Ziua Logo
  Nr. 2593 de vineri, 20 decembrie 2002 
 Cauta:  
  Detalii »
Obiectiv
Deschizatoare de drumuri in domeniul constructiilor rutiere
SOROCAM continua sa se mentina in topul celor mai apreciate societati din Romania
-- � Calitatea materialelor si lucrarilor executate de SOROCAM este "fara fisura"
In acest an, Societatea Romana de Cariere, Materiale si Lucrari Rutiere - SOROCAM SRL a implinit 11 ani de la infiintare.
Societate mixta - prima infiintata, imediat dupa evenimentele din decembrie 1989, in domeniul constructiilor rutiere - SOROCAM (cu sediul in Bucuresti, str. Soveja nr. 115, Sector 1) reprezinta primul parteneriat romano-francez in domeniu, avand ca asociati Compania de Constructii "COLAS" din Franta si Administratia Nationala a Drumurilor (AND) din Romania.
Societatea SOROCAM a fost, practic, un deschizator de drumuri in domeniu, deoarece pentru lucrarile de reabilitare a DN 1 (Bucuresti � Ploiesti) s-a folosit in premiera in Romania tehnologia de reciclare la rece denumita NOVACOL - tehnologie nepoluanta, ai carei parametri de randament si calitate sunt mult mai buni decat la tehnologiile clasice. De altfel, calitatea lucrarilor poate fi apreciata si astazi de catre oricine circula pe acest traseu.
Societatea SOROCAM este cunoscuta astazi nu numai ca un producator de materiale pentru constructiile de drumuri, ci si ca un executant de lucrari - asocierea dintre COLAS si AND permitand aplicarea celor mai moderne tehnologii oferite de COLAS in calitate de lider mondial in domeniul constructiilor rutiere.
Conducerea firmei a pus un accent deosebit pe calitatea personalului, toti angajatii, incepand cu directorul general, Viorel Pau, fiind oameni cu experienta in domeniul constructiilor rutiere, ceea ce a asigurat o calitate deosebita tuturor lucrarilor executate � fapt recunoscut si prin numeroasele premii obtinute.
De altfel, pana in prezent, SOROCAM nu a inregistrat nici o reclamatie referitor la calitatea produselor (emulsii cationice bituminoase, mixturi astfaltice), precum si a lucrarilor executate, dar nici refuzuri de receptie a lucrarilor executante.
De altfel, toate produsele fabricate si vandute de SOROCAM sunt agrementate tehnic de organismele agreate de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Totodata, SOROCAM a adoptat si implementat un sistem intern de urmarire si asigurare a calitatii lucrarilor, astfel ca in iulie 2000 societatea a obtinut certificatul SRAC care face dovada faptului ca SOROCAM are implementat si mentine un sistem al calitatii conform conditiilor din standardul SR EN ISO 9002 - SOROCAM fiind, de altfel, pritre primele societati de drumuri din Romania care a obtinut Certificatul ISO 9002 pentru lucrarile de drumuri si alte lucrari de constructii.
Mai mult decat atat, SOROCAM se afla in plin proces de obtinere a Certificatuui ISO 14.000 care garanteaza folosirea tehnologiilor ecologice si respectarea standardelor international recunoscute in privinta normelor de protectie a mediului.
"Sunt convins ca si in viitor vom avea aceeasi buna colaborare cu toti partenerii si colaboratorii"
Reporter: Domnule director general, a mai trecut un an. Cum a fost: bine, rau?
Viorel Pau: Oricat mi-ar displace, trebuie sa spun ca 2002 a fost un an care a debutat foarte greu; in sensul ca in primele luni � din diverse motive � SOROCAM s-a mentinut cu greu pe linia de plutire - primul semestru incheindu-se, chiar, cu pierderi pentru societate.
Rep.: Cat timp a durat pana sa va reveniti?
V.P.: SOROCAM a revenit pe linia de plutire o data cu demararea lucrarilor de reabilitare primara de catre Administratia Nationala a Drumurilor.
Astfel, din luna iulie, societatea noastra a inceput o activitate intensa ca subcontractant a societatii COLAS, impreuna cu care am participat la lucrarile de reabilitare primara pe DN 3, Bucuresti � Calarasi si pe DN 6, Timisoara � Cenad.
Rep.: Ati reusit va terminati lucrarile?
V.P.: Noi am mentinut un ritm foarte sustinut pana spre sfarsitul acestui an pe ambele tronsoane in care am fost angajati cu lucrari, tocmai pentru a ne achita de sarcinile ce ni le-am asumat in aceasta prima etapa.
Rep.: Stiu ca puneti mare pret pe calitate. A fost afectata calitatea lucrarilor de ritmul sustinut de executie?
V.P.: In nici un caz. Faptul ca am fost nevoiti sa adoptam un ritm rapid de executie ne-a ambitionat sa acordam o atentie si mai mare acestui aspect, ideea de baza pe care si-au insusit-o toti cei care au fost angajati in executia acestor lucrari fiind "nici un rabat de la calitate".
Rep.: Beneficiarii ce spun?
V.P.: Parerea beneficiarilor este ca executia lucrarilor s-a ridicat la un nivel al calitatii foarte bun � apreciere care nu poate decat sa ne bucure si sa ne motiveze.
Rep.: In acest caz, meritati toate felicitarile!
V.P.: Trebuie sa spun aici ca reusita noastra s-a datorat si sprijinului pe care l-am avut din partea proiectantilor � atat in ceea ce priveste lucrarile de pe DN 3 (Bucuresti � Calarasi), unde proiectant a fost firma Consilier Construct, cat si la cele executate pe DN 6 (Timisoara � Cenad), IPTANA SA � firma care a facut proiectul � raspunzand de fiecare data cu promptitudine solicitarilor noastre.
De asemenea, SOROCAM a beneficiat de un sprijin deosebit si din partea beneficiarilor nostri � respectiv Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, pentru DN 3 si Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (ambele din cadrul AND), pentru DN 6 � care ne-au sprijinit, in permanenta, prin punerea la dispozitie a laboratoarelor pentru analize, dar si cu verificari permanente pe teren, fapt care ne-a stimulat si mai mult sa executam lucrari de calitate.
Rep.: Daca asa stau lucrurile, inseamna ca suntem pe o directie buna - cel putin in acest domeniu!
V.P.: Parerea mea � si nu numai - este ca lucrarile in domeniul drumurilor nici nu pot sa fie realizate la o calitate foarte ridicata fara un sprijin adecvat si o colaborare stransa intre toti partenerii implicati intr-un proiect.
Rep.: SOROCAM este o societate infiintata ca urmare a parteneriatului dintre firma franceza COLAS si Administratia Nationala a Drumurilor. Care mai sunt relatiile cu AND?
V.P.: Tocmai ma pregateam sa va spun ca, nu in ultimul rand, o colaborare foarte buna am avut si cu Administratia Nationala a Drumurilor, la toate toate nivelurile: atat cu conducerea AND, cat si cu directorii de investitii si de intretinere care, prin vizitele si schimbul de opinii, ne-au aratat ce ar trebui sa facem si ce solutii trebuie adoptate de la caz la caz.
Eu sunt convins ca aceasta colaborare va fi si in viitor la fel de buna, daca nu si mai buna - pentru ca, intotdeauna, este loc de mai bine!
Rep.: Toate bune si frunoase, dar ultimul cuvant il au cei care circula pe aceste drumuri.
V.P.: Asa este! Noi speram ca atunci cand lucrarile vor fi terminante, toata lumea va fi multumita - atat beneficiarii, cat mai ales participantii la trafic. Va marturisesc ca cea mai mare satisfactie pentru noi, cei de la SOROCAM, este aceea de a stii ca cei care circula pe drumurile reabilitate de SOROCAM sunt multumiti de conditiile de rulare.
Pentru ca - aveti dreptate - pana la urma, drumurile nu sunt nici ale constructorului, nici ale beneficiarului, ele sunt ale celor care le folosesc.
Rep.: In concluzie, cum apreciati acest an, din punct de vedere al rezultatelor?
V.P.: Ca sa concluzionez (desi in domeniul nostru nu se trage niciodata linie) as putea spune ca, pana la urma, SOROCAM a reusit sa incheie acest an cu rezultate pozitive, in ciuda greutatilor cu care ne-am confruntat la inceput de an � respectiv, plata cu intarziere a unor lucrari, fapt care ne-a perturbat serios activitatea. Dar, una peste alta, nu putem sa ne plangem. Eu zic ca, fiind in prag de Sarbatori, trebuie sa uitam greutatile si sa ne continuam activitatea avand convingerea ca in viitor lucrurile vor decurge fara piedici si mult mai bine, astfel incat toata lumea sa fie multumita; si cand spun toata lumea, ma refer atat la furnizorii de materii prime si materiale, cat si la beneficiarii nostri.
Rep.: Ce lucrari veti realiza in 2003?
V.P.: Pentru anul care vine avem planificata continuarea lucrarilor pe cele doua trasee importante ale Administratiei Nationale a Drumurilor � respectiv, DN3 Bucuresti-Calarasi si DN 6 Timisoara-Cenad. Vreau sa transmit atat conducerii AND, cat si beneficiarilor nostri, ca vom cauta sa ne incadram in termenele stabilite si am convingerea ca vom si reusi.
De asemenea, speram ca in 2003 SOROCAM sa beneficieze de lucrari si pentru strazile si bulevardele din Bucuresti � unde, de altfel, am si realizat lucrari de referinta in cateva puncte cheie ale Capitalei (P-ta Victoriei, zona adiacenta Financial Plaza, zona C-tin Istrati - Parcul Libertatii, Dinicu Golescu si bd Orhideelor - lucrari foarte apreciate si rezistente in timp). Totodata, vom cauta sa colaboram si cu alte societati pentru lucrarile care urmeaza a fi scoase la licitatie de catre Administratia Nationala a Drumurilor in etapa a doua de reabilitare primara a drumurilor nationale.
Rep.: Domnule Viorel Pau, va multumim si va dorim sa vi se indeplineasca tot ce v-ati propus in anul care vine.
V.P.: Va multumesc! Pentru ca suntem in preajma Sfintelor Sarbatori de Craciun si nici Anul Nou nu este prea departe, dati-mi voie sa urez tuturor colaboratorilor si beneficiarilor SOROCAM, precum si viitorilor nostri colaboratori, multa sanatate si fericire, implinirea tuturor dorintelor si un an nou cat mai prosper.
SOROCAM a realizat un numar insemnat de lucrari
In cei 11 ani de activitate, SOROCAM a realizat un numar insemnat de lucraride cea mai buna calitate, fapt recunoscut de toti specialistii in domeniu. Astfel, a incheiat modernizarea si reabilitarea celor 42 km a celei mai importante artere de circulatie rutiera din Romania, DN 1, Bucuresti - Ploiesti, de la km 12 la kn 54; a realizat lucrarile de largire la 3 benzi de circulatie, pe o lungime de 9 km a DN5 (Bucuresti - Giurgiu), drumul de legatura dintre Noua vama Giurgiu si DN5 (lucrari de o deosebita importanta pentru zona orasului Giurgiu), precum si lucrarile de consolidare a sistemului rutier DN 41 Giurgiu-Oltenita. La acestea se adauga si livrarea de imbracaminte pentru calea de pod Giurgiu - Ruse, in partea bulgara si pentru cale pod - Clinceni.
Modernizarea soselelor din Capitala a constituit si constituie, in continuare, o preocupare deosebita pentru SOROCAM. In acest sens, putem aminti ca, pana in prezent, pe diferite sosele din Bucuresti au fost puse in opera mai mult de 6.000 tone de mixturi asfaltice. Dintre lucrarile executate in Capitala putem mentiona lucrarile de reabilitare a sistemului rutier P-ta Victoriei, zona adiacenta Financial Plaza (Calea Victoriei), precum si a altor zone precum str. C-tin Istrati - Parcul Libertatii.
Pe langa aceste lucrari de referinta, tot in Bucuresti sau in imprejurimi, SOROCAM a executat si diverse lucrari la complexele comerciale METRO, PRISMA si MALL � lucrari ireprosabile care intregesc cartea de vizita a uneia din cele mai importante societati de constructii in domeniul rutier si a principalului producator de emulsii bituminoase din Romania.
SOROCAM si-a propus ca obiectiv prioritar calitatea
Inca de la inceputul activitatii, SOROCAM si-a propus ca obiectiv prioritar calitatea, astfel incat produsele oferite si lucrarile realizate sa satisfaca cerintele beneficiarilor si pretentiile clientilor � calitatea fiind singurul atu pentru castigarea unei pozitii competitive pe piata.
Grija pentru lucrul bine facut, folosirea celor mai noi tehnologii si materiale, respectarea consecventa a strategiei de reinvestire in productie a profitului si folosirea unui personal cu inalta calificare a propulsat foarte rapid SOROCAM in topul celor mai apreciate societati din domeniul constructiilor rutiere - fapt confirmat si de ultimele analize facute de specialisti, prin sondaj, pe diferite mostre prelevate din lucrarile realizate, analize care au aratat ca materialele si lucrarile realizate sunt "fara fisura".
Succesele SOROCAM se datoreaza si faptului ca societatea beneficiaza de o dotare foarte buna la nivel de masini si utilaje, dar si de un personal specializat care permite si executarea de lucrari de punere in opera a mixturilor asfaltice, folosind utilaje moderne ce respecta cele mai inalte exigente calitative si de planeitate. Totodata, SOROCAM realizeaza si lucrari de retratare la rece a imbracamintilor asfaltice degradate, prin sistemul NOVACOL - tehnologie cu totul noua in Romania, precum si lucrari de executie tratamente bituminoase, folosind un utilaj special, tip Schaffer.
Pagina realizata de Romulus M. PAVEL Cosmin BOTEZ 
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 SOROCAM continua sa se mentina in topul celor mai apreciate societati din Romania (149 afisari)
 "Videoteca pentru toti" aduce in librarii 20 dintre cele mai bune pelicule autohtone (50 afisari)
 Un recurs in anulare de doua milioane de dolari (22 afisari)
 Dreptate de carton (16 afisari)
 Made in Cogealac (12 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2002 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01521 sec.