Asa sintetizeaza regizorul Alexandru Berceanu, invitat al emisiunii "Chipuri si masti", (program realizat la Radio Romania Cultural, sambata 27 noiembrie, ora 11.30) preocuparile sale legate de propulsarea textului dramatic pe scena. Afirmat in ultima vreme ca autor al unor spectacole provocatoare pe scenele din tara, intre care recenta montare de la teatrul Fani Tardini din Galati cu A saptea kafana de Nicoleta Esinenko, Alexandru Berceanu se numara printre fondatorii proiectului Dramacum1 urmat de Dramacum 2, prin care cativa tineri regizori de prestigiu s-au angajat sa contribuie la relansarea piesei romanesti de actualitate. Programul Dramacum la care colaboreaza si alti regizori deja afirmati in peisajul teatral actual, precum Ana Margineanu, Andreea Valean, Radu Apostol, cultiva procedeul Work in progress lansat de Teatrul Court din Londra. Favorita, nu numai in Romania, este tema relatiei dintre parinti si copii, sau generic spus relatia dintre generatii, datorita fenomenului de ruptura constatata mai ales in tarile foste comuniste. Diferenta de mentalitate intre parinti si copii devine in aceste locuri ireconciliabila, iar conflictele capata dimensiuni tragice. In orice caz e de luat in seama pledoaria tanarului regizor pentru un teatru angajat in actualitate, in problemele generatiei tinere, fara de care menirea teatrului are de suferit. Membrii gruparii Dramacum intentioneaza sa purceada la traducerea textelor romanesti in limbi straine, pentru a contribui astfel la raspandirea lor in lume si la o mai buna cunoastere a problemelor Romaniei de azi.
In prezent Alexandru Berceanu lucreaza la un spectacol pe texte de Dumitru Crudu, autor din Republica Moldova, premiat de Fundatia Principesa Margareta la Galele Uniter. Spectacolul va avea loc si la Teatrul din Piatra Neamt si are o tematica accentuat politica. In dialogul inregiastrat la emisiunea Chipuri si Masti, Alexandru Berceanu face si alte aprecieri mature asupra dramaturgiei romanesti actuale. Emisiunea Chipuri si masti adauga prin prezenta acestui invitat o noua fila, necesara in discutia despre rosturile si viitorul piesei romanesti pe scena.