In 2006, Google a acaparat 24,7% din aceasta piata, fata de cele 17,5 procente inregistrate de grupul rival Yahoo!, avand in vedere ca in 2004 cele doua grupuri inregistrat cote de piata egale, de 19,5% fiecare, conform studiului realizat de institutul specializat in publicitatea online, eMarketer.
In ceea ce priveste publicitatea legata de paginile aparute in urma cautarii unor cuvinte cheie pe motoarele de cautare, Google va beneficia de o cota de piata de 66,6%, cu mult peste rivalul Yahoo!, a carei cota de piata a fost de 15%, luand in consideare ca acest tip de publicitate inregistreaza cea mai mare crestere.
Google dezvolta momentan noi forme de publicitate interactiva, precum publicitatea video, a subliniat analistul sef al grupului eMarketer, David Hallerman.
In Statele Unite, veniturile provenite din publicitate ale grupului Google ar putea atinge 5,5 miliarde dolari in 2007, ceea ce reprezinta o crestere de 36,5% fata de anul trecut, cu mult peste cele 3,4 miliarde de dolari estimate pentru Yahoo!, aceasta cifra reprezentand o crestere de 17,5%, inferioara celei din 2006.
Un alt studiu al institutului eMarketer indica faptul ca cheltuielile pentru publicitatea online vor creste in Statele Unite ale Americii cu 18% in 2007, aceasta crestere fiind realizata in special in detrimentul publicitatii televizate.
Conform acestui studiu, cea mai mare crestere va fi observata in cazul publicitatii realizate cu ajutorul motoarelor de cautare, care va creste cu 39%.
Grupul Google, a carui cifra de afaceri este compusa aproape in totalitate din venituri provenite din publicitate, a inregistrat un profit anual de 3,07 miliarde de dolari in 2006, cu mult peste cele 1,46 miliarde de dolari inregistrate in 2005, cifra totala de afaceri fiind de 10,6 miliarde de dolari.
Veniturile provenite din mesajele publicitare plasate pe site-urile partenere (care utilizeaza sistemul de plasare automata a mesajelor publicitare) s-au ridicat pana la 1,2 miliarde dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului 2005, insa 80% din aceasta suma este platita site-urilor partenere.
Google este liderul mondial in cautarea de date prin internet, raspunzand, zilnic, la peste 100 de milioane de cautari. Google a fost fondat in 1998 si are un capital social de 25 de milioane de dolari.