Ziua Logo
  Nr. 3203 de marti, 21 decembrie 2004 
 Cauta:  
  Detalii »
Vedete
Polemica, reteta de succes la Hollywood
Succesul enorm pe care l-au avut filmele lui Mel Gibson si Michael Moore, anul acesta, au dovedit ca polemica vinde foarte bine la Hollywood, transmite AFP, citata de Mediafax.
Avand in vedere divizarea conservatorilor si progresistilor in contextul alegerilor prezidentiale, povestea filmata a ultimelor zile ale lui Iisus, denuntata de organizatiile evreiesti ca fiind antisemita, a adus peste 370 de milioane de dolari numai in America de Nord, clasandu-se printre primele zece filme ale anului in privinta incasarilor. Acest succes neasteptat este cu atat mai benefic pentru afacerile lui Mel Gibson, cu cat acesta a investit personal 25 de milioane de dolari pentru ca nu prea mai exista nimeni interesat sa finanteze un film in aramaica si latina. Filmul a avut succes mai ales in randurile grupurilor de crestini conservatori si a determinat revista Forbes sa-l situeze pe Gibson pe primul loc in topul celor mai puternici oameni de la Hollywood. "Ceea ce a facut Gibson a fost extrem de riscant, dar succesul a fost incredibil", apreciaza Richard Jewell, profesor de film de la Universitatea South California. "A jucat la loto si a castigat potul cel mare", a mai spus Jewell. Polemica suscitata de film, lansat in postul Pastelui, i-a asigurat o mediatizare intensa, care a compensat foarte eficient lipsa de publicitate platita.
La cateva luni inainte de alegerile prezidentiale din 2 noiembrie, Michael Moore lansa un documentar care critica fara mila actiunile presedintelui George W Bush de dupa atentatele din 11 septembrie si mai ales razboiul cu Irakul. Filmul a devenit imediat documentarul cel mai rentabil din istorie, dupa ce grupul Disney refuzase sa-l distribuie de teama sa nu-si indeparteze o parte a publicului. Grupurile pro-republicane au facut apel la boicotarea lui, in timp ce pro-democratii au mers in numar foarte mare sa-l vada. Realizat cu un buget derizoriu dupa acceptiunea hollywoodiana, de numai sase milioane de dolari, "Fahrenheit 9/11" a avut incasari de peste 119 milioane de dolari in America de Nord si 220 de milioane pe plan international.
"Asta dovedeste ca cea mai buna publicitate este sa fii criticat", estimeaza un alt profesor de film, Howard Suber, profesor la UCLA. "Aceste filme confirma ca in industria filmului si-a facut loc o noua forma de publicitate si aceasta nu costa, practic, nimic", a adaugat Suber. Inspirate de aceste succese, anumite studiouri au incercat sa provoace polemici si in jurul filmelor lor, metoda cea mai la indemana fiind aceea de a-i provoca pe conservatori pe tema sexualitatii. Astfel, "Kinsey", biografia unui pionier al sexologiei, Alfred Kinsey, a suscitat manifestari ostile ale organizatiilor conservatoare in fata cinematografelor. Cu toate acestea, filmul a avut incasari de doar 4,4 milioane de dolari in Statele Unite.
Lui Oliver Stone nu i-au fost de ajutor nici scenele nud, nici aluziile la bisexualitatea lui Alexandru cel Mare, filmul sau "Alexander" nereusind sa mobilizeze publicul, desi a fost la un pas de a fi dat in judecata de un grup de avocati greci. Desfiintat de critica, cu incasari de aproximativ 32 de milioane fata de un buget de productie de 155 de milioane, "Alexander" este un esec usturator pentru realizatorul unor filme ca "JFK", "Born on the Forth of July", sau "Natural Born Killers". (D.V.)
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Tocmai ma gindeam, vine Craciunul si nimic despre asta in ziua asta,   de Atamild
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 INELUL NIBELUNGILOR (177 afisari)
 Lansare de carte a scriitorului Sorin Cerin (152 afisari)
 Sanctiuni in cazul Tatulici-Molodetiu (90 afisari)
 Operatiunea "Masini pentru SRI" (87 afisari)
 Imnul de pe Universitate, inapoi (43 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2004 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00832 sec.