doi ani, unei fomei sarace din acel sat i s-a furat o junca.Fomeia s-a dus la seful de post din comuna, reprezentantul autoritatii statului..
Iar acel politist a sfatuit-o sa gaseasca singura hotul si sa-l dea pe mana Politiei.

Femeia s-a dus apoi la popa din sat.Acela a strigat - cum se zice - in biserica timp de vreo 2 duminici ca cine a ''gasit'' junca si poate din sminteala a taiat-o, sa-si recunoasca greseala si sa plateasca femeii banii.

Nimeni nu si-a recunoscut greseala si nici Politia n-a identificat hotul..
Cert este faptul ca apoi femeia a facut afurisenie si l-a blestemat pe cel ce i-a furat vaca, oricare ar fi acesta.
Si de asemenea, a blestemat cu blestem de moarte pe toti cei care au mancat din carnea juncii...

Si pentru ca Politia o sfatuise sa gaseasca singura hotul, femeia a incercat s-o faca apeland la o practica magica de tare demult...

Principiul metodei este urmatorul:
Intr-o camera cu ferestrele acoperite se aduna 9 fetite de varste pana la 9 ani...Baietii - se zice - nu pot sa vada ..
In mijlocul camerei se pune un ciubar cu apa limpede de fantana...
Fetitele se aseaza in cerc, in jurul ciubarului si se acopera peste capete cu un lepedeu - o patura adica - seamana cu practicile shamanice ale indienilor-americani care - in cortul inchis ermetic - isi provoaca stari alterate ale constiintei prin expunere la caldura , abur si monoxid de carbon -.
In cazul nostru poate ca doar dioxidul de carbon joaca acest rol....
In camera nu trebe sa fie nici un adult..
Si atunci se spune ca una sau mai multe dintre fetite, privind in apa din ciubar o va vedea tulburandu-se...Si in oglinda acelei ape, va vedea hotul in timp ce savarseste furtul..

Desi au mai fost furturi prin satul meu si prin cele vecine, practica asta pagana si pre-crestina s-a practica de putine ori..Asta-i al treilea caz de care am auzit...Stiu ca s-a mai intamplat odata in 1942, cand intr-un alt sat, notarului Iacob Primus i se furau gaini...
Atunci o fetita ar fi strigat, privind in apa din ciubar ''Uite-l pe Tomuc'a Gorii !''.Si a mai fost un caz de care stiu in '84, cand dintr-o casa din satul meu s-au furat bani ...40.000 de lei , bani multi pe vremea aceea..Atunci printre fetitele ce au participat la ritual a fost si o vara de-a mea care mi-a povestit ca o alta fetita pe nume Meli ( de la Melania ) ar fi strigat, tot asa, privind in apa, ''Uite-l pe Tibi!''...

Revenind in zilele noastre, femeia aceea saraca a urmat intocmai aceasta practica magica.
Oamenii vorbesc acum despre faptul ca una dintre fetite ar fi vazut apa din ciubar tulburandu-se si ar fi strigat : ''Uite-l pe Cutare cum merge cu vaca de lantz ! '' Cutare fiind unul dintre cei 4 prieteni buni de care am amintit mai inainte si care intre timp s-au prapadit....
Iar acum satenii leaga mortile celor 4 consateni de-ai lor de aceasta intamplare..Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care unul dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..

Ce se poate intelege de aici?...
Oamenii aceia incriminati post - mortem - Dumnezeu sa-i ierte - e foarte probabil sa nu fi fost vinovati..
Insa comunitatea a ''valorificat'' - chiar daca probabil nedrept - moartea lor investind-o cu o valoare de exemplu punitiv: cine fura asa pateste..E un fel de auto-aparare in fata hotilor..

Pentru ca satenii aceia nu se simt defel aparati de Politie si autoritatile statului - si probabil adeseori se simt parasiti si de Dumnezeu - colectivitatea a instituit si justifica magic o regula implacabila...o lege de care hotii sa se teama.
Pentru ca de actiunea Politiei, la sate nu se teme nici un hotz.

In loc de autoritatile statului - care nu-si fac datoria - satenii au construit un recit exemplaire pentru a investi o alta instanta cu atributele impartirii unei dreptati implacabile...

Aceasta este realitatea unui sat din Ro. la anno Domini 2005 si aceasta este povestea reala a unor morti de tineri si a unei femei careia i s-a furat o junca...

Ce trebe sa inteleaga Biserica de aici? Nu stiu...
Eu unul inteleg ca in tara in care cei sarmani se simt parasiti de cei chemati sa le faca cunoscute dreptatea si adevarul, in tara in care adultii inca isi mai pun copiii sa le caute dreptatea si adevarul in ciubarul cu apa.... in tara aceea adeseori doar mortii sunt gasiti vinovati...

Pacuraras din Valea Ciorii (...@yahoo.com, IP: 80.97.171...)
2005-09-28 16:12
Pe Arges la vale...

Si acuma, sa va povestesc de alte practici si rituri pagane si ancestrale...
Anul trecut am fost nash la o nunta in Targoviste. Am stat la o familie din acel oras, oameni tineri, la a doua generatie urbana...
Doamna casei in care am fost gazduiti este o femeie si credincioasa dar si extrem de sofisticata..E foarte eleganta, tine un magazin de parfumuri si e in stare sa povesteasca ore intregi despre tot felul de chestii rafinate..
No...si intr-una din zile, pe la doamna in cauza - ai carei parinti se trag dintr-un sat argesean - a trecut o femeie de la tara.

O femeie simpla, imbracata ca o taranca, purtand in niste papornitze cumparaturile facute la oras Taranca a fost primita cu entuziasm de doamna sofisticata...A fost asa, o explozie de bucurie...S-au pupat, au inceput sa vorbeasca tare si-si spuneau una alteia ''very''...Doamna si-a cerut scuze si s-a retras la bucatarie cu taranca unde au stat cu entuziasm la povesti numai de ele stiute...Pentru ca lungindu-se la povesti era sa piarda rata, doamna a dus-o apoi pe taranca la autogara..

M-am intrebat atunci ce pot sa aiba in comun cele doua femei atat de diferite incat sa stea sa toace din gura atatea ore...Si de asta dar si din pricina ca-si spuneau ''very'' , am crezut ca sunt verisoare...
Am intrebat-o apoi pe doamna si mi-a spus ca nu, nu sunt verisoare...Ci sunt surate...Si ca asa-si spun suratele intre ele, verisoara sau ''very''....

Pe la noi prin Ardeal nu s-a auzit de surate...Am intrebat deci , si mi s-a povestit..Si pentru ca a trebuit sa mai intarzii o saptamana in Targoviste pentru a scoate mirii in prima duminica dupa nunta la biserica - o chestie care la noi nu se practica si care m-a facut sa-mi schimb planurile - am mers si am stat cateva zile si in satul din care familia doamnei in cauza se trage..
Satul Bogatzi, din Arges...
Cum ii zice si numele, sat de gospodari instariti, aflat pe o vale ingusta serpuind printre dealuri cu livezi de pomi fructiferi...Si iata ce mi s-a povestit acolo...

Fetele intre ele ''se dau surate sau verisoare'' iar baietii intre ei ''se dau de veri ''.Un fel de frati sau surori de sange sau de cruce...
Cum se face asta? Pai, ''se da de viu'' sau se da ''pomana de viu'' ( care prin partile noastre iarasi nu se practica)...
Se spune ca dupa ce mori, dau altii pomana pentru tine spre pomenire...Si mort fiind, nu poti - logic :) - sa alegi pe cei care primesc pomana, pe cei ce te vor pomeni...

Pomana de viu, se spune, o dai inca din viata aceasta celor pe care ti-i alegi singur...Si care apoi toata viata iti vor fi sprijin neclintit iar dupa moarte iti vor fi martori si tovarasi pe lumea cealalta...Iti alegi, cum s-ar zice inca din viata aceasta niste prieteni care-ti vor ramane si peste moarte...
Si se mai spune ca intre cei ce fac aceasta se creeaza legaturi uneori mai puternice decat cele de rudenie...Cam ca Ghilgamesh si Enkidu , care vanau impreuna lei :)

Practic...daca doua fete sau doi baieti vor sa se dea de veri..Fiecare face un colac..In el se infige o lumanare aprinsa...Colacul atfel pregatit ''se da de viu'' varului sau suratei cu cuvintele rituale ''Tine surato ( sau vere) tzie, sa fie sufletului meu''.Cel ce primeste, la randul sau trebe sa dea si el ''de viu''..Si gata, asta-i tot...

Sau aproape tot...Pentru ca ceea ce mi s-a mai povestit m-a trimis cu gandul la Charles Perrault si al sau basm ''Frumoasa din padurea adormita''...
Suratele mai au un rol...Atunci cand una dintre ele naste, suratele ei vin de ursitoare...
Si iata cum se face si cum a facut si doamna de la care a pornit povestea ce v-o spun...

La 3 zile dupa nastere - cand mama si copilul mai sunt inca in spital - suratele celei ce-a nascut se aleg intr-un numar impar de ursitoare..Cel putin 3...
Cumpara hainute la copil...si la asfintitul celei de-a treia zi de la nastere se aduna intr-o casa...Familia celei ce-a nascut aduce inaintea suratelor-ursitoarelor o tava pe care se pune zahar, faina , busuioc, bani, grau si inca alte chestii...

Si atunci ursitoarele incep sa urseasca pe rand ( sa ureze ) fiecare copilului..
Viata lui sa fie dulce ca zaharul, sa aibe bani si belsug, neamul lui sa rasara dupa el cum spicele din boabele de grau, si altele, legate de cele de pe tava...Un ritual de fertilitate agricol si precrestin...
Apoi...dupa apus...una dintre ursitoare va trebui sa ramana treaza pana la rasarit langa hainutele copilului si langa tava amintita...
Trebe - se spune - sa stea de veghe pentru ca ursitoarea cea rea sa nu vina sa lege ursitele...
Daca surata adoarme , atunci se spune ca asupra copilului se vor abate in viata ursite rele...

Sa mai spun ca doamna aceea de la oras a urmat si ea acest ritual la nasterea copilului sau...Si ca la randul sau, copilul ei - acum in clasa a 3-a - '' s-a dat de var '' sau '' a dat de viu '' impreuna cu alti doi copii din satul acela argesean...

Acesta a fost ritualul ancestral pagan al ursitoarelor, aproape ca in povestea ''Frumoasa din padurea adormita'' si asa cum l-am gasit supravietuind la anno Domini 2004 in Arges, pe-un picior de plai, departe de tara lui Charles Perrault ...
M-am intrebat daca practica a precedat povestea sau a fost preluat cumva..Am intrebat pe batranele din satul acela, de cand se face asa? Mi-au spus ca de cand isi amintesci...Si ca si inainte se facea la fel..

Nu mai am vreme sa povestesc si despre popii ghicitori ce deschid cartea , despre cum i-a deslusit un astfel de popa unei cunostinte cum o femeie a legat un barbat...
Anume - iarasi rituri de fertilitate - se spune si se crede ca daca o femeie
vrea sa ia mintile unui barbat, va pune in cafeaua (sau alta beutura, dar nealcoolica) acestuia sange de menstruatie...( O chestie magica iarasi, dar care spune multe si despre intuitia despre feromoni in regnul animal ai celor vechi. Desi scientistii contesta , se pare, existenta organului vomeronazal la om)...

No, da ma abat de la tema..
Poate am vreme mai tarziu sa povestesc despre popi ce deschid cartea...si despre o gramada de alte practici magice, asa cum supravietuiesc ele inca in satele uitate de timp din Ro.



houranos14 din Cj-N (...@yahoo.com, IP: 212.93.140...)
2005-09-28 16:12
Re: Apa ca un bivol negru...Apa si o junca alba...

La 2005-09-28 15:47:26, Pacuraras a scris:

> Sa va povestesc o intamplare..
> De vreo 2 saptamani, in satul vecin cu al meu a murit - dupa o lunga
> suferinta, cum suna expresia - un om.
> A fost ultimul dintr-o serie de patru prieteni buni din acel sat.
> Toti 4 s-au prapadit de tineri - 50-55 de ani - intr-un interval de 2
> ani.
> Unul a facut infarct la o nunta, altul a murit in caruta in timp
> ce-si mana caii, iar doi dintre ei au fost muscati de cancere.
>
> In urma acestei ultime morti din cele 4, zvonurile care circulau
> soptit au inceput a fi spuse cu voce tare...Si iata ce vorbesc
> oamenii:
> Realitatea face ca in urma cu doi ani, unei fomei sarace din acel sat
> i s-a furat o junca.Fomeia s-a dus la seful de post din comuna,
> reprezentantul autoritatii statului..
> Iar acel politist a sfatuit-o sa gaseasca singura hotul si sa-l dea pe
> mana Politiei.
>
> Femeia s-a dus apoi la popa din sat.Acela a strigat - cum se zice - in
> biserica timp de vreo 2 duminici ca cine a ''gasit'' junca si poate
> din sminteala a taiat-o, sa-si recunoasca greseala si sa plateasca
> femeii banii.
>
> Nimeni nu si-a recunoscut greseala si nici Politia n-a identificat
> hotul..
> Cert este faptul ca apoi femeia a facut afurisenie si l-a blestemat pe
> cel ce i-a furat vaca, oricare ar fi acesta.
> Si de asemenea, a blestemat cu blestem de moarte pe toti cei care au
> mancat din carnea juncii...
>
> Si pentru ca Politia o sfatuise sa gaseasca singura hotul, femeia a
> incercat s-o faca apeland la o practica magica de tare demult...
>
> Principiul metodei este urmatorul:
> Intr-o camera cu ferestrele acoperite se aduna 9 fetite de varste pana
> la 9 ani...Baietii - se zice - nu pot sa vada ..
> In mijlocul camerei se pune un ciubar cu apa limpede de fantana...
> Fetitele se aseaza in cerc, in jurul ciubarului si se acopera peste
> capete cu un lepedeu - o patura adica - seamana cu practicile
> shamanice ale indienilor-americani care - in cortul inchis ermetic -
> isi provoaca stari alterate ale constiintei prin expunere la caldura
> , abur si monoxid de carbon -.
> In cazul nostru poate ca doar dioxidul de carbon joaca acest
> rol....
> In camera nu trebe sa fie nici un adult..
> Si atunci se spune ca una sau mai multe dintre fetite, privind in apa
> din ciubar o va vedea tulburandu-se...Si in oglinda acelei ape, va
> vedea hotul in timp ce savarseste furtul..
>
> Desi au mai fost furturi prin satul meu si prin cele vecine, practica
> asta pagana si pre-crestina s-a practica de putine ori..Asta-i al
> treilea caz de care am auzit...Stiu ca s-a mai intamplat odata in
> 1942, cand intr-un alt sat, notarului Iacob Primus i se furau
> gaini...
> Atunci o fetita ar fi strigat, privind in apa din ciubar ''Uite-l pe
> Tomuc'a Gorii !''.Si a mai fost un caz de care stiu in '84, cand
> dintr-o casa din satul meu s-au furat bani ...40.000 de lei , bani
> multi pe vremea aceea..Atunci printre fetitele ce au participat la
> ritual a fost si o vara de-a mea care mi-a povestit ca o alta fetita
> pe nume Meli ( de la Melania ) ar fi strigat, tot asa, privind in
> apa, ''Uite-l pe Tibi!''...
>
> Revenind in zilele noastre, femeia aceea saraca a urmat intocmai
> aceasta practica magica.
> Oamenii vorbesc acum despre faptul ca una dintre fetite ar fi vazut
> apa din ciubar tulburandu-se si ar fi strigat : ''Uite-l pe Cutare
> cum merge cu vaca de lantz ! '' Cutare fiind unul dintre cei 4
> prieteni buni de care am amintit mai inainte si care intre timp s-au
> prapadit....
> Iar acum satenii leaga mortile celor 4 consateni de-ai lor de aceasta
> intamplare..Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care
> unul dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..
>
> Ce se poate intelege de aici?...
> Oamenii aceia incriminati post - mortem - Dumnezeu sa-i ierte - e
> foarte probabil sa nu fi fost vinovati..
> Insa comunitatea a ''valorificat'' - chiar daca probabil nedrept -
> moartea lor investind-o cu o valoare de exemplu punitiv: cine fura
> asa pateste..E un fel de auto-aparare in fata hotilor..
>
> Pentru ca satenii aceia nu se simt defel aparati de Politie si
> autoritatile statului - si probabil adeseori se simt parasiti si de
> Dumnezeu - colectivitatea a instituit si justifica magic o regula
> implacabila...o lege de care hotii sa se teama.
> Pentru ca de actiunea Politiei, la sate nu se teme nici un hotz.
>
> In loc de autoritatile statului - care nu-si fac datoria - satenii au
> construit un recit exemplaire pentru a investi o alta instanta cu
> atributele impartirii unei dreptati implacabile...
>
> Aceasta este realitatea unui sat din Ro. la anno Domini 2005 si
> aceasta este povestea reala a unor morti de tineri si a unei femei
> careia i s-a furat o junca...
>
> Ce trebe sa inteleaga Biserica de aici? Nu stiu...
> Eu unul inteleg ca in tara in care cei sarmani se simt parasiti de cei
> chemati sa le faca cunoscute dreptatea si adevarul, in tara in care
> adultii inca isi mai pun copiii sa le caute dreptatea si adevarul in
> ciubarul cu apa.... in tara aceea adeseori doar mortii sunt gasiti
> vinovati...


Desigur ca satenii au construit un "recit exemplaire". In felul acesta se nasc legendele si miturile. Dar asta nu descalifica realitatea meta-fizica pe care o evoca.

houranos14 din Cj-N (...@yahoo.com, IP: 212.93.140...)
2005-09-28 16:54
Re: Pe Arges la vale...

La 2005-09-28 16:12:01, Pacuraras a scris:

> Fetele intre ele ''se dau surate sau verisoare'' iar baietii intre ei
> ''se dau de veri ''.Un fel de frati sau surori de sange sau de
> cruce...
> Cum se face asta? Pai, ''se da de viu'' sau se da ''pomana de viu'' (
> care prin partile noastre iarasi nu se practica)...
> Se spune ca dupa ce mori, dau altii pomana pentru tine spre
> pomenire...Si mort fiind, nu poti - logic :) - sa alegi pe cei care
> primesc pomana, pe cei ce te vor pomeni...
>
> Pomana de viu, se spune, o dai inca din viata aceasta celor pe care
> ti-i alegi singur...Si care apoi toata viata iti vor fi sprijin
> neclintit iar dupa moarte iti vor fi martori si tovarasi pe lumea
> cealalta...Iti alegi, cum s-ar zice inca din viata aceasta niste
> prieteni care-ti vor ramane si peste moarte...
> Si se mai spune ca intre cei ce fac aceasta se creeaza legaturi uneori
> mai puternice decat cele de rudenie...Cam ca Ghilgamesh si Enkidu ,
> care vanau impreuna lei :)
>
> Practic...daca doua fete sau doi baieti vor sa se dea de veri..Fiecare
> face un colac..In el se infige o lumanare aprinsa...Colacul atfel
> pregatit ''se da de viu'' varului sau suratei cu cuvintele rituale
> ''Tine surato ( sau vere) tzie, sa fie sufletului meu''.Cel ce
> primeste, la randul sau trebe sa dea si el ''de viu''..Si gata,
> asta-i tot...
>
> Sau aproape tot...Pentru ca ceea ce mi s-a mai povestit m-a trimis cu
> gandul la Charles Perrault si al sau basm ''Frumoasa din padurea
> adormita''...
> Suratele mai au un rol...Atunci cand una dintre ele naste, suratele ei
> vin de ursitoare...
> Si iata cum se face si cum a facut si doamna de la care a pornit
> povestea ce v-o spun...
>
> La 3 zile dupa nastere - cand mama si copilul mai sunt inca in spital
> - suratele celei ce-a nascut se aleg intr-un numar impar de
> ursitoare..Cel putin 3...
> Cumpara hainute la copil...si la asfintitul celei de-a treia zi de la
> nastere se aduna intr-o casa...Familia celei ce-a nascut aduce
> inaintea suratelor-ursitoarelor o tava pe care se pune zahar, faina ,
> busuioc, bani, grau si inca alte chestii...
>
> Si atunci ursitoarele incep sa urseasca pe rand ( sa ureze ) fiecare
> copilului..
> Viata lui sa fie dulce ca zaharul, sa aibe bani si belsug, neamul lui
> sa rasara dupa el cum spicele din boabele de grau, si altele, legate
> de cele de pe tava...Un ritual de fertilitate agricol si
> precrestin...
> Apoi...dupa apus...una dintre ursitoare va trebui sa ramana treaza
> pana la rasarit langa hainutele copilului si langa tava amintita...
> Trebe - se spune - sa stea de veghe pentru ca ursitoarea cea rea sa nu
> vina sa lege ursitele...
> Daca surata adoarme , atunci se spune ca asupra copilului se vor abate
> in viata ursite rele..


Aceste obiceiuri au o origine neolitica, cel mai probabil. La toate popoarele se pomeneste despre astfel de traditii. De la popoarele mongoloide la cele indo-europene. La romani si la greci, de pilda, exista cultul Manilor sau al Larilor sau al Penatilor casnici. Acestia erau zei ai familiei. Zeii familiali erau cei din panteonul familiei, adica stramosii decedati, la care se adauga adorarea focului. Fiecare familie isi avea proprii sai zei. Stramosii erau inmormantati in pamantul familiei si ei erau sursa energiilor sacre care tineau familia in viata si ii dadeau belsug in recolte. De aceea numele lor trebuia pomenit ritualic si asta se facea intr-o sarbatoare specifica - la noi a ramas, de pilda, ziua mortilor, din noiembrie. Toate actele pe care cineva le savarsea, trebuiau legitimate prin apelul la acesti zei. Ceea ce nu era sanctificat in acest fel, nu avea legitimitate. In acest fel s-a nascut dreptul roman cu celebrul sau formalism. De pilda, pentru a cumpara un bun, trebuia o procedura specifica, numita "mancipatio" in care se folosea o bucata de arama si in cadrul careia cumparatorul trebuia sa atinga ritualic bunul pus la vanzare pentru ca acesta sa devina al sau. In acest fel, printr-o procedura magico-liturgica avea loc incheierea contactului de vanzare-cumparare. Astfel de proceduri reglau intreaga viata sociala: paternitatea, filiatia, casatoria, proprietatea - toate erau reglate de recursul la zeii casnici.
Insa pomenirea stramosilor mai avea un motiv. Acesta era acela de a asigura "supravietuirea" lor in Iad. Era o credinta clara pe atunci ca toti oamenii care mor se duc "sub pamant", adica intr-un loc obscur si intunecat. Despre un astfel de destin vorbeste si "Odiseea" lui Homer cand evoca intalnirea lui Odiseu in Aid (Iadul grecesc) cu sufletele lui Hector si Ahile. Acestia i se aratau ca niste umbre si sufereau ingrozitor. Astfel de marturii despre soarta sufletului vechiului Adam (de dinainte de Hristos) apar si in Biblie. Mai exista de altfel, o reminiscenta a sa in "Hamlet" cand ni se povesteste scena aparitiei fantomei tatalui lui Hamlet si ingrozitorul chin al sufletului sau.
Pe scurt, toate aceste lucruri explica credinta anticilor ca daca nu vor savarsi ritualul de pomenire a celor morti, aceasta uitare in nefiinta a sufletelor acestora va avea ca efecte ingrozitoare cataclisme in viata lor si disparitia familiilor lor.

Emy (...@hotmail.com, IP: 82.79.150...)
2005-09-28 20:28
Re: Apa ca un bivol negru...Apa si o junca alba...

"Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care unul dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..

Ce se poate intelege de aici?... "

Pai ce sa se inteleaga? Ca daca eu mananc carne din import (din Argentina de pilda) si carnea a fost furata, habar n`am de catre cine, am sanse sa mor in curand? Mai Adriane, tu vrei sa bagi frica mortzii in oasele mele??

Pacuraras din Valea Ciorii (...@yahoo.com, IP: 80.97.171...)
2005-09-28 20:57
Emy :)

La 2005-09-28 20:28:42, Emy a scris:

> "Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care unul
> dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..
> 
> Ce se poate intelege de aici?... "
> 
> Pai ce sa se inteleaga? Ca daca eu mananc carne din import (din
> Argentina de pilda) si carnea a fost furata, habar n`am de catre
> cine, am sanse sa mor in curand? Mai Adriane, tu vrei sa bagi frica
> mortzii in oasele mele??

Poate n-am fost destul de specific ...
Recit-ul exemplar spune ca cei 4 ar fi mancat carnea STIIND ca e furata si ca de aceea i-ar fi lovit blestemul.Altfel cum?
Io zic ca poti sa mananci linistit carne de orice fel..
Si chiar daca ai cunoaste ca e furata, nu e deloc sigur ca te-ar lovi vre-un blestem...:) Deci, fara teama Emy..
Si numele meu nu e Adrianl...


 

Atamild (...@t-online.de, IP: 84.169.251...)
2005-09-28 21:00
Re: Apa ca un bivol negru...Apa si o junca alba...

La 2005-09-28 20:28:42, Emy a scris:

> "Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care unul
> dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..
> 
> Ce se poate intelege de aici?... "
> 
> Pai ce sa se inteleaga? Ca daca eu mananc carne din import (din
> Argentina de pilda) si carnea a fost furata, habar n`am de catre
> cine, am sanse sa mor in curand? Mai Adriane, tu vrei sa bagi frica
> mortzii in oasele mele??
> 
Daca ar fi sa gindim asa, atunci sa nu ne atingem decit de mincarea facuta din legumele si fructele din gradina noastra, si din carnea dobitoacelor din curte..ca altfel cine stie ce pacatuim?
Matilda

Emy (...@hotmail.com, IP: 82.79.150...)
2005-09-28 21:07
Re: Apa ca un bivol negru...Apa si o junca alba...

La 2005-09-28 21:00:42, Atamild a scris:

> La 2005-09-28 20:28:42, Emy a scris:
> 
> > "Spun ca toti 4 ar fi mancat din carnea juncii pe care unul
> > dintre ei o furase..Si ca s-au prapadit in urma blestemului..
> > 
> > Ce se poate intelege de aici?... "
> > 
> > Pai ce sa se inteleaga? Ca daca eu mananc carne din import (din
> > Argentina de pilda) si carnea a fost furata, habar n`am de catre
> > cine, am sanse sa mor in curand? Mai Adriane, tu vrei sa bagi frica
> > mortzii in oasele mele??
> > 
> Daca ar fi sa gindim asa, atunci sa nu ne atingem decit de mincarea
> facuta din legumele si fructele din gradina noastra, si din carnea
> dobitoacelor din curte..ca altfel cine stie ce pacatuim?
> Matilda
> 
Mda..si io zic sa`si vada fiecare de puicutza lui;)

Emy (...@hotmail.com, IP: 82.79.150...)
2005-09-28 21:09
Re: Emy :)

"Si numele meu nu e Adrianl..." Si ce daca? Nu e un nume frumos? Un miel si se rezolva!:)




Atamild (...@t-online.de, IP: 84.169.251...)
2005-09-28 21:40
Re: Emy :) Charlie,

La 2005-09-28 21:09:49, Emy a scris:

> "Si numele meu nu e Adrianl..." Si ce daca? Nu e un nume
> frumos? Un miel si se rezolva!:)
> 
> 
> 
> 
> 
> 
Viktor Iuscenko, ce zici de numele asta?,
Matilda si C | : -=


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Casa lui Patsy Cline, monument istoric (55 afisari)
 Memorie mai buna cu broccoli, ridichi si cartofi (53 afisari)
 Detectivi particulari atestati de Politia Capitalei (34 afisari)
 Uraciunea ocultismului (34 afisari)
 Repartitoare de caldura cu transmisie radio (29 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00809 sec.