In urma cu aproape trei saptamani, Ministerul Culturii si Cultelor (MCC) aproba finantarea stagiunii de dans contemporan (Dans-Apetit) cu suma de 710 milioane de lei. Stagiunea ar fi trebuit sa inceapa ieri. In momentul semnarii contractului dintre Minister si Fundatia Proiect DCM (organizator al Dans-Apetit), ministerul a invocat legea nr. 49/2003 "pentru aprobarea normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor, fundatiilor sau altor ONG-uri care initiaza proiecte culturale". Articolul 12 al acestei legi presupunea ca "beneficiarul de finantare sa constituie garantia de buna executie a contractului (?) in valoare de 10%, prin scrisoare de garantie bancara, ordin de plata in contul finantatorului". Fundatia Proiect DCM nu a fost de acord sa blocheze 10% din suma de 710 milioane de lei promise de minister si nu a semnat contractul cu acesta.
O alta varianta oferita de minister a fost derularea proiectului Dans-Apetit in parteneriat cu Teatrul National, drept urmare banii au fost virati in mare graba in contul acestei institutii. Deoarece o astfel de formula incalca principiile de independenta dupa care se conduce fundatia, Proiect DCM a refuzat si acest compromis.
Independent de aceasta nefericita situatie fata de care ministerul nu se simte in nici un fel responsabil, ministrul Culturii a decis sa faca un mare cadou artei dansului contemporan. Mai precis a fost initiat un Proiect de Hotarare de Guvern pentru infiintarea unei institutii denumite Centrul National al Dansului (CND). Adica e ceva mai simplu sa creezi o institutie noua decat sa modifici o lege. Dansatorii contemporani independenti (cu care s-a purtat aceasta discutie desi in comunicatul de presa al ministerului ei nu sunt individualizati ca atare) au fost de acord cu aceasta ultima propunere a ministrului. De mentionat ca finatarea noului Centru urmeaza a fi facuta din bugetul MCC, deja aprobat pentru anul 2004. Asteptam centrul (in vara, de preferat). Si primul lui proiect, stagiunea! La toamna, eventual... (Adriana GHEORGHE)