Ziua Logo
  Nr. 3171 de sambata, 13 noiembrie 2004 
 Cauta:  
  Detalii »
Economic
Interviul saptamanii: Stefano Albarosa, Director General Cefin Romania
Romania este o piata dinamica spre deosebire de pietele Europei de Vest cu economii stagnante
Domnule Albarosa, compania dumneavoastra a inaugurat, recent, noul Cefin Service Center din Bucuresti. De ce acum si nu mai devreme?
Dupa deschiderea, in 1998, a service-ului nostru din Bucuresti ne-am concentrat pe dezvoltarea in tara si am investit in filialele noastre din Timisoara, Pitesti, Ploiesti si Galati. Aceasta ne-a permis sa fim aproape de clientii nostri dintr-o mare parte a Romaniei. Rezultatele obtinute pe plan national ne-au incurajat sa facem urmatorul pas, respectiv noua investitie din Bucuresti. Anul acesta a fost cel mai potrivit in acest sens.
Cine a construit noul sediu, ce suprafata are si cat a costat?
Cefin Real Estate Romania SRL, subsidiarul propriu pentru activitatea imobiliara, a fost contractantul general pentru intregul proiect. Principalul subcontractant, responsabil cu constructia propriu-zisa, a fost Euroconstruct SA, o firma de constructii cu sediul in Timisoara. Valoarea totala a investitiei, inclusiv echipamentele tehnice, s-a ridicat la 7,5 milioane de euro.
Salarii mari, productivitate buna
Cati oameni ati mai angajat cu aceasta ocazie? Care este salariul mediu?
Noul centru ne va permite cresterea fortei de munca totale la peste 450 de angajati. Sincer, consider ca esenta obtinerii unor rezultate bune consta intr-o retribuire pe masura. De aceea, salariul mediu in Cefin Romania este de peste 500 de euro/luna (de retinut ca mai mult de 65% dintre angajatii nostri sunt implicati in activitatea post-vanzare).
Sunteti in tara noastra de mai bine de 9 ani. Cum a evoluat piata aceasta a vanzarii si intretinerii de vehicule comerciale? Cum credeti ca se va misca piata in urmatorii ani?
In sectorul nostru suntem martorii unei cresteri constante a pietei si asa o vedem si mai departe. Clientii nostri au devenit tot mai pretentiosi si necesita acum acelasi nivel de atentie si calitate intalnit in Europa de Vest. Ratiunea investitiei noastre este obtinerea satisfactiei maxime din partea clientului: servicii de calitate si piese de schimb la preturi foarte competitive.
Nevoia de infrastructura
Ce trebuie facut pentru ca acest sector sa se dezvolte intr-un ritm mai alert?
La prima vedere, o mai buna infrastructura a drumurilor si facilitati fiscale menite sa incurajeze investitiile din acest sector de piata.
Desi majoritatea investitorilor straini au criticat adeseori sistemul fiscal, birocratia si coruptia din Romania, companiile italiene au investit serios in tara noastra. Care sunt principalele avantaje pentru un investitor italian in Romania?
Faptul ca Romania este, la urma urmei, o piata europeana. Romanii si italienii au origine si seturi de valori similare, ceea ce ii face pe italieni sa se adapteze foarte usor la mentalitatea romaneasca. Nici limba nu constituie o bariera serioasa. In fine, faptul ca Romania este o piata dinamica spre deosebire de pietele Europei de Vest cu economii stagnante.
Ca investitor strain pot recomanda Romania ca o piata ce ofera, cu adevarat, multe posibilitati, cu conditia ca nivelul de servicii sa se alinieze la cele mai inalte standarde europene. Eu personal ma simt foarte bine aici si ma consider deja pe jumatate roman. Ii sunt recunoscator Romaniei ca tara. Investitia in noul Cefin Service Center este dovada clara a increderii noastre in potentialul acestei piete.
Foarte curand, Romania va face parte integranta din Europa. Astept cu nerabdare ziua aceea. Voi fi aici pentru a le spune prietenilor si colegilor romani: Bine ati venit inapoi, unde va este locul.
Exista posibilitatea construirii unei fabrici Iveco in Romania?
Nu am eu caderea sa raspund la aceasta intrebare: noi reprezentam Iveco in Romania insa noi nu suntem Iveco. Din cate stiu eu, s-ar parea ca nu, deoarece capacitatea de productie din Europa de Vest este suficienta. La nivel de Cefin am investit intr-o fabrica din Romania, respectiv in Astra Bus din Arad. Producem acolo troleibuze pe sasiu Iveco (peste 50% contributie locala) si asamblam interiorul la autobuze si minibuze (15-20% contributie locala).
Interviu realizat de Mircea FICA 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
te joci ?   de traktorist
A r h i v a
  Buget 2005 - Silvicultura incorect fundamentata    
  Investitie Sumitomo la Alba Iulia    1 comentariu
  Piata de medicamente se va dubla pana in 2007    
  Isarescu: Proiectele de infrastructura si mediu necesita 76 de miliarde de euro    1 comentariu
  Obiectivele Strategiei de la Lisabona sunt foarte greu de atins    
  UE finanteaza infiintarea de laboratoare vamale in Romania    
  Sistemul Verified by Visa impulsioneaza comertul electronic    1 comentariu
  Rominserv redeschide fabrica de armaturi IAIFO Zalau    1 comentariu
  HVB Bank a lansat Conturile de Economii    
  UniKasa prin Citibank    
  UniCredit Romania si-a majorat capitalul social    
  RENAR a fost recunoscuta international    1 comentariu
  Imprumut BEI pentru reabilitarea sistemelor de apa    
  Promotie MasterCard    2 comentarii
  FONDUL DE GARANTARE A CREDITULUI RURAL S.A.    
  Piata de capital are un potential enorm de crestere    
  Romania predictibila    1 comentariu
  Bursa de Valori Bucuresti: Evolutii in perioada 1 - 5 noiembrie 2004    
  Despre rata unica de impozitare a venitului (I)    
  Polonia impoziteaza cu 50% veniturile mari    
  Magazin pentru mamici si copii    1 comentariu
  Program de masuri de intarire a increderii    
 Top afisari / comentarii 
 Clanul Stoaca, in instanta (1364 afisari)
 Traficanti deferiti instantei (537 afisari)
 Magazin pentru mamici si copii (393 afisari)
 Rominserv redeschide fabrica de armaturi IAIFO Zalau (207 afisari)
 Primele noua persoane judecate in dosarul Cocaina, audiate de magistrati (192 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2004 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00983 sec.