Ziua Logo
  Nr. 3512 de vineri, 23 decembrie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Bilant RATB
-- 500 de autobuze Mercedes vor inlocui rablele din Capitala
Pana la sfarsitul anului, conducerea regiei va semna contractul cu firma germana Evobus Citaro Gmbh., cea care va furniza, in urmatorii doi ani, 500 de autobuze Mercedes pentru parcul de vehicule al regiei bucurestene. "Deocamdata suntem in negocieri cu firma germana desemnata castigatoare la licitatia organizata de Primaria municipiului Bucuresti pentru innoirea parcului auto al regiei, dar estimam ca, pana la finele anului, vom reusi sa semnam acest contract, cel mai important proiect al nostru din anul 2005", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB. Conform contractului, firma germana va livra, incepand cu luna mai a anului viitor, 400 de autobuze Mercedes - in medie 60 de autobuze pe luna -, iar din 2007, cate 20 de autobuze pe luna, pana la predarea intregului lot prevazut in contract. Pretul unui autobuz este de 188.000 de euro, finantarea fiind realizata in totalitate din bugetul Capitalei. Plata se va efectua la livrarea fiecarui lot de autobuze.
La licitatia organizata de Primaria Capitalei in acest scop, au cumparat caietul de sarcini 37 de firme, dar numai patru au depus ofertele si numai doua au fost acceptate: Iris Bus din Franta si Evobus Citaro Gmbh din Germania, firma castigatoare. Cele 500 de autobuze noi sunt de ultima generatie, adaptate pentru accesul persoanelor cu handicap, si le vor inlocui pe cele uzate mentinute inca in trafic. "Acesta este cel mai important proiect pentru RATB, tinand cont de faptul ca avem un parc de 1150 de autobuze care au un grad ridicat de uzura, iar dintre acestea 500 au norma de viata depasita si necesita costuri mari de intretinere", a precizat Aron.
Infrastructura de tramvai, modernizata
Potrivit directorului general al RATB, tot in acest an a fost finalizat aproape in totalitate proiectul de modernizare a infrastructurii de tramvai, finantat de Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, proiect care prevedea modernizarea a 110 km de cale de rulare simpla in zona de sud-est a Capitalei, precum si patru depouri. "Tronsonul de pe strada 11 Iunie va fi redat circulatiei in aceasta saptamana, iar pentru anul viitor au mai ramas din proiectul BEI doar patru km de cale in Soseaua Giulesti si doua depouri - Dudesti si Giurgiului", a precizat directorul general al RATB. Tot in acest an au fost finantate, din sursele proprii ale regiei, arterele de pe Calea Calarasilor, bulevardele Theodor Pallady si 1 Decembrie, precum si cea de pe Strada Lizeanu. In 2005 a demarat si proiectul de implementare a unui sistem de taxare automata pentru transportul public de suprafata si metrou, care va fi finalizat in a doua parte a anului viitor.
RATB se innoieste si cu troleibuze
Referitor la proiectele regiei pentru anul 2006, Gheorghe Aron a mentionat ca vor fi demarate procedurile de licitatie pentru achizitia a 100 de troleibuze si a 50 de tramvaie, fondurile - in valoare de 2,2 milioane de euro - fiind asigurate de la bugetul Capitalei. "Circa 70% din troleibuze au norma de viata depasita, iar unele tramvaie sunt de 30-40 de ani in exploatare", a precizat directorul general al RATB. De asemenea, anul viitor va continua modernizarea infrastructurii de tramvai pe Bd. Marasesti - Str. Octavian Goga, Sos. Chitila, Sos. Mihai Bravu, Bd. Nicolae Titulescu, Sos. Colentina - Calea Mosilor si Bd. Vacarescu-Tunari. Tot in 2006, RATB va implementa sistemul de management al traficului, coordonat de Primaria Municipiului Bucuresti, care prevede o aplicatie de localizare a pozitiei fiecarui vehicul in trafic (GPS), extinderea retelei de troleibuze si modernizarea a 15 tramvaie dublu articulate V3A, adaptate persoanelor cu handicap. In prezent exista doar cinci astfel de tramvaie modernizate.
RATB pacalita la o licitatie
La capitolul nerealizari, directorul Gheorghe Aron a precizat ca este inca nemultumit de faptul ca nu a reusit sa ofere confortul necesar in transportul public de calatori, dar este optimist ca in 2006 acest lucru se va imbunatati prin finalizarea unor proiecte demarate in 2005. O alta nerealizare a fost punctata de primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, la ultima sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti: "RATB s-a pacalit la o licitatie si a desemnat o firma greceasca pentru lucrarile la linia de tramvai 44, cea de pe Calea Giulesti. Firma a lucrat prost, cu intarzieri, iar acum Consiliul General se vede nevoit sa ceara Guvernului o derogare de la Legea pivind achizitiile publice, pentru a anula contractul cu aceasta si de a continua lucrarile cu urmatoarea firma clasata la licitatie. Aceasta masura are �No objection� de la BEI. (...) Compania Themeli SA nu si-a respectat obligatiile contractuale astfel incat, in momentul de fata, lucrarea nu a putut fi adusa nici macar la nivelul superior al sinei si reprezinta un real pericol pentru pietonii si automobilele care circula pe Calea Giulesti". Gheorghe Aron a precizat ca, daca actul normativ propus va fi aprobat, municipalitatea va negocia cu firmele care au participat la licitatie.
Magda SEVERIN 
A r h i v a
  CFR suplimenteaza trenurile de Sarbatori    
  Capitala functioneaza cu program special    
  Stiri pe scurt    
  1 leu de la Mos Guvern    3 comentarii
  Sorin Oprescu "baricadat" la Elias    10 comentarii
  Premii de excelenta in hepatologie    
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Diversiunea care a declansat macelul de la Otopeni (55 afisari)
 Bilant RATB (41 afisari)
 1 leu de la Mos Guvern (38 afisari)
 Marturii din 23 decembrie (37 afisari)
 Expozitii la sfarsit de an (29 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01835 sec.