Circulatia pe bulevardul Magheru, artera rutiera centrala din Bucuresti, a fost bulversata, ieri, de surparile retelei de canalizare in dreptul blocurilor de la cinematograful "Patria", informeaza Mediafax. In noaptea de joi spre vineri, firma Apa Nova, ce preconiza reparatii la reteaua de canalizare, incepuse saparea unei gropi de patru metri adancime, care a trebuit largita tot mai mult, pentru ca prabusirea canalizarii continua. Din aceasta cauza, reparatiile au durat mult mai mult, iar, ieri, circulatia a fost bulversata, Apa Nova considerand ca durata reparatiei a fost mai mare din cauza stratului de beton ce formeaza carosabilul. "Toata infrastructura subterana din tot Bucurestiul este in mare suferinta. Trebuie luate masuri urgente in acest sens. (...) Evenimente de genul acesta vor aparea permanent", a declarat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, informeaza Mediafax. In privinta retelei de canalizare a orasului, primarul Capitalei a precizat ca aceasta constituie "problema" pe care el a semnalat-o de fiecare data, dar "din nefericire, foarte multi o trateaza cu superficialitate, inclusiv mass-media". "Cea mai mare problema pe care o are Bucurestiul este canalizarea. Toti s-au rezumat sa faca bascalie de inundatii, de tot ce a fost. Avem o problema reala, extraordinara, care este infrastructura subterana Bucuresti, in special canalizarea, care este veche, nu este corect dimensionata", a spus primarul general. Referindu-se la solutii, edilul sef al Capitalei a invocat un proiect de 157 de milioane de euro. In acelasi timp, necesarul este de minimum trei miliarde de euro, numai pentru canalul colector al orasului.
Daca asfaltarile raman in memoria colectiva prin blocari de trafic si o imagine ulterioara agreabila, investitiile in retele edilitare subterane nu se vad. Dedesubtul acestor lucrari stradale se afla insa retele de apa si canalizare subrede, care au provocat, in ultimii ani, surpari ale carosabilului. S-a intamplat recent in zona Titulescu, la intersectia cu Calea Grivitei, circulatia tramvaielor din aceasta zona fiind deviata timp de o luna. De asemenea, in timpul inundatiilor din septemebrie, o bucata de asfalt s-a surpat pe cheiul Dambovitei, circulatia rutiera fiind intrerupta timp de o luna. Evenimente de acest gen au avut loc si pe Soseaua Viilor, in Drumul Taberei, in cartierul Colentina si Teiul Doamnei, dar si in zonele Titan, Operei sau Foisorul de Foc.
In ultimii 15 ani, Primaria Capitalei a "aruncat" sute de milioane de euro pe asfaltari, dar a investit extrem de putin in infrastructura subterana degradata. Efectele acestei politici de suprafata se vad tot mai des in oras, pe masura ce timpul erodeaza fizic si moral tevile ingropate. Actualul edil al Capitalei admite aceasta situatie si considera ca parte din vina pentru problema actuala o poarta si cei care s-au perindat pe la conducerea Bucurestiului in ultimii 15 ani. "Ceea ce s-a reabilitat in ultimii 15 ani reprezinta undeva sub 8 - 10%. Avand in vedere ca, in unele parti ale Bucurestiului canalizarea este mai veche de 100 de ani, media de viata a retelelor subterane este de peste 50 de ani. Nu s-a facut nimic, din pacate, in aceasta privinta", a conchis edilul Bucurestilor. (M.S.)