Timpul mediu petrecut de un om in fata televizorului, la nivel mondial, a ramas stabil in 2001, la 203 minute pe zi, se arata intr-un studiu al Eurodata TV Worldwide, prezentat, marti, in cadrul Targului International de Programe de Televiziune (MIPTV) de la Cannes, informeaza Mediafax. Studiul "2001, un an de televiziune in lume", care include sase noi teritorii, acopera 70 de zone audiovizuale, arata ca in lume exista 1,3 miliarde de telespectatori potentiali. Eurodata TV este o banca de date internationale de masura a audientelor de televiziune, creata de Mediametrie. America de Nord si America Latina au prezentat in 2001 o durata de privit la televizor mai mare decat media mondiala, cu 250, respectiv 220 de minute pe zi. Europa se gaseste exact pe media mondiala, cu un timp mediu petrecut in fata televizorului de 203 minute pe zi. In Africa, unde studiul include un singur teritoriu, Africa de Sud, timpul mediu de privit la televizor este de 176 de minute pe zi, fata de 179 de minute in Orientul Mijlociu sau 157 de minute in Asia-Pacific. Primele cinci tari in clasamentul celor mai avizi consumatori de televiziune in 2001 sunt Bosnia, 287 de minute pe zi, Mexic, 265, Japonia, 261, Statele Unite, 255 si Ungaria, 251. Pe ansamblul anului 2001, "ziua de 11 septembrie nu a avut influenta in ceea ce priveste ierarhia fundamentala" a programelor, a subliniat Jacques Braun, director international al Mediametrie si coordonator al Eurodata TV Worldwide. Evenimentele din acea zi nu figureaza in principalele programe cu audienta decat in 12 tari. "Acest fapt arata atractia telespectatorilor pentru posturile tematice prin cablu si satelit in cazul unor evenimente de rezonanta mondiala", estimeaza studiul. Din cele 70 de zone audiovizuale incluse in studiu, numai zece prezinta un program de stiri pe primul loc al clasamentului audientei. (B.M.)