Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, ieri, sa trimita o scrisoare de atentionare reprezentantilor de la Londra ai televiziunilor Discovery Channel, Animal Planet si National Geographic, sustinand ca acestea incalca reglementarile romanesti referitoare la publicitate. Raportul de monitorizare intocmit de CNA pentru perioada 5-11 mai a aratat ca cele trei posturi nu respecta intervalul de timp dintre doua grupaje publicitare difuzate in interiorul unei emisiuni, care trebuie sa fie de minimum 20 de minute, potrivit Legii Audiovizualului din Romania. De asemenea, frecventa intreruperilor emisiunilor cu publicitate pe cele trei posturi nu respecta nici prevederile directivei Televiziunea fara Frontiere, potrivit CNA. Consiliul a adresat scrisori de avertizare si reprezentantilor din Romania ai posturilor vizate, precum si autoritatii de reglementare in audiovizual din Marea Britanie (Ofcom). Membrii Consiliului au decis, de asemenea, sa rediscute, in sedinta de maine, decizia privind difuzarea programelor locale si a programelor retransmise, in prezenta reprezentantilor posturilor de radio si televiziune care retransmit programe si a reprezentantului Asociatiei Romane de Comunicatii Audiovizuale. La momentul adoptarii, decizia isi propunea sa mareasca spatiul alocat informatiilor si programelor locale pe aceste posturi. In aceeasi sedinta a CNA, Consiliul a decis amendarea postului OTV cu suma de 5000 de lei, pentru informarea incorecta a publicului in emisiunea "Dan Diaconescu Direct" de pe 13 iunie. In cadrul acestei emisiuni, invitatii lui Dan Diaconescu au facut afirmatii de natura sa lezeze demnitatea umana. (G.M.)