Producatorul de bunuri de larg consum Unilever South Central Europe (USCE) Bucuresti si-a majorat capitalul social cu 11,2 milioane de euro, fondurile fiind destinate investitiilor in consolidarea pozitiei pe cele sapte piete din regiune, printre care si Romania, informeaza Mediafax. "Fondurile sunt destinate consolidarii activitatii si promovarii produselor alimentare si de ingrijire personala si a casei", a declarat presedintele companiei, Martina Kastler.
Majorarea capitalului social la 65,4 milioane de dolari a fost realizata prin aportul in numerar al actionarului majoritar, compania olandeza Marga BV, care detine 99,9% din actiunile USCE.
Investitiile Unilever in regiunea Europei Centrale si de Sud, unde detine trei fabrici, se ridica la peste 125 de milioane de dolari, suma din care aproape 90% este reprezentata de investitiile din Romania. In 2003, USCE a inregistrat o cifra de afaceri de 138 milioane de euro, in crestere cu 26% fata de 2002, dar a inregistrat o usoara pierdere. Din aceasta valoare, Romania a contribuit cu 92 milioane de euro, cresterea fiind, in acest caz, de 21% fata de 2002.
Profitul Unilever Romania a atins anul trecut 31 de miliarde de lei (0,83 milioane de euro). O crestere semnificativa in cadrul vanzarilor au consemnat-o produsele alimentare, care au reprezentat 25% din total si cele de ingrijire personala si casnica - 22%. Potrivit datelor companiei, Unilever detine 68,1% din piata condimentelor cu marca Knorr Delikat, 45% din cea a margarinei, cu marcile Delma si Rama, si 11% din piata sapunurilor, cu Dove. Principalii competitori ai Unilever sunt Procter & Gamble, Colgate-Palmolive si Henkel.