Romania are nevoie de o identitate economica sanatoasa, formata prin promovarea unor produse de excelenta, care sa ne reprezinte la nivelul international, a declarat Valentin Ionescu, presedintele programului "Fabricat in Romania", informeaza Rompres.
Cu ocazia unei vizite la SC Ramprod SA, Moroieni (Dambovita), Valentin Ionescu a apreciat ca investitorii romani ar trebui sa fabrice numai produse de o calitate excelenta, "pentru a ne putea impune in primul rand pe piata interna si apoi pe cea externa".
Programul "Fabricat in Romania" are sanse de reusita numai daca romanii vor avea incredere in produsele autohtone, pana atunci "nu ne ramane decat sa fim o tara foarte permisiva" la importul de valori, o tara cosmopolita economic.
Valentin Ionescu a aratat ca, din pacate, noi nu avem un produs de excelenta recunoscut pe plan national. Daca elvetienii au ceasurile, francezii, vinurile, romanii nu se pot eticheta dupa ceva anume, iar daca noi nu ne apreciem, nu putem convinge nici pe altii", a subliniat Valentin Ionescu.
Initiat in 2001 de premierul Adrian Nastase, Programul "Fabricat in Romania" a reusit sa capteze membrii din toate sectoarele economiei, in aproape toate judetele tarii. Singura exceptie este Teleorman, unde nu exista nici un producator care sa-si fi castigat dreptul de a pune pe produs "fabricat in Romania".
"Nu avem nevoie de foarte multi membri, avem nevoie de calitate constanta in timp, care sa ne schimbe mentalitatea", a mai spus Valentin Ionescu. (A.B.)