Ziua Logo
  Nr. 3755 de luni, 16 octombrie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »
Anchete
"Zece pentru Romania" dezbate marcile romanesti de succes
"Zece pentru Romania", proiect initiat de Realitatea TV si bazat pe o cercetare sociologica realizata de 4 institute de sondare a opiniei publice (INSOMAR, IMAS, TNS - CSOP, CURS) isi propune identificarea si recunoasterea la nivel national a celor mai valoroase personalitati ale momentului - elitele societatii anului 2006.
Saptamana trecuta, in cadrul emisiunii "Zece pentru Romania", emisiune transmisa de postul Realitatea TV in fiecare duminica incepand cu ora 16.30, marcile romanesti au facut subiectul unei noi dezbateri.
Categoria marcilor este o categorie nou introdusa in cercetarea de anul acesta, inlocuind categoria oamenilor de afaceri. Aceasta modificare este doar una dintre schimbarile pe care anul 2006, al doilea din seria celor zece, le-a adus in cercetarea "Zece pentru Romania". Alte schimbari in cercetarea de anul acesta sunt:
Introducerea spre cercetare a unor noi categorii profesionale
Specialisti cu un rol determinat in evolutia societatii romanesti - arhitecti, scriitori, istorici, medici chirurgi si avocati - sunt, anul acesta, cercetati si evaluati.
Daca in anul 2005, politicienii, analistii politici, parlamentarii, ministrii, oamenii de afaceri, sportivii, tinerii politicieni, jurnalistii, interpretii vocali si actorii au facut obiectul cercetarii, anul acesta, cercetarea este structurata pe doua categorii de elite: elitele conducatoare (politicieni, tineri politicieni, ministri, jurnalisti, marci romanesti) si elitele conduse (arhitecti, scriitori, istorici, medici chirurgi, avocati).
Efectuarea cercetarii dintr-o dubla perspectiva: a membrilor breslei cercetate si a opiniei publice. Astfel, membrii breslei isi vor evalua colegii, pentru ca, apoi, evaluarea facuta de ei sa fie comparata cu cea a opiniei publice.
Cele mai de succes marci romanesti
Cercetarea realizata anul acesta asupra marcilor romanesti, in randul managerilor si oamenilor de afaceri, a concluzionat ca acestia apreciaza drept cele mai de succes marci romanesti urmatoarele: Altex, Arctic, Cris-Tim, Dacia/Logan, European Drinks/Frutti Fresh, Murfatlar, La Dorna, Petrom, Rompetrol, Romtelecom.
Aceste prime zece marci de succes au fost identificate utilizand criterii precum calitatea produsului/serviciului, pretul produsului/serviciul, publicitate/promovare.
Interesant de mentionat este faptul ca "satisfactia clientilor" este considerat de catre respondenti un criteriu care defineste o marca de succes doar in proportie de 4%. Dovada ca, orientarea spre client nu este inca in Romania un principiu asumat de catre jucatorii din mediul economic.
Un alt fapt interesant care se poate desprinde din analiza rezultatelor, este viziunea managerilor si a oamenilor de afaceri asupra problemelor economice din Romania. Rugati sa numeasca principalele probleme urgente care trebuie rezolvate in Romania in prezent, acestia au identificat coruptia drept principala problema. Mentionata de peste 40% dintre respondenti, coruptia a fost urmata in clasificare de: legislatie (30%), infrastructura (29%), birocratie (20%) si nivel de trai (19%). Putem spune, deci, ca managerii romani constientizeaza problema pe care o reprezinta coruptia in Romania de astazi. Totusi, asa cum reiese din cercetare, de acest lucru sunt constienti mai putin de jumatate dintre ei (41%).
De la omul de afaceri la brand
In cercetarea de anul trecut principalul criteriu de clasificare a oamenilor de afaceri a fost NOTORIETATEA. Anul acesta, creatia omului de afaceri, valoarea produsa de aceasta, deci succesul brandurilor create de el, reprezinta obiectul cercetarii si un criteriu relevant de evaluare a impactului social.
In emisiunea "Zece pentru Romania" transmisa de Realitatea TV duminica trecuta, invitatii lui Mihai Tatulici au dezbatut relatia dintre omul de afaceri, manager si brand iar specialistii invitati in emisiune au convenit ca relatia actuala dintre aceste trei elemente in Romania de azi este departe de cea ideala.
Viitorul om de afaceri roman
Portretul robot al viitorului om de afaceri din Romania a fost construit de catre invitatii emisiunii. Se pare ca omul de afaceri nu va ramane ceea ce reprezinta el astazi - un personaj care "stie sa se descurce", adaptabil si speculativ ci se va transforma intr-un personaj discret care va iesi in public doar in momente oportune fara a se trasforma intr-o vedeta si care isi va incredinta afacerea si brandul unui manager competent.
"Sarmaluta planetara"
Cu umor si spirit critic, posibilitatea unei viitoare sarmalute planetare, a unui brand romanesc universalizat, a fost si ea dezbatuta in cadrul emisiunii.
Situatia actuala a brandurilor romanesti in mediul international este o problema care se acutizeaza odata cu apropierea de data integrarii in Uniunea Europeana, convin invitatii domnului Tatulici, iar implementarea unei strategii guvernamentale care sa ajute brandurile romanesti sa iasa pe piata europeana a fost considerata singura solutie viabila pentru obtinerea unei "sarmalute planetare".
A r h i v a
  ZIUA va ofera textul integral al noului Cod Rutier    3 comentarii
  Batalie secreta pe posturile de judecatori CJCE    1 comentariu
  Calugari acuzati de agresiune    4 comentarii
  Prins cu cocaina    
  Campion national la box, ranit intr-un accident    4 comentarii
  Politia ne amendeaza (4)    1 comentariu
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Abramovici la un pas de cel mai scump divort din istorie (3490 afisari)
 Nunta tiganeasca intre copii la Strehaia (3476 afisari)
 ZIUA va ofera textul integral al noului Cod Rutier (2996 afisari)
 UDMR huiduita de secui (2370 afisari)
 Niste liberali se leganau pe o panza de paianjen (2309 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01135 sec.