Valoarea pietei de medicamente din Romania se va dubla pana in 2007, comparativ cu nivelul de aproximativ un miliard de dolari estimat pentru acest an, a declarat Mirel Nicola, directorul de marketing al Sicomed Bucuresti, unul dintre principalii producatori de profil, informeaza Mediafax.
"Pana in 2007 preconizam ca piata de medicamente din Romania va atinge valoarea de 2,2 miliarde de dolari, aceasta evolutie fiind si o consecinta a aderarii la Uniunea Europeana, consumul pe cap locuitor ajungand la 100 de dolari", a precizat Nicola. El a adaugat ca piata locala de profil va creste cu 10% comparativ cu anul 2003 atat la nivelul vanzarilor, pana la 945 de milioane de dolari, cat si la nivelul volumului unitatilor comercializate - 467 de milioane, fata de 404,7 milioane in 2003.
Potrivit oficialului Sicomed, cea mai mare parte din piata este controlata de importatorii de medicamente, in defavoarea producatorilor locali. "Daca in anii 1996-1998 piata era impartita relativ egal intre producatorii locali si importatori, situatia s-a schimbat. Anul acesta ponderea importatorilor a depasit 80% din totalul pietei de medicamente, in timp ce producatorii locali au sub 20%", a completat Nicola.
Referindu-se la Sicomed, el a explicat ca societatea va incerca sa-si mentina pozitia, cu o cota de piata anuala intre 5% si 6%. Compania a raportat pentru primele noua luni ale acestui an un profit net de 162,8 miliarde de lei, in scadere cu 15% fata de intervalul similar din 2003, in timp ce cifra de afaceri a avansat cu 14%, pana la 1310 miliarde de lei.
Potrivit firmei de cercetare Cegedim Romania, Sicomed detinea, in perioada iulie 2003 - iunie 2004, o cota de 4,9% din piata romaneasca de farmaceutice, fiind a cincea companie in clasamentul realizat dupa valoarea vanzarilor. Totodata, piata medicamentelor din Romania a totalizat, in intervalul analizat aproximativ 829,4 milioane de euro. In clasamentul corespunzator acestui interval, primele trei locuri au fost ocupate de companiile GlaxoSmithKline (GSK), Novartis si Pfizer. (F.M.)