Cresterea PIB ar putea atinge 6%
Primele noua luni ale unui an contribuie de regula la formarea Produsului Intern Brut (PIB) cu circa 80%, potrivit presedintelui Institutului National de Statistica (INS), Vergil Voineagu, iar in aceste conditii cresterea economica s-ar putea plasa, in 2007, in jurul nivelului de 6%. In primele noua luni, cresterea economica a fost de 5,8%. "Ponderea trimestrului IV nu este foarte mare fata de celelalte trimestre la nivelul unui an", a declarat Voineagu, ieri, intr-o conferinta de presa. Estimarile Comisiei Nationale de Prognoza pentru 2007 indica o crestere a PIB de 6,1%, dupa avansul de 7,7% din 2006. Cresterea PIB pana in octombrie a fost influentata in mod pozitiv de avansul sectorului constructiilor, cu 34,4%, in timp ce agricultura a avut o contributie negativa, de 18,3%, potrivit INS. (G.M.)
Liceul Lauder Reut se extinde
Liceul Lauder Reut din Bucuresti, o scoala de elita care sufera insa cronic de lipsa de spatiu, se va extinde cu o noua aripa, gratie generozitatii familiei Joe Seroussi, un evreu cu numeroase afaceri in Romania. Piatra de temelie a "Casei Seroussi"va fi pusa la 11 decembrie, in prezenta unor inalte personalitati din tara si strainatate. Ca sa mai adune ceva bani in plus, Tova Bin Nun-Cherbis, presedinta "Fundatiei Ronald S. Lauder-Romania", a organizat o Gala, cu prilejul sarbatorii evreiesti de Hanuka si a Craciunului romanesc, ai carei oaspeti de onoare sunt generalul Beniamin Ben-Eliezer (Fouad), ministrul Infrastructurii din Guvernul israelian si unul dintre liderii Partidului Muncii, ministrul roman al Economiei Varujan Vosganian, ambasadorul israelian David Oren, primarul Sectorului 3 Liviu Negoita, si George Ban si Moshe Grapper, responsabili cu programe educative ai "Fundatiei Ronald S. Lauder". Invitatii au fost rugati sa-si aduca contributia la construirea noii aripi a scolii, unii oferind sume de mii de euro pentru a-i asculta pe vorbitori si pentru a degusta delicatesele culinare. (Tesu SOLOMOVICI)
Festival Milka
"Festivalul dorintelor de Craciun", de la Milka, va avea loc in perioada 8-23 decembrie prin decorarea unui brad de Craciun de aproximativ 15-20 m inaltime, care va fi amplasat in cele mai aglomerate locatii din Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov si Bacau. "Timp de 3 weekend-uri, copiii vor avea ocazia sa ii spuna lui Mos Craciun dorintele lor, sa se distreze si sa se joace in lumea Milka: sa participe la concursuri de bataie cu bulgari de zapada, jocuri de puzzle cu braduti, concursuri de sarituri in sac, la curse pe schiuri sau isi vor putea desena propriul ambalaj de ciocolata", a declarat directorul general Kraft Foods Romania, Peter Mueller. Kraft comercializeaza un portofoliu larg de marci simbol in 155 de tari, inclusiv sapte marci care genereaza venituri de peste 1 miliard USD. (F.B.)