Cercetarile intreprinse in legatura cu tragicul accident al avionului Boeing 767, al companiei Egypt Air, soldat cu 217 morti, nu au furnizat nici o dovata ca sistemul inversoarelor de propulsie ar fi avut vreun rol in producerea catastrofei. "Au fost speculatii in presa" pe marginea rolului inversoarelor, din cauza precedentului accident si a recentelor recomandari ale Federatiei Americane a Aviatiei (FAA) cu privire la aceste sisteme, a declarat Jim Hall, presedintele NTSB. Operatiunile intreprinse la locul accidentului sunt acum canalizate spre recuperarea celor doua cutii negre ale aparatului prabusit, care ar putea dezlega misterul prabusirii. Scufundarile au fost intrerupte, miercuri, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, si vor fi reluate, probabil, in cursul week-end-ului. Familiile victimelor, in special cele ale egiptenilor decedati in catastrofa aeriana, isi manifesta nemultumirea pentru ca nu au putut recupera pana acum corpurile neinsufletite ale celor dragi si nici nu au avut acces la locul tragediei. NTSB incearca sa organizeze o "ceremonie de reculegere adecvata", a declarat Hall. Multe rude ale celor disparuti si-au exprimat dorinta de a se putea ruga pe mare, in zona in care s-a prabusit avionul.
Din inregistrarile continute in cutiile negre s-ar putea stabili daca sistemul de inversie a propulsiei de pe partea stanga, care fusese dezactivat, s-ar fi putut reactiva in zbor. Jim Hall anuntase, marti seara, ca unul dintre cele doua inversoare de propulsie ale Boeingului prabusit nu functiona. Ulterior, vicepresedintele Egypt Air, Mohamed Chahine, precizase ca unul dintre cele doua inversoare fusese dezactivat inainte de decolarea aparatului de la Cairo, pe 30 octombrie. El a exclus, totusi, ipoteza ca accidentul sa fi fost provocat de aceasta problema, explicand ca este posibil, potrivit reglementarilor din domeniul aviatiei, sa se zboare cu un inversor dezactivat. (I.C.)