"Programul "Eclipsa 99" lansat de Autoritatea Nationala pentru Turism a dus la cresterea numarului de turisti straini in Romania, putand fi considerat o reusita si un pas important pentru promovarea turismului romanesc peste hotare", a declarat Sorin Frunzaverde, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism. Sub rezerva ca asupra numarului de turisti straini care s-au aflat in Romania cu ocazia eclipsei totale de soare nu se pot face evaluari exacte chiar in prima zi dupa producerea fenomenului, presedintele ANT afirma ca din estimari, pana la sfarsitul lunii august, in Romania vor fi un milion de turisti straini. "Gradul de ocupare a spatiilor de cazare din statiunile de pe litoral si din Ramnicu Valcea este in aceasta vara de peste 95%", a afirmat Funzaverde, citat de Mediafax. Sorin Frunzaverde afirma ca Romania a fost cea mai cautata tara din Europa, in ciuda faptului ca in tara vecina, Serbia a fost razboi, ca in anumite zone ale tarii au fost inundatii, ca exista epidemie de meningita si ca periodic au aparut informatii privind poluarea litoralului. "Dupa consumarea fenomenului eclipei totale de soare, Romania a devenit o destinatie turistica" afirma presedintele ANT. Pentru campania de promovare a eclipsei totale de soare, lansata in tara si in strainatate cu sapte luni inainte de producerea fenomenului s-au alocat doar 1,5 milioane de dolari (785.000 de dolari pentru campania mass - media, 500.000 de dolari pentru campania de relatii publice si 200.000 de dolari pentru materiale promotionale si tiparituri), ceea ce a adus in Romania cu 300.000 de turisti mai mult decat in alti ani. Oficialul ANT arata ca se poate vorbi de o reusita deplina a programului "Eclipsa 99" daca va fi urmat de programe anuale de promovare a turismului. "Trebuie continuat pentru ca este clar ca promovarea turistica nu se face un singur an. Pentru a-ti atinge scopul trebuie sa lucrezi ani de zile", explica Frunzaverde. In acest sens, ANT va lansa, la inceputul lunii septembrie programul national de turism pentru 1999 - 2000, numit Milenium, care "va fi o continuare fireasca a Eclipsa 99", arata presedintele ANT. Programul Milenium va fi axat pe trei dimensiuni: turism rural, turism ecologic si turism religios. "Sunt trei dimensiuni care incearca sa puna in valoare potentialul natural istoric si spiritual al Romaniei", explica Sorin Frunzaverde. Al treilea program national pentru promovarea turismului romanesc, in perioada 2000 -2001, care se va numi Danubius, va pune in valoare potentialul turistic oferit de Dunare, centrul de greutate al acestuia fiind Delta Dunarii.
Primaria Orasului Eclipsei - Ramnicu Valcea - a fost destul de dezamagita de succesul pe care l-au avut diplomele de participant la eclipsa, tiparite in tiraj de doua mii de bucati, din care s-au vindut doar 283. Nici mascota Clipsy nu s-a bucurat de mai mare succes. La cel mai important punct de informatii, Ariel Cafe, din cele 195 de mascote s-a vandut una singura. Ce-i drept, cu 150.000 de lei. Desi toata noaptea cei care au avut privilegiul de a asista la eclipsa in punctul ei de maxim au participat la un fel de fiesta, curmata de o furtuna, politia si pompierii nu au raportat nici un incident. Mai putin incantata de consecintele eclipsei a fost regia de salubrizare a orasului, pentru ca toate locurile din care s-a vazut eclipsa bine - centrul, Muzeul Satului, celor doua parcuri, Zavoi si Mircea cel Batran - erau acoperite de hartii, sticle sparte, pahare de plastic. Pana joi dimineata, insa, orasul revenise la curatenia si calmul de dinaintea invaziei de turisti, de parca eclipsa nu i-ar fi tulburat niciodata existenta pasnica.