Costel Casuneanu pri�mes�te de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) circa 600.000 Ron (peste 140.000 euro) pentru noua terenuri pe care le-a cumparat exact pe tra�seul autostrazii pe care o construieste. Pe de o parte, construieste o au�to�strada cu bani publici, pe de alta este despa�gubit de stat, cu bani publici, pentru terenurile de care este expropriat.
Cum a stiut Costel Casuneanu sa achizitioneze cele noua terenuri din comuna Gherghita, judetul Prahova, care se intersectau cu viitoarea autostrada Bucuresti - Brasov e la mintea cocosului. Alaturi de alte "termite de asfalt", vizionarul Casuneanu a castigat lucrarile pentru autostrada in 2006, in urma unei licitatii cu dedicatie. Ani in sir asfaltatorul n-a facut nimic, pe motiv ca lucrarile ar fi fost blocate din cauza exproprierilor. Asa ca s-a gandit sa simplifice lucrurile si sa cumpere el terenurile care "blocau" autostrada. Azi Casuneanu primeste bani publici pe doua cai de la CNADNR: o data pentru constructia autostrazii, si a doua oara pentru exproprierea terenurilor pe care le-a cumparat.
Prin HG nr. 381 din 1 aprilie 2009 - semnata de premierul Emil Boc, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu si ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea - s-a aprobat "declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata", situate pe amplasamentul autostradei Bucuresti - Brasov. Pentru aceste exproprieri, Guvernul a virat la CNADNR suma de 61.536.130 Ron.
Din milioanele destinate exproprierilor, circa 600.000 Ron au fost repartizati pentru Costel Casuneanu si firma PA & CO International SRL pe care o patroneaza. Respectivii au cumparat in 2007 noua terenuri in extravilanul comunei Gherghita, de peste 30 de hectare, din care doar 2,5 hectare fac obiectul expro�prierilor. Marea afacere consta nu in banii primiti de la stat, ci in valoarea terenurilor care va urca puternic cand se vor afla la marginea viitoarei autostrazi.
"Banditii" lui Berceanu
In 2007, Guvernul Tariceanu, prin Autoritatea de Control, a anchetat licitatia prin care in august 2006 grupul de firme "Golden Blitz" compus din PA & CO International (Costel Casuneanu), Spedition UMB SRL (Dorin Umbrarescu), SC Euro Construct Trading 98 SRL (Dan Besciu si Sorin Vulpescu) si SC Com Axa SRL (Dorin Umbrarescu) au castigat licitatia pentru autostrada, pentru suma de 200 milioane de euro, in dauna altor firme care au oferit un pret mai bun. Guvernul a sesizat DNA, dupa ce a constatat ca documentatia (caietul de sarcini) care interzicea participarea firmelor care nu au construit niciun km de autostrada, a fost modificata in timpul procedurilor, pentru ca grupul "Golden Blitz" sa intre in combinatie si sa castige. Guvernul a constatat ca asocierea nu era legalizata, iar unele din firme nu trebuiau admise, intrucat aveau antecedente de proasta executie. Intr-o declaratie de presa de anul trecut, viitorul ministru Radu Berceanu i-a numit "banditi" pe cei din grupul "Golden Blitz", afirmand ca se cearta pe bani si nu fac nimic. Berceanu a sfarsit insa prin a initia HG 381/2009, pentru ca parte din banii de exproprieri sa ajunga si la Casuneanu. In august 2007, PSD a cerut parchetelor sa scoata din sertare dosarele "regilor asfaltului" si ale liderilor PD-L care orbiteaza in jurul lor.
"Am creditat statul!"�
Contactat de ZIUA, Casuneanu ne-a declarat ca achizitia terenurilor nu a fost o afacere, ci "o necesitate" intrucat localnicii "amenintau cu plangeri penale pentru tulburare de posesie". Casuneanu a spus ca pretul primit de la stat a fost "mai mic", fara sa precizeze cat. "Am creditat statul, am imobilizat bani pentru care nu iau niciun leu dobanda si am pierdut bani, prin diferenta de pret
de la expropiere (...) Daca nu intreprindeam niciun demers si ne plangeam ca statul nu rezolva problema expropierilor era mai bine?", a conchis omul de afaceri.