Ziua Logo
  Nr. 3760 de sambata, 21 octombrie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »
Economic
Stiri pe scurt
Se reia circulatia
Circulatia rutiera intre Casa Presei Libere si Aeroportul Baneasa va fi redeschisa duminica, la ora 16.00, dupa doua saptamani de lucrari la podul feroviar de langa fantana Miorita. "Am insistat ca firma care construieste podul sa finalizeze lucrarea pana duminica, la ora 16.00, pentru a�fluidiza circulatia autovehiculelor care se introrc duminica in Bucuresti si, mai ales, pentru ca luni conducatorii auto sa poata circula normal, pe traseul cunoscut", a declarat, ieri, pentru Mediafax, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. El a afirmat ca solutia aleasa, de intrerupere timp de 14 zile a traficului rutier pe sub podul Miorita,�a fost cea mai buna. "Demontarea unui pod de 38 de metri lungime si inlocuirea cu unul de 57 de metri lungime si o latime de 25 de metri, cu doua linii de cale ferata, nu este o lucrare foarte simpla, pe care o faci de dimineata pana seara", a continuat Berceanu. Ministrul Transporturilor a precizat ca una dintre variantele alternative ar fi presupus intreruperea circulatiei pe o perioada initiala de 10 zile pentru demontarea podului, reluarea circulatiei pentru o anumita perioada si apoi sistarea traficului pentru alte cateva zile pentru montarea noului pod. A doua varianta ar fi fost restrictionarea alternativa pe un sens de�circulatie, pe o perioada de�patru luni, cate doua luni pe fiecare sens. (M.S.)
Zilele verzi
Ministrul mediului si gospodaririi apelor, Sulfina Barbu, a lansat, ieri, la Tulcea, campania "Zilele verzi", initiata de asociatia "Eco-Media" si desfasurata la nivel national, transmite Rompres. Manifestarea, ale carei actiuni sunt finantate prin Fondul European pentru Mediu, are drept obiectiv constientizarea populatiei cu privire la importanta gestionarii corespunzatoare a deseurilor. "Din pacate, la ora actuala, efortul autoritatilor de a mentine o localitate curata nu este sustinut de populatie, dar am convingerea ca noua generatie va schimba mentalitatea adultilor care inca mai arunca deseuri la intamplare si ii incurajez pe copiii care le atrag adultilor atentia asupra faptului ca acest lucru nu este o atitudine demna de un cetatean european", a declarat ministrul Mediului, Sulfina Barbu. Dupa incheierea lansarii campaniei "Zilele verzi", ministrul Mediului s-a deplasat la Colegiul tehnic "Henri Coanda" din orasul Tulcea, unde s-a intalnit cu copii din ciclul primar de invatamant, pe care i-a indemnat sa le atraga atentia adultilor atunci cand acestia arunca la intamplare deseuri si carora le-a oferit ghiozdane, rechizite scolare si pliante lansate in cadrul campaniei "Zilele verzi". (L.M.)
Record de productivitate
Productivitatea muncii pe ansamblul economiei, calculata ca raport intre Produsul Intern Brut (PIB) si numar de salariati, s-a plasat, in primul semestru al acestui an, la 6,1%, cel mai ridicat nivel din ultimii sase ani, exceptand primele sase luni din 2002. "Pe sectoarele economiei nationale, este de remarcat ca cele mai importante sporuri de productivitate se inregistreaza in constructii si agricultura, respectiv 18,2% si 16,4%. Aceste activitati au doar o pondere de 9% in Produsul Intern Brut", se arata intr-un studiu al Comisiei Nationale de Prognoza (CNP). Cresterea productivitatii muncii s-a bazat, in principal, pe rezultatele din industrie, unde a fost inregistrat un avans de 10,7%. Industria are o pondere de 27% in PIB. In ceea ce priveste industria, cel mai important avans al productivitatii muncii a fost inregistrat in sectorul extractiv - 27,9%, urmat de cel de prelucrare - 10,2%, si cel de energie electrica, termica, gaze si apa - 4,1%. Analistii arata ca aceasta evolutie a fost generata de masurile de restructurare, prin majorarea productiei insotita, in acelasi timp, de reducerea numarului de salariati. (G.M.)
Check Point in Romania
Check Point Software Technologies, lider mondial in solutii de securitate Internet, a deschis o reprezentanta in Romania. "Check Point a constatat ca piata de IT din Romania a atins un anumit prag de maturitate, cel care permite dezvoltarea de afaceri solide, pe criteriile unui marketing verificat si in alte zone", a declarat Lucian Barnea, seful reprezentantei companiei in Romania. Check Point ofera solutii pentru consumatori, companii, mediul de afaceri si data center, avand suta la suta din companiile inscrise in topul Fortune 100 si 98% dintre cele din topul Fortune 500, editate in Statele Unite. "Zona central si est europeana se dezvolta foarte rapid. Romania face parte dintr-un nucleu fierbinte de afaceri care creste cam de doua ori mai repede decat cele din restul Europei. Am deschis aceasta reprezentanta in Romania deoarece am descoperit aici o crestere semnificativa a pietei in domeniu", a precizat David Klusacek, directorul Check Point in regiunea Europa de Est. (A.G.C.)
Poiana relansata
Compania Kraft Foods a relansat, recent, marca de ciocolata Poiana, care are un nou design al amb ambalajului, dar pastreaza pretul si gramajul. In ultimii 11 ani, firma a vandut peste 36.000 de tone de ciocolata Poiana, reprezentand mai mult de 360 de milioane de tablete. "Segmentul de tablete este cel mai important din categoria de ciocolata de pe piata din Romania, iar Kraft detine aproximativ 50% din acest segment", a afirmat Cristina Radu, brand manager pe ciocolata la Kraft Fods. Compania este prezenta in Romania din anul 1994, cand Kraft Foods International a achizitionat fabrica Poiana Produse Zaharoase din Brasov. Pana in prezent, compania a investit 30 de milioane de dolari in dezvoltarea capacitatilor de productie. (A.G.C.)
Romanii prefera cartonul
Romanii considera ambalarea laptelui in cutie de carton ca fiind cea mai potrivita modalitate de ambalare, din toate punctele de vedere. Aceasta este concluzia la care a ajuns Mercury Research in urma unei cercetari de piata ce s-a desfasurat in perioada ianuarie-februarie 2006, informeaza un comunicat de presa. Peste 90% dintre repondenti apreciaza "cutiile de carton", deoarece pastreaza gustul placut al laptelui, iar igiena este maxima. Subiectii cercetarii apreciaza ca sistemul de ambalare aseptica Tetra Pak indeplineste toate asteptarile in materie de siguranta alimentara. Solutia propusa de Tetra Pak presupune tratarea termica a laptelui prin tehnologia UHT si ambalarea acestuia intr-o cutie speciala formata din 7 straturi succesive de carton, aluminiu si polietilena alimentara. Astfel sunt garantate pastrarea valorilor nutritive pe care laptele le are inainte de ambalare si prelungirea vietii laptelui fara a folosi conservanti si fara a necesita refrigerarea inainte de deschiderea cutiei. (A.G.C.)
 Afisari: 520  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
  Electrica se joaca cu nitroglicerina    2 comentarii
  Cosmote si Radiocomunicatii contesta licitatia 3G    
  Romanii au restante de 350 milioane RON la credite    1 comentariu
 Top afisari / comentarii 
 Falsul doctor Sorin Antohi (3681 afisari)
 George DAMIAN: Budapesta s-a suit in trenul de Moscova (3304 afisari)
 Scandalul mostenirii Delavrancea (3009 afisari)
 Zau?!... (2885 afisari)
 Pariul ZIUA (2420 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01541 sec.