"Valoarea pietei romanesti de retail a fost anul trecut de 31,3 miliarde de euro si estimam ca va creste la 53,7 miliarde de euro in 2010. Romania are potentialul de a ajunge pe termen lung la vanzari anuale de 134 miliarde euro in retail", a spus Thys.
Potrivit unui studiu al firmei PMR, vanzarile de retail din Romania, incluzand magazinele traditionale, pietele si retelele moderne de comert, ar putea creste in acest an cu 16,5%, la 121,7 miliarde de lei (38 miliarde euro), mai mult de jumatate din suma fiind generata de produsele alimentare.
Anul trecut retailul romanesc a raportat un ritm de crestere de 17,8%, la 104,4 miliarde de lei (31,3 miliarde de euro). Reprezentantul Future Lab a calculat valoarea potentiala a pietei de retail pe baza evolutiilor din pietele occidentale, cum ar fi Belgia, pragul de 134 miliarde euro urmand sa fie atins cand Romania va ajunge la nivelul economiilor dezvoltate din Europa de Vest. (F.B.)