Ziua Logo
  Nr. 3317 de luni, 9 mai 2005 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
ZIUA va invata
Un SRL poate fi infiintat intr-o saptamana
-- Reglementarile privind infiintarea de firme au fost mult simplificate in ultimul timp, prin inlocuirea avizelor de funtionare cu declaratii pe propria raspundere * Practic, din momentul in care este depus dosarul complet la Oficiul Registrului Comertului dureaza numai cinci zile pana la obtinerea certificatului de inregistrare a firmei
Un SRL poate fi infiintat, in prezent, intr-o saptamana, ca urmare a inlocuirii avizelor cu declaratii pe propria raspundere. Potrivit informatiilor primite de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), procedura de infiintare a unei societati cu raspundere limitata a fost mult simplificata in ultimul timp. Primul pas pe care trebuie sa il faca viitorul intreprinzator este sa solicite verificarea si rezervarea denumirii firmei la oficiul registrului comertului (ORC) de pe langa tribunalul in raza caruia isi desfasoara activitatea. Taxa de verificare si rezervare denumire este de 300.000 de lei (30 de lei noi), rezervarea fiind valabila timp de trei luni. In aceasta perioada, intreprinzatorul poate redacta actul constitutiv, in paralel cu obtinerea cazierului fiscal. Dupa ce au fost indeplinite aceste conditii, viitorul patron trebuie sa se duca la oficiul registrului comertului pe raza caruia isi desfasoara activitatea, pentru a completa cererea de inregistrare. La aceasta cerere trebuie atasate mai multe documente: dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei si/sau a emblemei (original); dovada verificarii calitatii de asociat unic in cazul societatilor comerciale constituite ca asociat unic; daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (original); actul constitutiv (original); dovezile privind sediul social/secundar (copie); daca este cazul acordul pentru schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de HG 400/2003 (original); dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise si/sau varsate de asociati la capitalul social (copii); declaratiile date pe proprie raspundere date, dupa caz, de catre fondatori/ administratori/cenzori din SRL, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru indeplinirea acestor calitati (original); specimenele de semnatura.
Cazier fiscal pentru firma
De asemenea, trebuie anexate cererii de inregistrare, certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai societatii, din care sa rezulte ca nu au datorii fiscale, precum si declaratiile-tip pe proprie raspundere (original) semnate de asociati sau de administratori din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social sau la sediile secundare activitatile declarate, o perioada de maximum trei ani, precum si faptul ca firma indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia din domeniile prevenirii si stingerii incendiilor (PSI), sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii. Daca este cazul, mai trebuie prezentate: contractul de administrare pentru administratorul persoana juridica (copie), precum si declaratiile date pe proprie raspundere de catre persoanele fizice desemnate sa reprezinte administratorul persoana juridica (original); actele de inregistrare ale fondatorilor persoane juridice (copie, sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata); hotararea organului statutar al fondatorilor persoane juridice privind participarea la constituirea societatii (original, sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata); mandatul pentru persoana abilitata sa semneze actul constitutiv in numele si pe seama fondatorului persoana juridica (original sau, dupa caz, copie tradusa si legalizata); certificatul de bonitate pentru persoanele juridice nerezidente care participa la constituirea societatii, emis de o banca din tara de origine (in copie tradusa si legalizata). Tot in situatii deosebite trebuie anexate si avizele prealabile prevazute de legile speciale. In fine, o data cu cererea de inregistrare se ataseaza dovezile privind plata taxelor legale: taxa judiciara de timbru, in original; timbre judiciare; taxele de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau utilizand card bancar la casieriile oficiului registrului comertului. De asemenea, taxele si tarifele pot fi achitate cu mandat postal sau ordin de plata. Taxele de timbru judiciar se achita la Trezoreria Statului din localitatea unde se afla sediul ORC cu mentiunea ca beneficiarul acestei sume este Primaria din localitate. De asemenea, dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor la capitalul social (de cel putin doua milioane in cazul SRL-urilor) se pot face, dupa caz, pentru aporturile in numerar, prin foaie de varsamant, ordin de plata sau chitanta CEC; pentru aporturile in natura subscrise la capitalul social, cu titlul de proprietate (facturi, titluri de proprietate asupra bunurilor imobile, inclusiv certificatul de sarcini al acestor bunuri), precum si cu raportul de evaluare a bunurilor intocmit de persoanele autorizate in conditiile legii. Daca intreprinzatorul nu isi indeplineste singur formalitatile trebuie sa existe si o imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original). "In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, la acelasi sediu pot functiona mai multe societati, daca cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare aceste societati", precizeaza ONRC. Potrivit Oficiului registrului comertului, copiile dupa actele doveditoare trebuie certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnatura, mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea. "Filele din dosarul de inregistrare vor fi numerotate in ordine, incepand de la coperta din dreapta. In plus, se va completa, in mod obligatoriu, opisul inclus in cererea de inregistrare. Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate", mai explica ONRC.
Consultanta direct la sursa
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciul/biroul de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal. De mentionat ca tarifele percepute de aceste birouri de consultanta sunt stabilite prin hotarare de Guvern. Practic, declaratiile date pe propria raspundere de catre persoanele care, potrivit legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentificata de notarul public, in fata judecatorului delegat sau a directorului ORC (in forma atestata de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata), sau cu darea de data certa a Serviciului de Asistenta din cadrul ORC. Potrivit noilor reglementari, din momentul in care este depus dosarul complet la oficiul registrului comertului, intreprinzatorul trebuie sa primeasca certificatul de inregistrare a firmei intr-o perioada de cinci zile.
Taxe si tarife pentru infiintarea de firme la Oficiul Registrului Comertului
* taxa de verificare si rezervare denumire - 300.000 lei (30 lei noi);
* taxa de verificare asociat unic - 100.000 lei (10 lei noi);
* taxa de verificare unicitate sediu - 100.000 lei (10 lei noi);
* taxa de inmatriculare - 1.200.000 lei (120 lei noi);
* tarif pentru obtinerea codului unic de inregistrare - 100.000 lei (10 lei noi);
* taxa judiciara de timbru - 372.000 lei (37,2 lei noi);
* tariful de publicare in Monitorul Oficial a Romaniei partea a IV-a, a extrasului din incheierea judecatorului delegat - 315.000 lei/pag (31 lei noi);
* taxa pentru obtinerea certificatului constatator din care reiese faptul ca societatea comerciala indeplineste conditiile pentru desfasurarea anumitor activitati ori ca nu desfasoara activitate - 300.000 lei/certificat (30 lei noi);
* cererea de inmatriculare va fi timbrata cu timbru judiciar mobil in valoare de 3000 lei (0,3 lei noi).
Meda BORCESCU 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Asa este, insa dureaza doua saptamani dupa cele 5 zile pana obtii chitante si facturile cu care poti incasa bani..   de romanul
A r h i v a
  Spitalele raman fara medicamente    
  Politia s-a sesizat in cazul bebelusilor morti la Constanta    
  Micii berari cer scutirea de datorii istorice    
  "Brand" pentru Romania    
  Stiri pe scurt    
 Top afisari / comentarii 
 Olimpicul Ender Memet, traficant de heroina (309 afisari)
 9 mai - ziua victoriei blestemului comunist (181 afisari)
 Ploile ucigase (61 afisari)
 Samsarii disperarii (43 afisari)
 Stiri pe scurt (41 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02236 sec.