Ziua Logo
  Nr. 2899 de miercuri, 24 decembrie 2003 
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2003-12-24
CALUGARUL din usa (...@yahoo.com, IP: 199.217.212...)
2003-12-23 23:24
Sarbatoare , nu carnaval !

SARBATOARE, NU CARNAVAL

Suntem prea mult cuceriti de frumusetea folclorului si adesea uitam ca Nasterea Domnului inseamna rugaciune si - srnerenia lui Dumnezeu &#8211; pentru ca nimeni nu s-a smerit mai mult decit Dumnezeu &Icirc;nsusi. Intr un <<chenoza>>, facatorul cerului si al pamintuli devina una din fapturi, Cel neinceput se incepe, neconceputul ia chip si asemanare, iar Dumnezeu isi face din om templu cel sfint, iar din inima lui locas de vesnica odihna: "Caci Sfint esti, Dumnezeul nostru si intre Sfinti Te odihnesti&#8221;(Liturghia Sf. Ioan).
Cintec de ingeri? Da! Magi flosofi, cautatori in stele, aur, tamiie si smirna?... Mai mult simbolic.... dumnezeiescul prunc s-a nascut in pestera de dobitoace, pe paiele umezite de reziduurile dela animale; era miros greu, era gunoi de vite, rasuflarea calda a bolior si chiar trupurile pastorilor, care venisera in graba, duhneau a miros de cojoace facute din piei de oaie. Iar Sfinta Fecioara, Maica lui Dumnezeu o fata de om sarac, cu haine peticite, linga un dulgher obosit cu miinile batatorite de truda vietii.
Degeaba incercam sa transfiguram lucrurile intr-o iconografie diafana, lipsita de realitate, subtiind mizeria.In special aici in apus, copiii, &icirc;n educatia lor religiosa, sunt expusi tablourilor renascentiste, &icirc;n care Fecioara Maria este imbracata in matasuri precum fiica Dogelui Venetiei iar Iisus in leagan de Iosif tinar, cu un inel de logodna bogat in pietre scumpe, majordomi imprejur, gata sa raspunda la cel mai mic gest. Poate ca de aici vine si folclorui colindelor rominesti cu iz citadin:

La poarta la Tarigrad
Sade-un fecior de mparat
Cu parulul retezat...

Sau:

Scuticel de bumbacel
I-eganel de aurel...

Nici vorba de asa ceva. Scriptura ne arata niste tarani galileeni prafuiti si obositi de drum, umblind din poarta-n poarta, cersind ospitalitate, respinsi de toata lumea: &#8220;Caci nu era loc de gazduire pentru ei" (Luca 2:7).

Du-te, du-te si ne lasa,
Ca n-ai loc la noi in casa
graieste o colinda din Oas. Unde se pomeneau pe vremea aceea, in Betleem, fintini sau izvoare cu apa, in care sa te speli pe miini, lucru absolut necesar unei femei &icirc;nnaintea nasterii? Desi monografa bisericeasca afirma ca Maica Domnului nu a trecut prin chinurile facerii: "Una numai eu, am nascut fiu fara de durere..." (Prohodul Domnului), si desi Sfntii Parinti vor sa diferentieze pe prima Eva, caruia Dumnezeu i-a spus ca: "in dureri va naste fii" (Facerea 3:16), de Maica Domnului, socotind ca durerile nasterii sunt rezultatul caderii in pacat, eu &icirc;nclin totusi sa cred - cu toata smerenia, dar si cu indrazneala unei opinii proprii - ca din clipa zamislirli supranaturale, Mintuitorul a luat asupra Sa toate durerile noastre. Daca pruncul este o persoana din momentul in care s-a zamislit, atunci El sufera impreuna cu mama sa toate rigorile vietii; caci in pintecele Maicii Domnului pentru prima data "inima Domnului si inima omului au batut si bat laolalta" (Acatist, Rugul Aprins, Icos VIII). Caci aici nu este vorba numai de durerile fizice, pe care astazi chiar si Eva cea pacatoasa le alina cu un simplu drog, ci de nelinistea duhovniceasca pe care batrinul Simeon a profetit-o Maicii Domnului, cind a zis ca "o sabie va trece prin inima ei" (Luca 2:35). "Iar mama Lui pastra in inima ei toate aceste cuvinte" (Luca 2:51 si vers. 19).
Sa cugetam in ziua acestui Sfint Praznic la ingratitudinea omenirii care nu a avut bunavointa sa deschida usa unui han pentru gazduirea Celui ce a facut cerul si pamintul c&acirc;ci nu pe Sfinta Fecioara o respingeau hangii din Betleem, ci pe Hristos care era in pintecele ei. Adevaratii crestini vor suferi acelaai tratament. In lume nu se gaseste loc pentru purtatorii de Dumnezeu, care &icirc;l au pe Hristos &icirc;n inimile lor. &Icirc;n prezenta Lui, oamenii se simt incomod. Gadarenii L-au silit pe lisus sa plece din tara lor. Venise acolo sa alunge demonii, sa vindece pe doi &icirc;ndraciti, iar &icirc;n procesul vindecarii niste porci au pierit, s-au aruncat &icirc;n mare. Totul este simbolic, semnificativ, duhovnicesc... Oamenii prefera porcii, patimilor &icirc;n care se balacesc, prefera sa fie &icirc;ndraciti, sa traiasca cu demonii decit sa gazduiasca pe Iisus &icirc;n inimile lor. Evreii din pustie tinjeau dupa caldarile cu carne din Egipet, unde erau robi, si cirteau &icirc;mpotriva libertatii aspre si disciplinate, pe care Dumnezeu le-o daruise &icirc;n pustie. Multi dintre noi, cei care mincam si ne veselim &icirc;n ziua de Craciun, nu vrem, nu ne convine, ca lisus sa se salasluiasca &icirc;n inimile noastre; ar fi prea incomod, ne-ar stingheri veselia sarbatorilor si desigur, daca am fi fost in Betleem, am fi trintit si noi usa dulgherului din Nazaret si a Fecioarei.
De ce? Pentruca cine primeste pe Iisus &icirc;n inima sa accepta &icirc;ntreaga drama a mintuirii, implicit crucea. Nu poti desparti pe Fiul lui Dumnezeu de scopul pentru care El s-a &icirc;ntrupat. Cintam Nasterea Domnului cu &icirc;ngerii si cu pastorii, &icirc;nsa de pe acum la orizont se profileaza crucea: oamenii neprimitori, Irod care cauta pruncul sa-L omoare, fuga &icirc;n Egipet, exilul iar mai t&acirc;rziu hartuiala cu Fariseii, care limitasera Vechiul Testament la istoria unui singur popor si la un formalism al legii. Este interesant cum instinctiv taranul romin exprima aceasta drama a mintuirii &icirc;n colinde, nu numai despre Nasterea &icirc;n Betleem, dar si despre Nunta din Caana Galileii, Botezul, Floriile si chiar Judecata &icirc;n curtea lui Pilat, unde

Cuiele-i batea, singele-i curgea
Maicile plingeau, oamenii rideau

Dumnezeu s-a &icirc;ntrupat, astfel ca noi, prin botez, sa luam chipul Fiului Sau, iar Hristos sa creasca &icirc;n noi odata cu virsta, ajungind la &laquo;masura barbatului desavirsit&raquo; - asa cum spune Pavel: "Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieete &icirc;n mine" (Galateni 2:20). C&acirc;id Tatal se uita la omul cel rascumparat, sa-si recunoasca pe Fiul Sau &icirc;n noi, care, prin lucrarea Duhului, am devenit fiii S&atilde;i adoptivi.
Daca sarbatoarea Craciunului nu &icirc;nseamna &icirc;ntruparea, cresterea, suferinta, moartea si &icirc;nvierea Fiului lui Dumnezeu &icirc;n noi, atunci nu &icirc;nseamna nimic. Degeaba mesele si bautura, dansurile si veselia. Sa nu uitam ce spunea Isaia: "Urasc zilele voastre de odihna si adunarile dela sarbatori nu le pot suferi. &Icirc;nsasi praznuirea voastra este o nelegiuire" (Isaia 1:13). Bucuria Craciunului izvoraste din faptul ca suntem fiii lui Dumnezeu. Sa nu transformam sarbatorile Craciunului &icirc;n Carnaval.

Arhimandrit Roman Braga
Solia, Dec. 1992

traktorist din SMT (...@aol.com, IP: 64.12.96...)
2003-12-24 00:54
Re: Sarbatoare , nu carnaval !

La 2003
>&nbsp;Sa cugetam in ziua acestui Sfint Praznic la ingratitudinea omenirii
>&nbsp;care nu a avut bunavointa sa deschida usa unui han pentru gazduirea
>&nbsp;Celui ce a facut cerul si pamintul c&acirc;ci nu pe Sfinta Fecioara o
>&nbsp;respingeau hangii din Betleem, ci pe Hristos care era in pintecele
>&nbsp;ei.

Ce pacat ca nu se faceau rezervatii atunci ! Isus s-a nascut primavara. Era pe vremea recensamintului , primavara, si a fost in anul 4 Dopo Cristo...Din nefericire, pt cei ce iau de buna tot ce se spune, evreii au avut si au obiceiul bun de a nota bine evenimentele si aveau o evidenta clara a populatiei.. Deh ! Ghinionu' !

Viorel (...@yahoo.com, IP: 206.148.76...)
2003-12-24 02:06
Folcloristule, traktorist

P&acirc;n&agrave; azi eu te-am &icirc;n glum&agrave;. Nu zic c&agrave; uneori m-a deranjat factorul POLUANT pe care l-ai introdus &icirc;n multe comentarii. Ceea ce vreau s&agrave;-ti spun eu este c&agrave; va fi foarte greu s&agrave; r&agrave;spunzi la unele &icirc;ntreb&agrave;ri.

akimote din MuyotoCity (...@hotmail.com, IP: 24.200.36...)
2003-12-24 04:35
Re: Calugarul......

Ma abtin de mai mult timp sa te-ntreb....eu neavind mari pretentii in ceea ce priveste religia.... soacra-mea e cu d'astea, dar n-o pun sa-mi povesteasca , nu ca nu m-ar interesa, dar cind o vad imi piere dorinta de cunoastere....infine,m-am racorit si eu un pik.........cert e ca amicu' Traktor spune de mai mult timp ca Isus s-a nascut primavara.....
Eu stiu ca el n-are aceleasi dimensiuni la...Rotile faimoasei lui masini...
dar te-as ruga sa ma lamuresti.....daca ai loc si timp.....
I-ati ''uleiu''' linga tine si lamureste-ne....ca sint sigur ca si altii au aceeasi nedumerire....




La 2003-12-23 23:24:09, CALUGARUL a scris:

>&nbsp;SARBATOARE, NU CARNAVAL
>&nbsp;
>&nbsp;Suntem prea mult cuceriti de frumusetea folclorului si adesea uitam ca Nasterea Domnului inseamna rugaciune si - srnerenia lui Dumnezeu &#8211; pentru ca nimeni nu s-a smerit mai mult decit Dumnezeu &Icirc;nsusi. Intr un <<chenoza>>, facatorul cerului si al pamintuli devina una din fapturi, Cel neinceput se incepe, neconceputul ia chip si asemanare, iar Dumnezeu isi face din om templu cel sfint, iar din inima lui locas de vesnica odihna: "Caci Sfint esti, Dumnezeul nostru si intre Sfinti Te odihnesti&#8221;(Liturghia Sf. Ioan).
>&nbsp;Cintec de ingeri? Da! Magi flosofi, cautatori in stele, aur, tamiie si
>&nbsp;smirna?... Mai mult simbolic.... dumnezeiescul prunc s-a nascut in
>&nbsp;pestera de dobitoace, pe paiele umezite de reziduurile dela animale;
>&nbsp;era miros greu, era gunoi de vite, rasuflarea calda a bolior si chiar
>&nbsp;trupurile pastorilor, care venisera in graba, duhneau a miros de
>&nbsp;cojoace facute din piei de oaie. Iar Sfinta Fecioara, Maica lui
>&nbsp;Dumnezeu o fata de om sarac, cu haine peticite, linga un dulgher
>&nbsp;obosit cu miinile batatorite de truda vietii.
>&nbsp;Degeaba incercam sa transfiguram lucrurile intr-o iconografie diafana,
>&nbsp;lipsita de realitate, subtiind mizeria.In special aici in apus,
>&nbsp;copiii, &icirc;n educatia lor religiosa, sunt expusi tablourilor
>&nbsp;renascentiste, &icirc;n care Fecioara Maria este imbracata in
>&nbsp;matasuri precum fiica Dogelui Venetiei iar Iisus in leagan de Iosif
>&nbsp;tinar, cu un inel de logodna bogat in pietre scumpe, majordomi
>&nbsp;imprejur, gata sa raspunda la cel mai mic gest. Poate ca de aici vine
>&nbsp;si folclorui colindelor rominesti cu iz citadin:
>&nbsp;
>&nbsp;La poarta la Tarigrad
>&nbsp;Sade-un fecior de mparat
>&nbsp;Cu parulul retezat...
>&nbsp;
>&nbsp;Sau:
>&nbsp;
>&nbsp;Scuticel de bumbacel
>&nbsp;I-eganel de aurel...
>&nbsp;
>&nbsp;Nici vorba de asa ceva. Scriptura ne arata niste tarani galileeni
>&nbsp;prafuiti si obositi de drum, umblind din poarta-n poarta, cersind
>&nbsp;ospitalitate, respinsi de toata lumea: &#8220;Caci nu era loc de
>&nbsp;gazduire pentru ei" (Luca 2:7).
>&nbsp;
>&nbsp;Du-te, du-te si ne lasa,
>&nbsp;Ca n-ai loc la noi in casa
>&nbsp;graieste o colinda din Oas. Unde se pomeneau pe vremea aceea, in
>&nbsp;Betleem, fintini sau izvoare cu apa, in care sa te speli pe miini,
>&nbsp;lucru absolut necesar unei femei &icirc;nnaintea nasterii? Desi
>&nbsp;monografa bisericeasca afirma ca Maica Domnului nu a trecut prin
>&nbsp;chinurile facerii: "Una numai eu, am nascut fiu fara de
>&nbsp;durere..." (Prohodul Domnului), si desi Sfntii Parinti vor sa
>&nbsp;diferentieze pe prima Eva, caruia Dumnezeu i-a spus ca: "in
>&nbsp;dureri va naste fii" (Facerea 3:16), de Maica Domnului, socotind
>&nbsp;ca durerile nasterii sunt rezultatul caderii in pacat, eu
>&nbsp;&icirc;nclin totusi sa cred - cu toata smerenia, dar si cu
>&nbsp;indrazneala unei opinii proprii - ca din clipa zamislirli
>&nbsp;supranaturale, Mintuitorul a luat asupra Sa toate durerile noastre.
>&nbsp;Daca pruncul este o persoana din momentul in care s-a zamislit,
>&nbsp;atunci El sufera impreuna cu mama sa toate rigorile vietii; caci in
>&nbsp;pintecele Maicii Domnului pentru prima data "inima Domnului si
>&nbsp;inima omului au batut si bat laolalta" (Acatist, Rugul Aprins,
>&nbsp;Icos VIII). Caci aici nu este vorba numai de durerile fizice, pe care
>&nbsp;astazi chiar si Eva cea pacatoasa le alina cu un simplu drog, ci de
>&nbsp;nelinistea duhovniceasca pe care batrinul Simeon a profetit-o Maicii
>&nbsp;Domnului, cind a zis ca "o sabie va trece prin inima ei"
>&nbsp;(Luca 2:35). "Iar mama Lui pastra in inima ei toate aceste
>&nbsp;cuvinte" (Luca 2:51 si vers. 19).
>&nbsp;Sa cugetam in ziua acestui Sfint Praznic la ingratitudinea omenirii
>&nbsp;care nu a avut bunavointa sa deschida usa unui han pentru gazduirea
>&nbsp;Celui ce a facut cerul si pamintul c&acirc;ci nu pe Sfinta Fecioara o
>&nbsp;respingeau hangii din Betleem, ci pe Hristos care era in pintecele
>&nbsp;ei. Adevaratii crestini vor suferi acelaai tratament. In lume nu se
>&nbsp;gaseste loc pentru purtatorii de Dumnezeu, care &icirc;l au pe
>&nbsp;Hristos &icirc;n inimile lor. &Icirc;n prezenta Lui, oamenii se simt
>&nbsp;incomod. Gadarenii L-au silit pe lisus sa plece din tara lor. Venise
>&nbsp;acolo sa alunge demonii, sa vindece pe doi &icirc;ndraciti, iar
>&nbsp;&icirc;n procesul vindecarii niste porci au pierit, s-au aruncat
>&nbsp;&icirc;n mare. Totul este simbolic, semnificativ, duhovnicesc...
>&nbsp;Oamenii prefera porcii, patimilor &icirc;n care se balacesc, prefera
>&nbsp;sa fie &icirc;ndraciti, sa traiasca cu demonii decit sa gazduiasca pe
>&nbsp;Iisus &icirc;n inimile lor. Evreii din pustie tinjeau dupa caldarile
>&nbsp;cu carne din Egipet, unde erau robi, si cirteau &icirc;mpotriva
>&nbsp;libertatii aspre si disciplinate, pe care Dumnezeu le-o daruise
>&nbsp;&icirc;n pustie. Multi dintre noi, cei care mincam si ne veselim
>&nbsp;&icirc;n ziua de Craciun, nu vrem, nu ne convine, ca lisus sa se
>&nbsp;salasluiasca &icirc;n inimile noastre; ar fi prea incomod, ne-ar
>&nbsp;stingheri veselia sarbatorilor si desigur, daca am fi fost in
>&nbsp;Betleem, am fi trintit si noi usa dulgherului din Nazaret si a
>&nbsp;Fecioarei.
>&nbsp;De ce? Pentruca cine primeste pe Iisus &icirc;n inima sa accepta
>&nbsp;&icirc;ntreaga drama a mintuirii, implicit crucea. Nu poti desparti
>&nbsp;pe Fiul lui Dumnezeu de scopul pentru care El s-a &icirc;ntrupat.
>&nbsp;Cintam Nasterea Domnului cu &icirc;ngerii si cu pastorii, &icirc;nsa
>&nbsp;de pe acum la orizont se profileaza crucea: oamenii neprimitori, Irod
>&nbsp;care cauta pruncul sa-L omoare, fuga &icirc;n Egipet, exilul iar mai
>&nbsp;t&acirc;rziu hartuiala cu Fariseii, care limitasera Vechiul Testament
>&nbsp;la istoria unui singur popor si la un formalism al legii. Este
>&nbsp;interesant cum instinctiv taranul romin exprima aceasta drama a
>&nbsp;mintuirii &icirc;n colinde, nu numai despre Nasterea &icirc;n
>&nbsp;Betleem, dar si despre Nunta din Caana Galileii, Botezul, Floriile si
>&nbsp;chiar Judecata &icirc;n curtea lui Pilat, unde
>&nbsp;
>&nbsp;Cuiele-i batea, singele-i curgea
>&nbsp;Maicile plingeau, oamenii rideau
>&nbsp;
>&nbsp;Dumnezeu s-a &icirc;ntrupat, astfel ca noi, prin botez, sa luam chipul
>&nbsp;Fiului Sau, iar Hristos sa creasca &icirc;n noi odata cu virsta,
>&nbsp;ajungind la &laquo;masura barbatului desavirsit&raquo; - asa cum
>&nbsp;spune Pavel: "Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieete &icirc;n
>&nbsp;mine" (Galateni 2:20). C&acirc;id Tatal se uita la omul cel
>&nbsp;rascumparat, sa-si recunoasca pe Fiul Sau &icirc;n noi, care, prin
>&nbsp;lucrarea Duhului, am devenit fiii S&atilde;i adoptivi.
>&nbsp;Daca sarbatoarea Craciunului nu &icirc;nseamna &icirc;ntruparea,
>&nbsp;cresterea, suferinta, moartea si &icirc;nvierea Fiului lui Dumnezeu
>&nbsp;&icirc;n noi, atunci nu &icirc;nseamna nimic. Degeaba mesele si
>&nbsp;bautura, dansurile si veselia. Sa nu uitam ce spunea Isaia:
>&nbsp;"Urasc zilele voastre de odihna si adunarile dela sarbatori nu
>&nbsp;le pot suferi. &Icirc;nsasi praznuirea voastra este o
>&nbsp;nelegiuire" (Isaia 1:13). Bucuria Craciunului izvoraste din
>&nbsp;faptul ca suntem fiii lui Dumnezeu. Sa nu transformam sarbatorile
>&nbsp;Craciunului &icirc;n Carnaval.
>&nbsp;
>&nbsp;Arhimandrit Roman Braga
>&nbsp;Solia, Dec. 1992
>&nbsp;

traktorist din SMT (...@aol.com, IP: 152.163.252...)
2003-12-24 05:03
Re: Calugarul......

La 2003-12-24 04:35:15, akimote a scris:

>&nbsp;Ma abtin de mai mult timp sa te-ntreb....eu neavind mari pretentii in
>&nbsp;ceea ce priveste religia.... soacra-mea e cu d'astea, dar n-o pun
>&nbsp;sa-mi povesteasca , nu ca nu m-ar interesa, dar cind o vad imi piere
>&nbsp;dorinta de cunoastere....infine,m-am racorit si eu un
>&nbsp;pik.........cert e ca amicu' Traktor spune de mai mult timp ca Isus
>&nbsp;s-a nascut primavara.....

La altele nu stiu cit te pricepi, mai Akimotel , dar la asta te pricepi la fel ca mine. Daca oile aveau miei, nu miroase a primavara ? Nu se impreuneaza oile la Sf Dumitru ? Impreunat la Sf Dumitru si daca ar avea miei in decembrie ar fi ca la....

..... cica sint sarcini timpurii cind sotia naste la 5 luni de la casatorie, sarcini normale cind sotia naste la noua luni si sarcinii tirzii, cind femeia naste la doi ani dupa ce moare sotzul.

Apoi ce cauta Iosif si maria acolo ? Erau la recensamint care s-a facut PRIMAVARA si este documentat negru pe alb. Recesamintul nu se facea un pic acum, mai tirziu iar un pic, etc Tinea 12 zile si s-a tinut in primavara.
Tragedia ca a fost cu animalele nu e de loc tragedie. ASA ERAU CASELE ATUNCI ! Animalele erau jos si sus traia familia. Cind familia era numeroasa, citziva mai dormeau si...mai jos. Asa era si exista si azi case facute asa. Orice scriere SERIOASA despre religie zice ca e nascut primavara sau se abtine. Egiptenii considerau pe faraoni ca fiind coboritori din Dumezei daca erau nascuti la inceputul iernii. De la Evrei la Egipteni e numai o fuga de iapa...

CALUGARUL (, IP: 65.71.214...)
2003-12-24 05:53
Aki !

Data nasterii lui Iisus Hristos nu se cunoaste cu exactitate. Ea este fixata de Dionisie cel Mic inmod eronat la 753 a.u.c.(ab urbe condita - de la infiintarea romei) , caci el a calculat era crestina in minus cu cel putin 3 ani. Mintuitorul a trebuit sa se nasca inainte de anul 750 a.u.c., anul mortii regelui Irod cel Mare. Evangheliile ne ofera citeva repere istorice , care ne ajuta la fixarea relativ reala a anului nasterii lui Iisus Hristos : domnia imparatului Augustus , proconsulatul lui Quirinius , recensamintul , venirea magilor , uciderea pruncilor , moartea lui Irod , inceputul misiunii profetice a Sfintului Ioan Botezatorul care precede cu putin pe cea a lui Iisus , anume anul al 15-lea al domniei imparatului Tiberiu (14-37) , cind Iisus avea "cam treizeci de ani" (Luca 3, 23). Prin urmare , Mintuitorul S-a nascut in anul 749 sau 748 a.u.c., (data fixata mai tirziu in Traditia Bisericii la 25 decembrie si sarbatorita mai intii in Roma si apoi in rasarit) , in orasul Betleem din Iudeea , in timpul domniei imparatului August si a proconsulului Quirinius. Cu prilejul unui recensamint , a fugit in Egipt si dupa intoarcere S-a stabilit cu mama Sa , Maria si dreptul Iosif (logodnicul ei) , la Nazaret in Galileea. Mai este cunoscut episodul de la 12 ani , cind a ramas in templu si a dialogat cu carturarii (Luca 2, 42-51). Sunt multe discutii teologice dar si multe speculatii pe aceasta tema. Cert este ca aceasta zi a fost adjudecata prin Sfinta Traditie de catre primii crestini si respectata ca atare.

Dupa cum vezi , uleiul nu m-a ajutat prea mult in a gasi un raspuns concret. Nici nu avem de unde , pt. ca , in general istoria scrisa a Mintuitorului Hristos este plina de pete albe , fapt ce face ca sa se nasca o serie intreaga de interpretari care-mai-de-care mai rauvoitoare , si iti poti inchipui din ce parte si de la cine vin acestea !! Noi ortodocsii impreuna cu ceilalti crestini sarbatorim acest eveniment in aceeasi zi , dar in diferite moduri. Adevarul este ca acest eveniment poate fi privit ca pe o rusine a fiintei umane , care in decaderea ei i-a trintit usa in nas Celui care de fapt o crease , ajungind ca Cel Intii nascut din Fecioara sa vina pe lume in conditiile cele mai mizerabile. Poate si de aceea sfintii nostri parinti au decis ca sarbatoarea Craciunului sa fie precedata de un post de 40 de zile , care post nu este , totusi , asa de drastic precum cel al Sfintelor Pasti. In timpul Craciunului este dezlegare la peste si vin in fiecare zi de simbata si duminica , plus zilele de sarbatoare cum ar fi intrarea maicii Domnului in Templu , sau Sfintul Ierarh Nicolae cind este dezlegare la vin si peste deasemenea. Noi , neoamenii acestei lumi murdare si putrede am transformat aceasta Sfinta sarbatoare intr-un carnaval mizerabil. Noi trebuie sa stim ca Mintuitorul Hristos a venit pe lume in cele mai mizerabile conditii desavirsindu-i-Se , astfel , si smerenia Lui sfinta. In picturile renascentiste Iosif era prezentat cu ghiuluri de aur la degete , iar Maria in rochii care mai de care mai stralucitoare , ca sa nu mai vorbim de Micutul Iisus !! Nu a fost asa ceva. Iisus S-a nascut in miros de balegar si putoare de animal. A dormit in staul mizerabil de paie , infasat in zdrente pe care le-a gasit miloasa Abigal pe unde a putut si ea. Cam asa a fost (in citeva cuvinte) venirea pe lume a Mintuitorului. Ca sa nu mai spun de controversa cum a nascut Feciara. Mi-ar trebui doua forumuri sa scriu despre acest eveniment , dar ma opresc aici. Sunt multi serpi prin prejurul nostru si nu am chef sa ma deranjez inainte de aceste sfinte sarbatori.

Hai noroc si la mai mare !

Chestia cu dinozaurul de azi mi-a placut , dar ce pacat ca nu ai avut cu cine sa vorbesti !! E greu sa vorbesti cu cineva care il vede pe "Baciul Moldovean" un fel de "looser" ! Si cind te gindesti ca mai si spune ca a terminat facultatea in '86 !! Hi ! HI ! HI ! Dar o iert. Chestia cu doi baieti bruneti 100% romani , m-a inmuiat bine de tot. Cred ca nu o voi mai "ciupi" ! Ramin doar la ideea ca e saraca RAU de tot cu duhul. Si mai ales ca miroase a tzatza !! Are cultura generala cit par are pe cap Razvan Theodorescu !

akimote (, IP: 24.200.36...)
2003-12-24 07:03
Re: Calugarul....

Iti multumesc mult !
Prima parte a postarii tale imi pare ca o statie de amplificare pa lampi de acum 25 de ani !.....ce matzaraie de fire.....
Oricum , mi-ai dat ABC-ul....o sa mai caut si eu ..... nu m-a preocupat asta niciodata....dar parca-mi suna interesant....

Partea doua, din pacate o cunosc ...... nu mai am nevoie de lamuriri !

Partea treia.... am promis ca fac o schita..... si daca iar n-o sa fiu inteles...
promit sa nu mai spun cioace cu crocobauri !!


La 2003-12-24 05:53:17, CALUGARUL a scris:

>&nbsp;Data nasterii lui Iisus Hristos nu se cunoaste cu exactitate. Ea este
>&nbsp;fixata de Dionisie cel Mic inmod eronat la 753 a.u.c.(ab urbe condita
>&nbsp;- de la infiintarea romei) , caci el a calculat era crestina in minus
>&nbsp;cu cel putin 3 ani. Mintuitorul a trebuit sa se nasca inainte de anul
>&nbsp;750 a.u.c., anul mortii regelui Irod cel Mare. Evangheliile ne ofera
>&nbsp;citeva repere istorice , care ne ajuta la fixarea relativ reala a
>&nbsp;anului nasterii lui Iisus Hristos : domnia imparatului Augustus ,
>&nbsp;proconsulatul lui Quirinius , recensamintul , venirea magilor ,
>&nbsp;uciderea pruncilor , moartea lui Irod , inceputul misiunii profetice
>&nbsp;a Sfintului Ioan Botezatorul care precede cu putin pe cea a lui Iisus
>&nbsp;, anume anul al 15-lea al domniei imparatului Tiberiu (14-37) , cind
>&nbsp;Iisus avea "cam treizeci de ani" (Luca 3, 23). Prin urmare
>&nbsp;, Mintuitorul S-a nascut in anul 749 sau 748 a.u.c., (data fixata mai
>&nbsp;tirziu in Traditia Bisericii la 25 decembrie si sarbatorita mai intii
>&nbsp;in Roma si apoi in rasarit) , in orasul Betleem din Iudeea , in
>&nbsp;timpul domniei imparatului August si a proconsulului Quirinius. Cu
>&nbsp;prilejul unui recensamint , a fugit in Egipt si dupa intoarcere S-a
>&nbsp;stabilit cu mama Sa , Maria si dreptul Iosif (logodnicul ei) , la
>&nbsp;Nazaret in Galileea. Mai este cunoscut episodul de la 12 ani , cind a
>&nbsp;ramas in templu si a dialogat cu carturarii (Luca 2, 42-51). Sunt
>&nbsp;multe discutii teologice dar si multe speculatii pe aceasta tema.
>&nbsp;Cert este ca aceasta zi a fost adjudecata prin Sfinta Traditie de
>&nbsp;catre primii crestini si respectata ca atare.
>&nbsp;
>&nbsp;Dupa cum vezi , uleiul nu m-a ajutat prea mult in a gasi un raspuns
>&nbsp;concret. Nici nu avem de unde , pt. ca , in general istoria scrisa a
>&nbsp;Mintuitorului Hristos este plina de pete albe , fapt ce face ca sa se
>&nbsp;nasca o serie intreaga de interpretari care-mai-de-care mai
>&nbsp;rauvoitoare , si iti poti inchipui din ce parte si de la cine vin
>&nbsp;acestea !! Noi ortodocsii impreuna cu ceilalti crestini sarbatorim
>&nbsp;acest eveniment in aceeasi zi , dar in diferite moduri. Adevarul este
>&nbsp;ca acest eveniment poate fi privit ca pe o rusine a fiintei umane ,
>&nbsp;care in decaderea ei i-a trintit usa in nas Celui care de fapt o
>&nbsp;crease , ajungind ca Cel Intii nascut din Fecioara sa vina pe lume in
>&nbsp;conditiile cele mai mizerabile. Poate si de aceea sfintii nostri
>&nbsp;parinti au decis ca sarbatoarea Craciunului sa fie precedata de un
>&nbsp;post de 40 de zile , care post nu este , totusi , asa de drastic
>&nbsp;precum cel al Sfintelor Pasti. In timpul Craciunului este dezlegare
>&nbsp;la peste si vin in fiecare zi de simbata si duminica , plus zilele de
>&nbsp;sarbatoare cum ar fi intrarea maicii Domnului in Templu , sau Sfintul
>&nbsp;Ierarh Nicolae cind este dezlegare la vin si peste deasemenea. Noi ,
>&nbsp;neoamenii acestei lumi murdare si putrede am transformat aceasta
>&nbsp;Sfinta sarbatoare intr-un carnaval mizerabil. Noi trebuie sa stim ca
>&nbsp;Mintuitorul Hristos a venit pe lume in cele mai mizerabile conditii
>&nbsp;desavirsindu-i-Se , astfel , si smerenia Lui sfinta. In picturile
>&nbsp;renascentiste Iosif era prezentat cu ghiuluri de aur la degete , iar
>&nbsp;Maria in rochii care mai de care mai stralucitoare , ca sa nu mai
>&nbsp;vorbim de Micutul Iisus !! Nu a fost asa ceva. Iisus S-a nascut in
>&nbsp;miros de balegar si putoare de animal. A dormit in staul mizerabil de
>&nbsp;paie , infasat in zdrente pe care le-a gasit miloasa Abigal pe unde a
>&nbsp;putut si ea. Cam asa a fost (in citeva cuvinte) venirea pe lume a
>&nbsp;Mintuitorului. Ca sa nu mai spun de controversa cum a nascut Feciara.
>&nbsp;Mi-ar trebui doua forumuri sa scriu despre acest eveniment , dar ma
>&nbsp;opresc aici. Sunt multi serpi prin prejurul nostru si nu am chef sa
>&nbsp;ma deranjez inainte de aceste sfinte sarbatori.
>&nbsp;
>&nbsp;Hai noroc si la mai mare !
>&nbsp;
>&nbsp;Chestia cu dinozaurul de azi mi-a placut , dar ce pacat ca nu ai avut
>&nbsp;cu cine sa vorbesti !! E greu sa vorbesti cu cineva care il vede pe
>&nbsp;"Baciul Moldovean" un fel de "looser" ! Si cind
>&nbsp;te gindesti ca mai si spune ca a terminat facultatea in '86 !! Hi !
>&nbsp;HI ! HI ! Dar o iert. Chestia cu doi baieti bruneti 100% romani , m-a
>&nbsp;inmuiat bine de tot. Cred ca nu o voi mai "ciupi" ! Ramin
>&nbsp;doar la ideea ca e saraca RAU de tot cu duhul. Si mai ales ca miroase
>&nbsp;a tzatza !! Are cultura generala cit par are pe cap Razvan
>&nbsp;Theodorescu !
>&nbsp;


     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Replica "Allianz-Tiriac Asigurari SA" (109 afisari)
 Fost politist de frontiera implicat In trafic de droguri (26 afisari)
 Scandalul Horticola Bucuresti (25 afisari)
 Ministerul Educatiei protejeaza un profesor bataus (24 afisari)
 APAPS a vandut Faur si Rodipet (24 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2003 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01145 sec.