Una dintre problemele majore cu care se confrunta Ambasada Italiei la Bucuresti tine de cozile interminabile pe care le fac romanii de pe ambele maluri ale Prutului la sediul Consulatului acestui stat in Romania. Ambasadorul Italiei, care admite ca aceasta situatie nu poate fi rezolvata in timp record, a incercat, in ultima perioada, sa aduca unele imbunatatiri serviciilor oferite de Consulatul Italiei la Bucuresti. Un prim pas l-a constituit deschiderea in aceasta iarna, in luna ianuarie, a unei noi linii de ghisee, mai exact cea de-a patra, la care cei interesati pot obtine asistenta necesara. De asemenea, tot in incercarea de a defluidiza cozile din fata birourilor Consulatului, de la finele lunii trecute, au fost redeschise programarile on-line pentru inscrierile in vederea obtinerii declaratiilor de valoare necesare cetatenilor romani si moldoveni pentru recunoasterea diplomelor de studiu si profesionale. Exista insa, asa dupa cum a marturisit ambasadorul Daniele Mancini, o serie de alte lucruri care trebuie imbunatatite la acest capitol, avand in vedere ca, asa dupa cum ne-a explicat, Consulatul Italiei din Romania este printre primele sase din structurile consulare ale acestei tari, din punctul de vedere al volumului de munca depus zilnic. Un motiv in plus pentru ca ambasadorul Daniele Mancini sa viziteze cu regularitate sediul Consulatului, pentru a se informa persoanal, a controla activitatea personalului de aici si a le da o motivatie in plus celor care lucreaza cu publicul din Romania si Republica Moldova. Totodata, ambasadorul ne-a promis ca va aborda autoritatile romane pentru a instala in zona Consulatului toalete ecologice, dupa ce o campanie a ziarului ZIUA nu a sensibilizat deloc responsabilii din primarii si Prefectura. Cozile din fata Consulatului se vor micsora brusc incepand cu 1 ianuarie 2007, ne-a asigurat ambasadorul.